Paar vraagjes

Hakar

Donateur
Lijkt me niks met zekeringen.
Die klappen er uit als er iets vet fout gaat.
Ik heb toch het donkerbruine vermoeden dat de lampjes er anders in moeten worden geplaatst.
Nu lijkt het alsof je 21 watt worden geactiveerd, en de 5 watt niet.
Die 5 watt moet volgens het boekje zelfs 4 watt zijn, maar daar zie ik het probleem niet in.

Heb je de mogelijkheid om een ander stel lampjes te proberen?
Ik heb het wel eens meegemaakt dat de pootjes van de lamp iets te ver uitstaken, en dat de lamp dan stroef in de houder ging.
 

Flierefluiter

Actief lid
Beide lampjes zijn van twee verschillende merken, dus dat zou te toevallig zijn. Ik zal zo nog eens proberen om te kijken of ze niet andersom moeten. Hopen dat het remlicht probleem daar ook mee is opgelost.

Ogenblik! Jas aan. :)
 

Hakar

Donateur
undwech.gif
 

Flierefluiter

Actief lid
Echt als ik jullie niet had..

Live vanuit de vrieskou: remlichten werken weer. Derde remlicht doet niet meer gek. Alleen rechts blijft te fel (mistlamp)
Later meer.
 

turboturbo

Forumguru
De beschrijvingen P21/4W en P21/5W haal ik idd vaker door elkaar. Maar die 1 watt verschil zul je nauwelijks iets van merken :)
 

Flierefluiter

Actief lid
Brrr even opwarmen. Ik moet dus afleren om niet in het donker te gaan klooien. Lampjes zaten er totaal niet goed in, toen ik hem eruit wou halen floepte ie in de unit.. Grrr, hele unit er weer af.
Nadat ik beide remlichten maar had vervangen (waren aardig zwart) deden die het ineens weer, alleen bleek rechts nog fel. En het derde remlicht was weer normaal!
c4v0tp2q5s.jpg


Rechts dus nogmaals omgedraaid. En jawel.

8vr9ibku13vz.jpg


Toen de mistlampen testen, ging alleen links aan.. Maar blijkt dus dat dat zo hoort. :maakmegek:

Dus.. Probleem is nu volledig opgelost! Yay! :cheer::cheer::cheer:

Nog een vraagje, in een wasstraat is mijn antenne krom getrokken. Ziet er niet meer uit (hij zat goed naar beneden maar is weer omhoog geslingerd) maar is het mogelijk om deze aansluitingen te verwisselen? Komt uit een andere Fabia. Met een tang kreeg ik er geen beweging in.
Rechts is de huidige.
p0ibdy9xd.jpg
 

EdK

Forumguru
Wou er bij mij niet in ook niet met beleid

Oh, zo op het zicht is de draad gelijk

Draad mag dan wel gelijk lijken en zijn, maar van de oude antenne is het draadeind deel toch echt wel iets langer
Vermoed dat het draad van de nieuwe net iets te kort is.

Maar in de autohandel zijn er zeker antennes te vinden die passen ( zelfs kortere dan de Skoda hengels )
en vaak zitten daar ook nog losse draad adapters bij , en door de juiste adapter op het antenne draad te draaien past deze dan op je wagen.

En de kosten zijn het vaak niet wat betreft de prijzen van een antenne !
Maw kunt ook eens informeren of de delaer wat heeft liggen en voor welke prijs
 

Flierefluiter

Actief lid
Doek is gevallen. De Fabia mag naar zijn laatste rustplaats. Situatie werd onhoudbaar, dus er is nu een tijdelijke andere auto ter overbrugging (Frans merk. Joepie)

Faabje, het ga je goed!
 

turboturbo

Forumguru
Oei! Maar hopelijk geeft het eindelijk wat gemoedsrust.
Wat was uiteindelijk dit keer de druppel (je schreed dat de situatie onhoudbaar werd)?
 

Flierefluiter

Actief lid
Huh? Radio doet het wel hoor. Haha.
Nee vanaf 80 km per uur begint de auto extreem te trillen. Daarnaast heb ik het idee dat ie echt flink wat vermogen kwijt is op de een of andere manier. En er zit al niet een al te snel motortje in
 

turboturbo

Forumguru
De liefde is geduldig en vergevingsgezind. Maar een keer is de grens bereikt @Flierefluiter dan volgt onherroepelijk de scheiding.

Ik vind dat je het nog dapper vol gehouden hebt.

Waar ik wel benieuwd naar ben is of het kenteken tzt weer opnieuw een eigenaar registreert als ie de handel in is verdwenen. Of wordt ie zeker weten gesloopt dat je weet?
 

Flierefluiter

Actief lid
De liefde is geduldig en vergevingsgezind. Maar een keer is de grens bereikt @Flierefluiter dan volgt onherroepelijk de scheiding.

Ik vind dat je het nog dapper vol gehouden hebt.

Waar ik wel benieuwd naar ben is of het kenteken tzt weer opnieuw een eigenaar registreert als ie de handel in is verdwenen. Of wordt ie zeker weten gesloopt dat je weet?

Ik mag toch hopen dat ie niet weer de handel in gaat.. Dat gun ik niemand. Mijn vorige Fabia was ook aardig op z'n eind, garage had toen de KM stand teruggedraaid en tot op heden rijdt het nog steeds rond.. (Voor de gein eens een APK geschiedenis opgevraagd, je schrikt je dood.)

Maar ik meen en weet vrijwel zeker dat deze of naar een of ander vaag land gaat of in onderdelen.. We zullen zien. Hij staat nog op mijn naam (en eerder gaat ie ook niet naar een andere eigenaar) omdat ik nog wacht op een nieuwe tenaamstellingscode. (Brief kwijt, altijd handig)
 
Bovenaan Onderaan