Het grote Dashcam topic

kwillems

Donateur
Voorlopig heb ik het met een heel dun reepje tape vastgezet. Ik heb dat helemaal aan het begin van de voet bij de hemelbekleding geplakt, zodat je het niet ziet.
By the way: de achtercam werkt perfect (voorzover ik dat met dit gebrekkige licht kon beoordelen).
 

Mill88

Forumguru
Even een andere vraag, ik heb de Mio Cam app..... helaas krijg ik die na een update niet meer in het Engels en mijn Chinees is niet zo goed, iemand hier ook problemen mee?


Ik liep hier ook tegenaan, de oplossing is heel simpel.

-Als je de app opent heb je rechts onderin een knop met 3 strepen, deze indrukken en dan zie je bovenin het tandwielsymbool staan (settings), druk hier op.

-Dan druk je op de bovenste knop, language in het Chinees.

Deze staat ingesteld op Engels, maar wanneer je deze op Chinees zet, vervolgens bevestigd met de knop rechts bovenin, en daarna weer insteld op Engels.....zal de app Engelstalig moeten zijn.

Zo werkt de app bij mij wel weer:)
 

Mill88

Forumguru
Ja, de taal van Engels naar Chinees zetten, bevestigen met de knop recht bovenin om vervolgens de taal weer van Chinees naar Engels te zetten. Ik had het binnen een minuut klaar
 

HarrieSkoda

Forumguru
Kijk ... dat noem ik nog eens goede service: ik heb SinoSmart de situatie uitgelegd en ze sturen me gratis een vervangende dashcam-behuizing.

Dat dacht ik!

Niet verkeerd van mister Ali.
Ze hoeven dit namelijk niet te doen... maar je ziet wel, ze willen de klant graag tevreden houden.

Stiekem best wel benieuwd hoeveel mensen er met een SinoSmart rondrijden :D.

Zoals @Mill88 aangeeft, ging dat bij mijn iOS ook! Wist even niet meer precies hoe het moest dus vandaar was het een 'ohja' momentje.
 

Spinal

Forumguru
Ik liep hier ook tegenaan, de oplossing is heel simpel.

-Als je de app opent heb je rechts onderin een knop met 3 strepen, deze indrukken en dan zie je bovenin het tandwielsymbool staan (settings), druk hier op.

-Dan druk je op de bovenste knop, language in het Chinees.

Deze staat ingesteld op Engels, maar wanneer je deze op Chinees zet, vervolgens bevestigd met de knop rechts bovenin, en daarna weer insteld op Engels.....zal de app Engelstalig moeten zijn.

Zo werkt de app bij mij wel weer:)

Dit werkt niet bij mij, meerdere keren geprobeerd. Ik heb ook de app opnieuw geinstalleerd maar dat mocht niet baten, hij blijft in het Chinees.
Inmiddels kan hij ook niet meer verbinden met de app. Ook de FinalCam app (die wel Engelstalig is) vind mijn cam niet :cry: De cam neemt wel op, dat zie ik aan de knipperende ledjes alleen kan ik nu niks instellen want dat moet via de app. Ook de cam resetten haalt niks uit. Mijn telefoon maakt via WIFI wel contact met de cam, maar de app kan hem niet vinden.... vaag
 

VAG-man

Forumguru
Leuk om te lezen dat er veel dashcammers zijn. Zelf 2x een Dod LS460W.
Deze moet ik nog installeren in mijn net aangeschafte Superb.
Ik lees veel over dashcams die geschakeld gevoed worden via de zekeringkast, zodat de dashcam uit gaat nadat de sleutel uit het contact wordt gehaald.

Dat wil ik juist niet. Als ik mijn auto parkeer moeten de dashcams juist aan blijven.

Bij mijn vorige auto had ik deze manier via de 12V sigarettenplug, maar dit is geen mooie oplossing.

Iemand een ander idee?
 

CBreedijk

Donateur
Een Blackvue powerbox.
Die blijft stroom leveren totdat accu te weinig stroom heeft. Dan wordt de camera uitgeschakeld.
 

VAG-man

Forumguru
Dat weet ik @Peter-036. Dat is ook zo bij mijn Audi A2, maar om die 12V sigarettenplug constant te gebruiken vind ik niet mooi staan.

Ik zit te denken aan een constantspanning via de zekeringkast met een schakelaar er tussen.

@CBreedijk ja dat is ook mogelijk. Ik heb zelf een aantal kleine 12V accu's die ik daarvoor ook kan gebruiken .
 
Bovenaan Onderaan