Grappig. Ik vind dat juist een no go. Voor de navigatie naar rechtsonder kijken, en de snelheid knippert (in steeds veranderende cijfers) in de linker bovenhoek van het scherm. Echt een nadeel van de model 3 ten opzichte van de eerste Tesla (ik heb in beide gereden).
@Captain Hook Je lijkt benzineauto’s en hooligan-gedrag gelijk te stellen, zeker als het om de wat sportievere versies gaat. Klinkt toch wat eenzijdig, zeker gezien het (kortstondige) prestatiepotentieel van zo’n Tesla.
Nee hoor, goed lezen.
Een 'fout' persoon kan zich in iedere automobiel misdragen. Ongeacht de aandrijfbron c.q. beschikbare vermogen. Kijk maar om je heen, in het dagelijkse verkeer. Het gebeurt continu, om ons heen.
Ok, meer (verkwistend) vermogen maakt het wel makkelijker voor iemand om zich te misdragen.
Kortom: prima auto’s voor degenen die dat willen, jammer dat degenen die het niet willen er in gepest zullen worden...
Gepest worden? Het is toch geen kleuterklas of zo?
Je stipt trouwens een interessant punt aan; het hoegenaamd sportieve rijden.
Ahum.
'Sportief' heeft in mijn hersenpan de associatie met 'rekening houden met elkaar', 'sportief gedrag', 'fair tegenover de ander', 'ruiterlijk'.
Maar in het auto gebeuren gaat het vaker eerder gepaard met juist het omgekeerde! Hoe bizar...
En zeg nou zelf; wat brengt het nou werkelijk of een auto binnen 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3 seconden op 100km/h zit? Nog eerder aansluiten in de file?
Ja, de resource die je nodig hebt om je voort te bewegen, is eerder verkwist.
En je portemonnee raakt nog eerder leeg.
Het verkeer is geen speelplaats, het is geen wie-heeft-de-grootste-wedstrijd, het is geen ikke-ben-lekker-sneller-dan-jij arena. De hoeveelheid menselijk leed en materiële schade is al zo enorm. Laten we die alsjeblieft niet nog rampzaliger maken.
Wil je racen, wil je gierend door de bocht; boek een circuit rit en leef je daar uit. Maar niet op de openbare weg.