Sjoemelsoftware zonder toestemming verwijderd. En nu?

oco1979

Forumguru
Tsja geen idee, als zij zeggen beter van niet dan geloof ik ze :-)

Keuze vrij uiteraard.

Dat is hier nog niet door andere gechipte 1.6tdi gebruikers vermeld.

Juist nog aan wederhelft gevraagd,die de wagen dagelijks gebruikt of ze al gemerkt heeft dat deze traag zou opwarmen.

Zeg van niet.

Iemand anders van het forum die dat wel ondervind ????
 

brepus13

Forumguru
De verwarming is ook snel warm hoor, ook het koelwater gaat redelijk vlot maar olietemperatuur duurt best lang.... ben geen egr expert dus heb verder ook geen idee.

Overigens kan ik me wel voorstellen dat de rijstijl ook veel invloed heeft op de snelheid van opwarmen.
 

Kempes

Forumguru
Ik heb geen problemen met mijn 1.6tdi. Voor chippen 25k gereden en sinds chippen dik 100k...ik kan geen verschil in opwarmen merken. Enigste wat hij vanaf het chippen heeft is dat ie ietwat onregelmatig loopt als ik voorzichtig achteruit rij kort na starten..
 

Tafkah

Forumguru
Wanneer de software wordt teruggezet, wat gaat er dan gebeuren met je registratie van deze terugroep actie op je kenteken?
 

Captain Hook

Forumguru
@Chatslet Ik ben heel benieuwd...
Jouw auto wordt weer hersjoemeld (! nieuw woord :cool: ) en zijn dan alle problemen, die je aankaartte ineens opgelost?
Ik ben heel benieuwd...

En wat als de problemen, die volgens jou door het ontsjoemelen veroorzaakt zijn, nog steeds aanwezig zijn, ná het hersjoemelen?
Kan nog een leuke discussie worden met de garage. :pieker:

Maar als mijn auto (heb gelukkig geen diesel meer) dit soort problemen vertoonde, zou ik niet vertellen hoe ze het moeten oplossen (door te hersjoemelen), maar dat ze het oplossen.
Want als er nu iets anders niet in orde is, zal men al heel snel de bal terugkaatsen en zeggen: "ja, maar meneer, u wilde zelf hersjoemelen..."


nog wat leesvoer: https://www.rdw.nl/-/media/rdw/rdw/...nts/over-rdw/rapporten/rdw-second-opinion.pdf
 
Laatst bewerkt:

Chatslet

Forumguru
Ik moet zeggen dat de servicemanager een erg goede verkoper is. Die begon namelijk over chiptuning en die kon dat met een flinke korting aanbieden. Dus ik had twee keuzes, hersjoemelen of chiptunen en meteen de EGR dicht. Het is het tweede geworden en heb vanochtend de auto gebracht. Heb een vrij nieuwe Polo als leenauto meegekregen. Leuk ding ook om in te rijden. Vanavond de Fabia weer ophalen dus ik ben benieuwd.
 

Wouter1

Forumguru
Als het naar tevredenheid is opgelost is het goed.
Hoeveel korting krijg je op de tuning?
Als je nog iets moet betalen dan maak je nog steeds extra kosten voor iets waar je niet om hebt gevraagd... Maar goed je had nu de vrijekeus...
Ik vraag me wel af wat er met de registratie van de terugroepactie zou zijn gebeurd als je anders had gekozen.
 

Wouter1

Forumguru
Het is maar hoe je het bekijkt.
Ik wil graag motor software in mijn auto waarbij de techniek zolang mogelijk heel blijft. En de auto nu en in de toekomst legaal de weg op mag. Extra vermogen heb ik niet echt nodig en gebruik ik zelden.
En of het nu sjoemel software, tuning software/parameter wijzigingen zijn of ontsjoemel software de werkzaamheden die hiervoor nodig zijn verschillen niet zoveel... Dus als het kosteloos kan de auto in orginele gesjoemelde toestand terug te brengen dan moet een kosteloze tuning toch ook kunnen lijkt mij. Zeker omdat er geen materiaal kosten zullen zijn.
 

Chatslet

Forumguru
Inmiddels de auto opgehaald en een stuk gereden. Het vermogen dat met de ontsjoemelsoftware was verdwenen heb ik nu terug met rente. De auto heeft nog nooit zo stil en soepel gereden en hij trekt echt als een malle. Ik was alles bij elkaar 320 euro kwijt. Dat was tuning, EGR klep wegschrijven (die kan nu dus niet meer stuk gaan) en krakende draagarmrubbers verhelpen. Ik denk alleen dat het nog wel wat duurder gaat worden ivm een naheffing van het CJIB.
 

EdK

Forumguru
Als het gehele verhaal zich heeft afgespeeld bij Heron dan meen ik als ik goed heb de tuning in Beverwijk word gedaan.
Ben dat tijdje terug tegengekomen op hun site na wat zoekwerk
En dit is een niet hier bekende tuner als JD /Hartog/TVS/Vag Techniek
 

Chatslet

Forumguru
@EdK 1x goed en 1x fout. Chiptuning is in Purmerend gedaan. Heeft overigens wel wat uren geduurd. Dacht altijd dat het een kwestie was van software overschrijven maar daar komt kennelijk meer bij kijken.
 

React

Actief lid
EGR klep wegschrijven gaat nooit helemaal zonder een penalty, je motor loopt nu prachtig omdat hij enkel zuivere lucht krijgt. Helaas is nu je verbrandingstemperatuur 2x zo hoog ook in deellast. Afhankelijk van je KM-stand kan de komende maanden ineens een voorpijp of demper versneld lek raken. Die kosten zijn echter wel te overzien.
 

oco1979

Forumguru
EGR klep wegschrijven gaat nooit helemaal zonder een penalty, je motor loopt nu prachtig omdat hij enkel zuivere lucht krijgt. Helaas is nu je verbrandingstemperatuur 2x zo hoog ook in deellast. Afhankelijk van je KM-stand kan de komende maanden ineens een voorpijp of demper versneld lek raken. Die kosten zijn echter wel te overzien.

:pieker:
 
Bovenaan Onderaan