Welke trekhaak zal ik nemen?

brepus13

Forumguru
Had op mijn superb na montage vaste trekhaak wel kort last van valse meldingen maar na correct aanmelden trekhaak via vcds nooit meer gehad :-)
 
Helaas had ik er wel problemen mee bij mijn Lodgy..... Zodra ik hem in zn achteruit zette begon hij meteen te piepen...
 

brepus13

Forumguru
Meestal moet je of eea coderen in de diverse modules of je gebruikt een externe module die het pdc signaal blokt bij gebruik stekkerdoos. Op die manier zou je nooit last moeten hebben van een vaste trekhaak. Meestal is dus 1 vd 2 niet correct gedaan als er wel problemen zijn.
 
Nooit bij stilgestaan, maar dat zou een logische verklaring zijn ;) . Dan bestel ik denk ik toch een vaste haak binnenkort...
 

De Stip

Forumguru
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de wegklapbare trekhaak (welke voor slechts 690,- in de prijslijst staat). Deze is af fabriek van een Jeager aansluiting voorzien. Mijn Hobby caravan heeft een 13 polige Multicon aansluiting. Kun je deze trekhaak ombouwen van Jeager naar Multicon? Of moet ik gebruik maken van een verloopstekker?
 

MichaelD

Nieuw lid
Ik kwam via dit forum er dus achter dat mijn ‘clever’ edition dus 0 kg mag trekken.. klein dompertje jammer dat de dealer dit niet even vooraf meld. Wilde misschien een trekhaak voor fietsendrager of klein aanhangertje..
 

Daydreamke

Actief lid
Ik kwam via dit forum er dus achter dat mijn ‘clever’ edition dus 0 kg mag trekken.. klein dompertje jammer dat de dealer dit niet even vooraf meld. Wilde misschien een trekhaak voor fietsendrager of klein aanhangertje..

Over welke wagen gaat het?
 

MichaelD

Nieuw lid
Gaat inderdaad om de Karoq 1.0 116 pk Clever Edition.
zie bericht wat ik had gelezen op het forum.
Tevens bij de RDW staat ook 0 KG geremd en ongeremd..

Vandaag de dealer gesproken: een trekhaak is überhaupt niet mogelijk. Kogeldruk is 0 kg, dus zelfs niet voor een fietsendrager
 

MichaelD

Nieuw lid
Wat maakt deze Karoq dan zó ontzettend anders dat dit niet kan? :sterretjes:

De 1 zegt dat de voorbereiding er niet op zit, de ander kleinere koeling, de andere weer toch ander type motor ( wat ik mij niet kan voorstellen).
Ik ben 8 april toch bij de dealer omdat ze een inbraakschade gaan herstellen die er bij het afleveren op zat en zal het dan is navragen wat nou de exacte reden is.
 

Canon-Eye

Forumguru
De 1 zegt dat de voorbereiding er niet op zit, de ander kleinere koeling, de andere weer toch ander type motor ( wat ik mij niet kan voorstellen).
Allemaal dingen die voor een fietsdrager niet van belang zijn. De Toyota Prius bv. had ook een trekgewicht van 0 kilo, maar daarvoor was een speciale "trekhaak" leverbaar met een of ander pinnetje aan de kogel waardoor een fietsdrager wel paste maar een aanhanger fysiek onmogelijk was.

Ik kan me niet voorstellen dat van dit specifieke type Karoq de bodemplaat zo anders is dat deze om technische redenen geen trekhaak met pakweg 75 kg kogeldruk zou kunnen verdragen. Een vaste trekhaak die onder een andere Karoq past zou dus eigenlijk gewoon moeten passen. Dan zal er wellicht alsnog een trekhaakmodule geplaatst moeten worden voor de verlichting, maar dat lijkt me ook geen heksentoer.
Vervolgens is het natuurlijk aan jou om er niet toch een aanhanger achter te hangen, want daarmee ben je wel in overtreding. Met een fietsdrager echter absoluut niet.
Ik zou het er niet zomaar bij laten zitten (tenzij je toch niet van plan bent om ooit fietsen mee te nemen natuurlijk)...
 
Bovenaan Onderaan