Mijn Skoda App issues

Phoenix2149

Senior Member
Je hebt natuurlijk Skoda Connect, en MijnSkoda. Die laatste wordt door PON ingebouwd, in elk geval in de business modellen.
Hier de verschillen: https://www.skoda.nl/skoda-connect/vergelijking-skoda-connect-en-mijn-skoda
Had het mis,

Skoda connect: je krijgt een data sim voor een maand om te proberen. Daarna mag je zelf betalen (vodafone of elders) Maar mijn sim werkte gewoon niet en krijg een nieuwe. Misschien werkt het dan wel even. Maar via hotspot werkt de verkeersinformatie goed, TMC is gewoon niet prettig of te laat in veel gevallen. Merkwardig genoeg niet zo veel last van gehad met mijn oude auto die was redelijk op tijd met zijn TMC meldingen en omleiding voorstellen.

Mijn Skoda: PON module, drie jaar geldig op Style Business, daarna betaald. Erg beperkt en veel storingen en niet de eerder genoemde functionaliteiten wat ervoor betalen niet aantrekkelijk maakt. Mocht een aantal zaken beschikbaar worden (denk aan sluiten op afstand, lichten aan/claxon op afstand in parkeer garage) dan is het aantrekkelijk.
 

Rallye

Forumguru
De Pon-module leest alleen uit en heeft voor zover ik hier gelezen heb niet de mogelijkheid commando’s naar de auto door te geven. Jouw “feature requests” lijken dus niet mogelijk.......
 

Phoenix2149

Senior Member
De Pon-module leest alleen uit en heeft voor zover ik hier gelezen heb niet de mogelijkheid commando’s naar de auto door te geven. Jouw “feature requests” lijken dus niet mogelijk.......
Niets is onmogelijk in de software wereld, het is gewoon (nog) niet ontwikkeld, ik zeg alleen dat dit een reden voor mij zou zijn niet te betalen voor een service waar je nauwelijks wat aan hebt.

Als je zend moet je ook ontvangen, anders weet ie niet of je zending is ontvangen. Hoe anders wil je authenticatie uitvoeren en verifiëren?
 

Rallye

Forumguru
De module zendt en ontvangt mogelijk wel, maar leest volgens mj alleen de canbus uit. Het zou kunnen dat hij hardwarematig niet de mogelijkheid heeft om zaken aan te passen.
 

Phoenix2149

Senior Member
De module zendt en ontvangt mogelijk wel, maar leest volgens mj alleen de canbus uit. Het zou kunnen dat hij hardwarematig niet de mogelijkheid heeft om zaken aan te passen.
Oh je bedoeld op die manier.

Ok dan nog lijkt me altijd dat er terugkoppeling is bij uitlezen CANBUS, er is altijd wederzijds verkeer bij lezen want je moet een oprdracht krijgen (zenden) en een opdracht terug krijgen (ontvangen). Eventueel zou dan skoda connect gebruikt moeten worden als de PON module niet toestaat meer dan enkel uitlees verzoeken te sturen. Zou in principe ook prima zijn als dat de mogelijkheiden biedt.

Hoe dan ook met zo'n enorm gelimiteerde functionaliteit is een dergelijk systeem niet echt interessant om voor te betalen.

edit: Overigens spreek ik natuurlijk voor mezelf, niet voor anderen
 

Mistraller

Senior Member
Heel apart: Volgens de app heb ik een storing in het remsysteem. De auto zelf heeft helemaal geen meldingen, niet gehad ook?
 

CharlesTucker

Forumguru
Ach, ik had regelmatig als "storing" volgens de app dat m'n mistachterlicht brandde, ook wel apart. ik ben inmiddels gestopt met kijken naar die app. In principe is het wel grappig (als het zou werken), maar meer ook niet.
 

Phoenix2149

Senior Member
Enige waar ik het voor gebruik is brandstofniveau mocht ik een lang(ere) rit moeten maken voor plannen.

Af en toe checken of auto op slot staat. Vergeet ik wel eens :nailbiting:

Snap wel dat voor ritregistratie het fijn kan zijn de app, mocht je niet privé rijden met je lease wagen.
 

Mistraller

Senior Member
Ik kan er geen rittenadministratie uit halen volgens mij? Dus daarvoor is deze app in elk geval niet fijn...
 

Eppiegrande

Actief lid
Na tanken in Duitsland, inmiddels 3 weken geleden. Blijft volgens de app de auto daar staan.....
App opnieuw geïnstalleerd. Eerst 10x dat km stand niet klopt. Nu wel in 1x goed, maar helaas, auto nog steeds in Duitsland. (Staat toch echt hier voor de deur in NL).

Zucht..........
14e2152cde87a5d387fde5438cb019a1.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 

Mistraller

Senior Member
Ik heb mijn auto eens verwijderd en opnieuw toegevoegd. (De app of data dus gewoon op mijn telefoon gelaten). Gekoppeld via de QR en km stand. Alle ritten staan er nog in, de remstoring ook, (ik heb zelf nog met een OBD stekker gekeken en ook ik zie geen storing in de ECU.) maar wel apart dat ik nu ineens wel weer meldingen krijg met rijden met de motor aan, deuren open, en deuren niet afgesloten.
 

Mistraller

Senior Member
Toch eens een keer een nieuw account aangemaakt, op een ander toestel. De remstoring blijft getoond worden. Onlangs met de sneeuw de ABS getest, geen probleem. Lampje, als het al zou branden, doet me denken aan de handrem, maar die gebruik ik nooit met DSG. Niemand die deze melding ooit in de app gezien heeft?
Dealer zegt dat ie gechecked heeft (Al heb ik momenteel een zéér kwalijke nasmaak met deze dealer dus ik acht de kans zeer aanwezig dat ze niet gekeken hebben). Met een goedkope BT OBD dongle zag ik geen errors in het systeem staan in elk geval.
Toen ik de auto kocht was de melding er niet. Aangezien er nog een tijdje Bovag garantie op zit, is dit toch een klein irritatiefactortje.

IMG_20190205_232655.png
 

Phoenix2149

Senior Member
Het hoort goed onderzocht te worden. Als de BOVAG garage er niet uit komt zouden zij een gerenomeerdendealer kunnen contacteren lijkt me.

Zeker als je nog BOVAG garantie hebt. Neem aan, omdat je voor vervalen garantie periode de nasleep ervan gewoon onder garantie valt. Als je dit zou (moeten) aanvechten heeft denk ik de garage het probleem.

Betreffende de handrem en DSG. Bij vriesweer gebruik ik hem niet maar normaal wel. Heb begrepen dat als de automaat in “p” stand staat er een pin in de as gestoken wordt, waardoor bij slepen/hoge(re) druk bij helling schade kan opleveren.
 

Spector

Forumguru
Ik zou toch meer de auto vertrouwen dan een app, die nog niet goed functioneert. Dat het irritant is dat de melding erin blijft staan daar kan ik mij iets bij voorstellen maar zolang de auto geen melding geeft zou ik die eerder vertrouwen. Bij mij was het trouwens andersom, de auto gaf maandag drukverlies in de banden aan waar uiteindelijk 1 van de banden lek bleek, maar in de app stond hiervan geen melding en was de bandenspanning in orde.
 

Mistraller

Senior Member
Het hoort goed onderzocht te worden. Als de BOVAG garage er niet uit komt zouden zij een gerenomeerdendealer kunnen contacteren lijkt me.

Zeker als je nog BOVAG garantie hebt. Neem aan, omdat je voor vervalen garantie periode de nasleep ervan gewoon onder garantie valt. Als je dit zou (moeten) aanvechten heeft denk ik de garage het probleem.

Betreffende de handrem en DSG. Bij vriesweer gebruik ik hem niet maar normaal wel. Heb begrepen dat als de automaat in “p” stand staat er een pin in de as gestoken wordt, waardoor bij slepen/hoge(re) druk bij helling schade kan opleveren.
Het betreft hier de officiële dealer. Maar aangezien de app niet van de dealer af komt, is dat al gauw een discussie. Waarom vind PON ineens dat mijn auto een remmen probleem heeft... Schijnbaar heeft niet iedereen de melding immers.

Mbt de parkeerstand, dat ziet er zo uit als het goed is. Ik heb eens her en der gelezen, en bij hellingen is het inderdaad wel beter denk ik om hem te gebruiken. Mijn oprit helt iets, maar in de winter gebruik ik ook liever geen handrem, in mijn O2 is ie wel eens vastgevroren. Dus dan blijft in die gevallen toch de P stand over.

ParkingLockIllustration.jpg
 

Mistraller

Senior Member
Hmm.... da's dan toch wel weer opmerkelijk. Een paar testjes gedaan met en zonder handrem parkeren, deuren open deuren dicht en steeds de app refreshen....en ja hoor. Melding weg!

Het lijkt er op dat de remsysteem storing, in werkelijkheid een melding op een heel andere plek in de app had moeten zijn dat ik de handrem er niet op heb staan of zo. (op de eerste tab van de app dus) Enfin.
Het handrem icoontje heeft tot nu toe helemaal niets gedaan, de remstoring melding is weg, en heb ik niet meer teruggekregen. De app laat dus verder nu niets meer zien van de toestand van de handrem, zoals het in het begin ook was.

Kortom, ik heb geen idee waarom de melding erop zat, maar het lijkt me duidelijk dat het inderdaad ook weer een probleem is tussen de box van pon, de database en de app.
Ik ben gerustgesteld in elk geval, ik weet nu zeker dat er inderdaad niks mankeert aan de auto zelf.
 
Laatst bewerkt:
D

Deleted member 24009

Zou mij niks verbazen als je straks bij de Shell komt met je app en ze dan zeggen: "dat werkt zo niet". Kan je dus mooi fluiten naar je koffie :-)
 

Michel

Forumguru
Gezien alle ellende met die app en het feit dat deze versie ook nog niet goed werkt - ondanks dat handrem er bij mij nu niet op zit, krijg ik daar geen melding over - zal het waarschijnlijk uitdraaien op een "koffie verkeerd"...
 
Bovenaan Onderaan