Pimp your Kodiaq

maik1

Forumguru
Bedankt! Dat valt nog wel mee.
Het spuiten is wel iets... bij de normale kodiaq is dat onderste bumperdeel ongespoten, en dat geldt ook voor de dorpels onder de deuren, die ongespoten lijn loopt dus door op de auto. Het zal dus denk ik niet zo mooi staan om dan alleen dat bumperdeel in de lak te zetten, dan moet je eigenlijk ook gelijk de dorpels en onderste deel van de voorbumper meepakken, maar dat kale plastic is niet glad, dus die moet je voor het mooie dan ook nieuw kopen (sportline delen). Hmmm, hier moet ik nog wel even over denken.
 

PizzaPieter

Forumguru
hier al veel mensen items gekocht op superskoda?
ikzelf heb lampjes voor in de kofferbak gekocht, op de site stond dat dit gewoon maar oude lampjes eruit en nieuwe in pluggen. Bij mij zijn dit gans verschillende fiches en gaat dit dus niet. Zou dit zijn omdat dit een kodiaq sportline 2 is? achterkant van lampjes ,in de auto ,staat het logo van audi op. ook de beschermingsrand voor op de achterbumper past niet , hij steekt uit

Ik had hetzelfde toen ik ze kreeg vanuit China. Verloopstekkertje leek op niks van wat ik had.
Toen het verloopje eruit gehaald en toen zag ik.dat er daarnaast nog een aansluiting zat. Die pastte prima
 
Zaterdag wordt m'n Kodiaq geleverd. Heb al paar zaakjes op het oog. Graag zou ik m'n logo's zwart willen maken.
Op Superskoda kost dit 137eur. Zou het te doen zijn om deze zelf te spuiten? Lijkt me stuk goedkoper...
Ook zag ik Monte Carlo-reflectoren. Deze ga ik wel aankopen denk ik. Donkerder effect zal mooier zijn.
 
Superskoda is goedkoper hoor. Daar is het 137€ voor beide badges en de letters. Bij deze website is het al 59€ voor een badge. Toch bedankt ;).

Misschien toch maar voor plastidip gaan en zelf aanbrengen. Lijkt me goedkoopste optie.
 

Klaasje

Forumguru
Had ik op mijn Octavia. Moet het nog doen op mijn Kodiaq. Heb de spuitbussen al thuis. Heb ook plastidip
Glossy om glanzend te maken. Maar wil ik eerst nog mee experimenteren.

Maar stelde niet veel voor. Goed de snijranden spuiten en dan laat het heel goed los langs de randen ik heb platic tooltje om los te peuteren :-)
 

De Stip

Forumguru
Dat klopt, het is gewoon de 2.0 liter TSI, zie de skoda china website: http://www.skoda.com.cn/kodiaq/index.html

Interessant detail is dat ze daar een 1.8 liter TSI leveren die 132 pk levert, en de 2.0 liter 164pk levert, terwijl in Europa de 1.4 Liter al 125 of 150pk heeft en de 2.0 liter 180pk.

Vraag is of dat een andere motor is, of dat we in Europa een beetje gefopt worden ...

Leuk om op die Chinese site te kijken. Mooie kar die Kodiaq GT.....
 

Klaasje

Forumguru
Je hebt de logo's eraf gehaald voor je de plastidip gebruikte of gewoon met tape gewerkt?

Nee je plakt gewoon ruim af en spuit. Kijk maar es op dipyourcar videos op youtube.. daar wordt perfect uitgelegd.
Absoluut niet langs de lijntjes afplakken. Plaridip breekt mooi af langs de lijntjes
 

hendrik38

Forumguru
Ik zou wel graag de chromen nep uitlaat strip op de achterzijde v d kodiaq sportline zwart willen maken. Wat is jullie advies? Loshalen? Laten zitten? Plastidip ? Als je het toch niet mooi vindt, kun je dan plastidip makkelijk verwijderen?
 

willemc650

Senior Member
Volgens YouTube is plastidip makkelijk verwijderbaar. Ik vind de strip tussen de uitlaten ook niet mooi dus ik hoor graag hoe je het opgelost hebt
 

hendrik38

Forumguru
@willemc650 , net ook even zitten neuzen op youtube. ziet er easy uit idd......ga dat zeker proberen!

iemand een goede tip voor een merk plastidip zwart mat en glimmend?
 
Laatst bewerkt:

De Stip

Forumguru
Ik zou wel graag de chromen nep uitlaat strip op de achterzijde v d kodiaq sportline zwart willen maken. Wat is jullie advies? Loshalen? Laten zitten? Plastidip ? Als je het toch niet mooi vindt, kun je dan plastidip makkelijk verwijderen?

Bij onze Karoq Sportline Business gaan ze dat doen bij de firma Dreamwraps in Dordrecht. Aangezien mijn auto in week 40 gebouwd word, duurt dat dus nog even. Ik laat het in hooglans zwart doen, net zoals alle overige accenten op de auto. Mij lijkt de auto dan meteen optisch wat dikker :D
 

Klaasje

Forumguru
Plastidip.eu is de enige echte
Zitten in Roermond. Daar heb ik altijd opgehaald

Plastidip glossyfier is om glimmend te maken
 
Bovenaan Onderaan