Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Gisteren bericht gehad van de leasemaatschappij, begin april wordt mijn auto bij de dealer verwacht (half oktober besteld).
 
Hallo,

Zonet een O3 Combi 1.0 Tsi DSG besteld, met alle packs en elektrische koffer en trekhaak (cafetariaplan werkgever). Volgens dealer levering tussen 22/4 en 9/6. Sorry, ik wou me voorstellen, maar kon geen nieuwe topic openen.
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Anderhalve week geleden gehoord dat hij er bijna was. Sindsdien is het stil......

Edit: vanmiddag toch maar even gebeld, hij is nog niet bij de dealer gearriveerd.... :nono:

Bij het woord 'bijna' heb ik toch een ander beeld dan dat de dealer heeft, blijkbaar..... :pieker:
 
Laatst bewerkt:

R@y

Nieuw lid
Vandaag mijn nieuwe OCIIIFL opgehaald! Prima auto en dealer service! Super snel geleverd in mijn geval (sorry voor de andere dat dit dus ook kan...). Mooi interieur met de led-strips tov mijn ‘oude’ OCIII. Ook het canton geluid is een stuk voller dan de vorige. Elektrische stoelen zijn ook top, hoewel ik het nog verder kan fine tunen qua zitting. Net 40 km gereden...dus ik moet nog even meer ervaring opdoen.

Gewoon (weer) heel tevreden met de keuze!
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Afspraak gemaakt: 21 maart afleveren! Foto's en filmpje van Virtual Cockpit volgen dan.

Mijn afspraak staat ook gepland op 21 maart, we blijven dus netjes in de pas lopen :D

Vandaag namelijk gebeld door de dealer. Die had op zijn beurt weer gebeld met de importeur. Binnen maximaal 5 werkdagen zou hij bij de dealer staan. Dus hij is alvast ingepland in de werkplaats om hem afleveringsklaar te kunnen maken. Ben benieuwd..... :pieker:
 
Voor mij is de keuze gevallen op een zwarte Octavia Combi 2.0 TDI DSG Style Business met als opties sportpakket Dynamic (vond die stoelen iets beter zitten dan de gewone stoelen), virtual cockpit, optical parking assist, verwarmbare voorruit en panorama-dak. Verwacht dat de levertijd daarvan geen probleem zal zijn, huidige auto gaat er in juli uit.
 

Chrisiewizzie

Forumguru
Dat zou toch wat zijn! Ik heb begin januari mijn O3 Combi 1.5 TSI besteld en de leverdatum staat nog steeds op 26 juni. Ik ben benieuwd.
 
Voor mij is de keuze gevallen op een zwarte Octavia Combi 2.0 TDI DSG Style Business met als opties sportpakket Dynamic (vond die stoelen iets beter zitten dan de gewone stoelen), virtual cockpit, optical parking assist, verwarmbare voorruit en panorama-dak. Verwacht dat de levertijd daarvan geen probleem zal zijn, huidige auto gaat er in juli uit.
Ook de levertijd van deze auto is opgelopen, dealer gaf vandaag aan dat ik moet rekenen op eind augustus / begin september als de auto nu besteld wordt. Bizar dat ze een half jaar nodig hebben om een auto te leveren
 

KoenP

Nieuw lid
Hoi Iedereen,

Ik heb net mijn O3 FL Combi 1.4TSI DSG Ambition van 2017 verkocht omdat ik met mijn nieuwe job een bedrijfswagen krijg.
Deze nieuwe was half december besteld en is 26 februari geleverd.
ik heb opnieuw een Combi besteld, de 1.6Tdi met DSG (moest een diesel zijn :cry: ),in Style uitvoering met alle style packs, virtual cockpit, panoramisch dak, electrische koffer met virtual pedal, leder interieur met zetelverwarming, pack safety, interieurvoorverwarming, lane assist en blind spot detection, en led plus sfeerverlichting... alles in een "Brilliant Silver" jasje met de 17" Trius velgen.

Heb er nu zo'n 2000km mee gereden, en ben er zeer tevreden mee, ook al is hij een pak minder vinnig dan dan de TSi die ik ervoor had... Maar door al het extra comfort ben ik dat al snel vergeten :D.

Dit is de 3de Skoda voor mij, en als het aan mij ligt volgen er nog vele!! :cheers:
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
9 maanden...... dat heeft een hele tijd geduurd :(

Hier inmiddels bericht van de leasemaatschappij met een opgave van het kenteken en alvast de (PDF) Groene kaart. Maar nog ruim een week tot de aflevering .....
 
  • Leuk
Waarderingen: lsp

Isla Nublar

Nieuw lid
Vandaag een bericht gekregen dat de levering van mijn 1.5 is opgeschoven naar mei-juni. Komt zeer ongelegen vermits ik vandaag ook vernomen heb dat mijn Opel Corsa niet meer te repareren valt en ik dus 3 maanden zonder auto zal zitten + inkomsten mis loop doordat ik mijn Corsa ging doorverkopen aan mijn ouders. Zware baaldag!
 

Isla Nublar

Nieuw lid
Op 15/01 heb ik een nieuwe O3 besteld en op de bestelbon staat de leverdatum op 21/04.
Vervolgens staat er bij de levertermijn: "kan met max. 25% worden verlengd overeenkomstig Art 2 van de algemene voorwaarden."

Art 2: Elke bestelling dient contant betaald te worden bij de levering: elke bestelling is onherroepelijk, of er al dan niet een voorschot werd betaald. Indien de klant weigert levering te nemen van het voertuig of van de bestelde goederen, heeft de verkoper de keuze, ofwel hem gerechtelijk hiertoe te dwingen, ofwel als tegenprestatie, als schadevergoeding wegens vernietiging van de verkoop, een bedrag te eisen gelijk aan 15% van de overeengekomen prijs, en dit als van rechtswege verworven; de partijen zich uitdrukkelijk het bedrag van deze forfaitaire vergoeding te betwisten. Indien de verkoper zijn verplichtingen niet nakomt zal hij jegens de klant een gelijkaardige schadeloosstelling verschuldigd zijn. De catalogusprijzen zullen deze zijn in voege op het moment van de levering.

Mijn vraag luidt nu als volgt:
In welke mate ben ik beschermd als klant? Wat is de uiterste datum dat mijn nieuwe O3 zou moeten geleverd worden voordat ik eventueel verdere stappen kan ondernemen? Mij lijkt dit ruim geschat 20/05 te zijn als men het heeft over de levertermijn die met max 25% kan verlengd worden.

Benieuwd naar jullie meningen / ondervindingen...
 
Bovenaan Onderaan