Kodiaq probleempjes.....

Nick2203

Forumguru
Gisterenavond kwamen mijn achterpassagiers tot de ontdekking zowel de achterbankverwarming als de temperatuurinstelling van de climatronic niet meer functioneerden :cry: Kortom het hele bedieningspaneel werkt niet meer....

Ik ga dezelfde ervaring, tot ik de voorruit verwarming en andere blazers uitzette. Daarna werkte alles achter weer. Kennelijk heeft hij deze extra power nodig om te voorkomen dat de accu leeg raakt ...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Weet iemand een oplossing om de trekhaakkogel roestvrij te houden, dan wel hem snel en gemakkelijk schoon te
krijgen?
Iedere keer als hij tevoorschijn komt, zit de roest er dik op. Ik ga dan met een schuurmat of fijn schuurpapier aan de slag, maar het lijkt wel, of dit steeds moeilijker gaat. Insmeren met vet kan niet vanwege de Alko stabilisator op de
caravan. Heeft iemand een goed idee?
 
@Huib 190pk DSG-7 4x4 SB heb je er een dop op zitten? Zo ja, die eraf halen. De kogel draait op zijn kop en in de dop blijft water staan wat roest verergerd. Ik had dat in het begin ook. Is nu een stuk beter.
Nee, ik heb er geen dop op. Ik had dat zelf ook bedacht, dat wanneer daar vocht in staat, het er niet beter van wordt.
Maar hij staat gewoon stijf van de roest. Heb jij daar geen last van? Het is overigens de zwenkbare trekhaak, die trouwens iedere keer weigert om automatisch uit de vergrendeling te vallen. Ik heb dat al eens eerder gemeld, maar schijn daar zo'n beetje de enige mee te zijn:(
 

Frenk21

Forumguru
Heb daar geen problemen mee. Ook de roest valt mee. Meestal pak ik wat thinner om hem schoon te maken. Werkt perfect. Hoe meer je schuurt, hoe erger het wordt.
Ook werkt de trekhaak goed, geen problemen met het er niet uit komen.
 

907

Senior Member
Ik heb er ook iets roest op zitten daar waar de zwarte verf eraf is. Nu 11mnd en 34k km gereden. En nu je het zegt bedenk ik me dat mijn Mazda 6 met 160k km in 4 jaar geen last van.

Ik zou hem niet schuren omdat die dan sneller onder de minimum maat komt. Na de eerste paar bochten zal de koppeling toch op de geklemde delen het vuil en zo weg drukken.

Ook bij mij kwam de zwenkhaak de laatste tijd ook niet automatisch omlaag, bij de 30k beurt is dat verholpen (gesmeerd?).
 

CDK

Forumguru
Mijn trekhaak zat ook “vast” Met een kunststof hamer er een paar tikjes tegen gegeven en het scharnierpunt ingespoten met WD40 en het gaat weer soepeltjes. De pekel van de laatste weken heeft hier zeker ook een negatieve invloed op.
 
  • Leuk
Waarderingen: 907
De laatste keer bij de dealer is er ook iets ingespoten en deed hij weer goed. Maar 2 maanden later was het weer
zeuren. Hij ging nu dus niet naar beneden. Zal hem weer eens inspuiten met wd40.
Wat de roest betreft, dat is ech ellendig. Vroeger had je nog wel eens trekhaken met een chrome kogel, daar had je nooit
problemen mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Je weet het Huub: vroeguh was alles beter.
Toen reed je gewoon in een Opel Kadett of een Golf 2 en niet in een Kodiaq met een roestende kogel ;)
Vroeguh was alles bijna hetzelfde als nu:tongue:. Mijn eerste nieuwe auto was een Datsun cherry, maar in '85 overgestapt
op BMW en vanaf half 2017 overgegaan op Skoda. En weet je wat de ervaring heeft geleerd;
Elk merk heeft zijn problemen en dat heeft niets te maken met de prijs van de betreffende auto. Voor de rest best tevreden met de Kodiaq.
Groeten en iedereen bedankt voor het meedenken en reageren.
 

krikke5150

Senior Member
Een beetje een special vraag. Als ik in onze columbus een SD kaartje met Muziek in stop, speelt dit prima. Echter, sommige afbeedlingen van de CD-hoes zijn niet zichtbaar op het display van de Kodiaq. Als ik een cd rip, zorg ik er voor dat de Cd-hoes embedded is. Meestal zet ik de hoes er ook in als jpeg, omdat deze muziek soms ook naar andere apparaten zoals Smartphone/tablet gaat...
In mijn Motorola G6 plus zijn alle hoesjes te zien omdat ze embebbed zijn in de MP3's. Wanneer deze gespeeld worden via bluetooth in de wagen echter niet altijd... Ik zocht me al een pleuris naar de reden, maar sta voor een raadsel....
Raar is ook dat de muziek kwaliteit van de SD minder is dan met bluetooth... alsof er met de bluetooth een loudness functie actief is... Bluetooth gaat ook merkelijk luider...
Iemand dezelfde ervaringen? :nailbiting:
 

BramBam

Forumguru
CD-hoes mag dacht ik een max. resolutie hebben van 600x600. Heb overigens ook dezelfde ervaring dat muziek vanaf SD van mindere kwaliteit is en minder hard kan. DAB+ en Spotify klinkt vele malen beter.
 

krikke5150

Senior Member
Tja... met resoluties (groter en kleiner, embedded en/of als jpeg) heb ik ook al liggen spelen, maar kan er momenteel geen clue aan breiden... :D
 

RonaldSkodiaq

Donateur
Ik heb sinds 2 weken problemen met mijn Columbus navigatie. Tijdens het rijden geeft hij op het scherm aan dat ik in de buurt van de weg rij waar ik op dat moment op zit. Soms wel een paar honderd meter naar links of rechts. Resetten helpt niet. Wel het contact uit en weer aan. Soms na een aantal km is het weer goed maar kan ook zo weer fout gaan. Alle updates staan erop. Iemand ook zoiets gehad?
 

Beertje19

Senior Member
Onlangs op 30k in de garage geweest voor onderhoud. Bij thuiskomst bleek het het connectsysteem ( auto gegevens op afstand raadplegen) niet meer raadpleegbaar. Op de onderhoudslijst van de garage stond aangevinkt dat de garagemodus voor connectie was geactiveerd en er werd op het einde ook aangevinkt dat de garagemodus werd gedeactiveerd. Bij het raadplegen van de autogegevens bleven alle gegevens (km-stand, toestand deuren, kofferklep, motorkap, open dak gesloten of open....) ongewijzigd als op de dag dat ik de auto heb binnen gebracht. Hoewel in de garage wordt beweerd dat zij hier totaal niet aankomen hebben zij dit toch aangevinkt op hun onderhoudslijst.
Weet iemand hoe de garagemodus aan en uit wordt gezet.
Zijn hebben het probleem wel opgelost gekregen door het systeem opnieuw te programmeren maar dat kan toch niet de bedoeling zijn?
 

VanRoyal

Forumguru
Heeft het niet toevallig hiermee te maken, daar kreeg ik afgelopen vrijdag namelijk een mail over:

Beste ŠKODA Connect-gebruiker,

Bij ŠKODA Auto werken we er voortdurend aan, de toegang tot onze diensten te verbeteren en eenvoudiger te maken. We willen u informeren dat de ŠKODA Connect-diensten vanwege gepland onderhoud niet beschikbaar zijn van 8 april 14.00 uur CET tot 9 april 08.00 uur CET.

Het doel van dit onderhoud is om het registratie- en inlogproces eenvoudiger te maken. Het resultaat is een nieuwe en verbeterde ŠKODA Connect-app met een modern design en nieuwe functies.

Als het systeem opnieuw opstart, kunt u de ŠKODA Connect-diensten weer gebruiken via de ŠKODA Connect Portal of u moet de nieuwste versie van de ŠKODA Connect-app downloaden.

We bieden u onze excuses aan voor het ongemak door het tijdelijk niet beschikbaar zijn van onze diensten.

We zullen u op de hoogte houden van verdere stappen betreffende het upgradeproces.

We danken u voor het in ons gestelde vertrouwen.

Uw ŠKODA Connect Team
 

Beertje19

Senior Member
Had gekund. Maar het heeft echt te maken met die werkplaatsmodus. Het activeren hiervan heeft onder andere te maken met het afzetten van de functie om op afstand je claxon en knipperlichten te activeren.
 

RonaldSkodiaq

Donateur
Ik heb sinds 2 weken problemen met mijn Columbus navigatie. Tijdens het rijden geeft hij op het scherm aan dat ik in de buurt van de weg rij waar ik op dat moment op zit. Soms wel een paar honderd meter naar links of rechts. Resetten helpt niet. Wel het contact uit en weer aan. Soms na een aantal km is het weer goed maar kan ook zo weer fout gaan. Alle updates staan erop. Iemand ook zoiets gehad?

Bij dealer geweest. Hij heeft de laatste paar weken veel dezelfde meldingen binnen gehad van verschillende Skoda's. Is nog geen oplossing voor.
 

elephtera

Forumguru
Bij dealer geweest. Hij heeft de laatste paar weken veel dezelfde meldingen binnen gehad van verschillende Skoda's. Is nog geen oplossing voor.

Het zou toch niet het GPS probleem zijn wat nu speelt met "oude meuk"?
https://nos.nl/artikel/2279261-onhe...systemen-raakt-jouw-systeem-de-weg-kwijt.html

Echter heb jij het over weken, dit zou over enkel deze week gaan. En dan nog, zou het schandalig zijn als VAG/Skoda hier geen rekening mee heeft gehouden.
 
Bovenaan Onderaan