Pimp your Kodiaq

Lezen ;)
8mm boor.

Gaat niet zonder oude te beschadigen. Tenzij de achterbumper gedemonteerd wordt

Dat had ik wel gelezen hoor, maar aangezien de reflectoren zo hoog zitten dacht ik dat ze misschien van binnen uit bereikbaar waren. Het zal alleen nog enkele maanden duren voordat ik het zelf kan bekijken :cry:

Ziet er trouwens heel goed uit op jouw wagen :thumbsup: Ik plan vergelijkbare mods; reflectoren, zwarte logo's aangepast aan de koetswerkkleur
 

RonaldSkodiaq

Donateur
Ik heb de reflectoren door Antera laten vervangen. Plastic wipper erachter steken en eruit breken. De weerhaaakjes breken waarna je de nieuwe kan plaatsen.
 

Xavier234

Senior Member
hier al veel mensen items gekocht op superskoda?
ikzelf heb lampjes voor in de kofferbak gekocht, op de site stond dat dit gewoon maar oude lampjes eruit en nieuwe in pluggen. Bij mij zijn dit gans verschillende fiches en gaat dit dus niet. Zou dit zijn omdat dit een kodiaq sportline 2 is? achterkant van lampjes ,in de auto ,staat het logo van audi op. ook de beschermingsrand voor op de achterbumper past niet , hij steekt uit
 

e.dejong73

Nieuw lid
Eerder al dummy uitlaten besteld via Superskoda.com, heeft even geduurd voordat ik tijd had om ze te monteren.
Zie hier het resultaat, vind het echt super staan! En dat voor €58,00 incl verzendkosten!
Montage is ook super gemakkelijk. 2 schroefjes per unit en klaar.
9e125b0931448e36ad757d0ed29f19c9.jpg
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
hier al veel mensen items gekocht op superskoda?
Al meerdere keren bij superskoda gekocht voor RR de Yeti en laatste keren voor de Fabia en ben eigenlijk altijd tevreden geweest kwa levertijd en pasvorm en montage hoe simpel het gaat.
Op één ding na, dit was voor de Yeti en een dakspoiler die door een ieder te onteren zou zijn
Wel dat zat toch wel even anders, heb hem toendertijd moeten lijmen op dak nadat ik hem ervoor in kleur had laten spuiten.
En na montage een ddag later de fixeertape verwijderd toen kwam voor grootste deel de lak van de spoiler mee.
Bleek dat de spuiter zijn werk niet goed had gedaan...
Paar jaar later kwam wel één zijkant weer los uit zijn lijm (kit) dus toendertijd weer deels los gesneden schoongemaakt zover mogelijk en daarna weer vastgekit ...

Maar waar jij het over hebt met de kodiaq daar kan ik me in ieder geval niet in vinden..
 

Mystikal

Senior Member
Zijn er hier al die velgen hebben geplastidipt? Is dat een beetje aan te raden? Ik zou graag onder mijn moonwhite zwarte velgen willen hebben (ipv de antraciete). Maar twijfel of dit mooi zou staan en heb geen ervaring met plastidip. Meningen of ervaringen?
 

Japanese Power

Donateur
Wilde net zeggen: Poedercoaten is 10 x mooier en slijtvast. Plastidip vind ik meer voor de petjesgeneratie met een auto van 15 jaar...

#generaliserend

Komt natuurlijk nog wel kosten banden demontage en montage bij.
 

RonaldSkodiaq

Donateur
Waarom zouden ze wel plastidippen goed vinden en geen coaten?
Niks zeggen en gewoon doen. weten ze na 3 jaar toch niet wat de originele kleur was.
 

hendrik38

Forumguru
Wauw, dat ziet er wel mooi uit. Nu weer een praktische vraag. Hoe regel je dit als je maar met 1 set rond rijd. Kun je de auto een dag neerzetten en aan einde van de dag weer ophalen? of werkt zoiets niet zo.
 

Japanese Power

Donateur
Waarom zouden ze wel plastidippen goed vinden en geen coaten?
Plastidip peuter je er na 3 jaar zo weer vanaf en poedercoaten niet.

Hoe regel je dit als je maar met 1 set rond rijd. Kun je de auto een dag neerzetten en aan einde van de dag weer ophalen?
Nope, poedercoaten duurt enkele dagen omdat dit soms meerdere processen zijn die ook weer hun tijd nodig hebben om te drogen en in te harden in de oven. Regel een extra setje tijdelijke wielen en hou er ook rekening mee dat niet elk poedercoatbedrijf ook de banden demonteerd en weer monteerd/balanceerd.
 

maik1

Forumguru
Heeft er al iemand de diffusor/lijst van de sportline op een gewone kodiaq geklust? Wat zou je daar voor nodig moeten hebben qua materialen? Alleen die lijst? Of ook een heel bumperdeel?
 

maik1

Forumguru
Het onderste deel van de bumper moet dus in ieder geval vervangen worden dus, dat is al anders dan van een gewone bumper:

Kodiaq-Sportline-header-MS.jpg


Heeft iemand dit al uitgezocht? Idee van de kosten?
 
Bovenaan Onderaan