Sjoemelsoftware zonder toestemming verwijderd. En nu?

Marcooctavia

Forumguru
Inmiddels teruggebeld door de dealer. De werkplaats heeft contact gehad met Pon over het terugzetten van de originele software. Morgen weten ze meer en dan bellen ze me terug.

Ben heel benieuwd hoe ze dit gaan doen.
Ze beweren altijd dat ze zelf de software niet terug kunnen zetten omdat dat vanaf pon niet ondersteund wordt.
Ze kunnen dit alleen online doen via pon zeggen ze.

Marco.
 

CDK

Forumguru
Ben heel benieuwd hoe ze dit gaan doen.
Ze beweren altijd dat ze zelf de software niet terug kunnen zetten omdat dat vanaf pon niet ondersteund wordt.
Ze kunnen dit alleen online doen via pon zeggen ze.

Marco.
Gaat ook niet gebeuren!!
 

EdK

Forumguru
Dealer: We moeten zwaarwegende reden hebben om de software update niet te installeren want het moet van Pon blahblahblah. We gaan het later uitzoeken en bellen u terug want het is druk.
Volgens mij heeft de dealer in dit geval niets van doen met PON
Jij bent de eigenaar van de wagen en dealer heeft met jou te maken.


We gaan het later uitzoeken en bellen u terug want het is druk.
Tsja ik heb het ook druk, maar neem evengoed de tijd om me werkgevers zijn klanten te woord te staan..
 

Chatslet

Forumguru
Ze zien in ieder geval in dat ze fout zitten want ze zijn er wel mee bezig. Gaat het met Pon niet lukken dan stel ik voor dat ze de rekening van de chip tuner betalen. Lijkt me een zeer redelijk voorstel. Het is voor hun een klein bedrag (VAG techniek geeft korting) waarmee ze me dan als klant houden. Distributieriem komt er met de volgende beurt aan en de draagarmrubers laten zich ook al af en toe horen. Hebben ze dus snel terugverdiend.
Het alternatief zitten ze denk ik ook niet op te wachten. Dan staat een tijdje lang bij iedere hort of stoot die auto daar onder de garantieregeling, mogen ze iedere keer een gratis leenauto meegeven en hebben ze gezeur met de rechtsbijstand. Uiteindelijk hebben ze er dan allemaal negatieve reviews aan over, wordt de auto alsnog gechipt en gaat het onderhoud naar Euromaster.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

kwillems

Donateur
@Chatslet Succes met de kwestie. Het is gewoon donders irritant als er ongevraagd dingen worden gedaan aan je auto zonder dat je dat wist.

Nog een tip:
Als de gesprekken met de dealer mis dreigen te gaan kun je hen altijd informeren dat je je bij een teleurstellend resultaat helaas genoodzaakt ziet om een waarheidsgetrouwe (en dus negatieve) review op internet te zetten. Daar zijn autoverkopers wel degelijk gevoelig voor. Ook voor het omgekeerde trouwens: als ze het netjes afhandelen mag dat ook gezegd worden.
De hele autobranche is tegenwoordig voor een belangrijk deel afhankelijk van internet; maar ook als consument kun je het internet voor je laten werken.
Jouw dealer mag gerust weten dat je tot nu toe zo netjes en correct was om zijn naam niet in dit topic te noemen.

Nogmaals: succes!
 

jongetje

Forumguru
Los van dat je nu een heel verhaal opstart over een update, als je auto die problemen geeft, schudden, stinken e.d.. Dan ga je daar toch mee naar je garage? Los of dit komt door een update of dat hij een schroefje of bougie niet goed heeft aamgedraait is toch aan hun om op te lossen? Lijkt me ook beter voor de relatie richting je garage.
 

Renkie

Forumguru
De update zorgt voor (veel) meer regenereren, maw: anders lopen, stinken, etc. 1e stap is dus die update eraf.

En chatslet: je noemt Vagtechniek om de software te fixen en onderhoud bij de Euromaster.... Je kunt denk ik beter dan alles bij Vagtechniek doen, ben je in 1x klaar.
 

Chatslet

Forumguru
@kwillems Uiteraard zal ik het stukje reviews aanhalen als er niets van komt. Ik ben vandaag, anders dan afgesproken niet teruggebeld dus ik zal er morgen eens persoonlijk langs gaan en duidelijk laten merken dat ik not amused ben.

@jongetje Ten eerste gaat het er om dat er zonder mijn toestemming een aanpassing aan mijn auto is gedaan waarvan inmiddels overal bekend is dat auto's daar van slechter gaan presteren. En zoals je hebt kunnen lezen ben ik hier mee naar de dealer gegaan dus ik begrijp je reactie niet helemaal.

@Renkie Ik zou graag het onderhoud bij Vagtechniek doen maar dat is ruim 200km rijden.
 

Jewepe

Forumguru
@Chatslet
Ik rij weliswaar "maar" 130 km (enkele reis), maar ik vind het meer dan de moeite waard om mijn auto door Vagtechniek te laten onderhouden. Heb hier mijn derde VAG-product (Seat, Skoda en nu Passat) in onderhoud en ik vind de professionaliteit van die club een verademing t.o.v. de dealer. En de prijzen zijn ook nog eens concurrerend. Ik rij er graag de kilometers voor.

PS. Maak er een dagje uit van. Ga gewoon met de leenauto à € 19,- met je vrouw/partner nog even Eindhoven in. Goed winkelen, lekkere restaurants en mooie musea.
PS2. Volgens Google Maps is de afstand Wormerveer - Nuenen "maar" 146 km :-)
 

B.Stuurder

Forumguru
En @Chatslet ? Ik ben benieuwd naar de ontknoping van deze soap. Ik betwijfel of de dealer erg onder de indruk is van jouw klandizie, niet persoonlijk naar jou bedoeld. Maar je weet het nooit, misschien heb jij een servicegerichte dealer. Laat je in elk geval wel weten welke dealer je mee te maken hebt als dit achter de rug is? Dan weten wij ook meer.
 

Chatslet

Forumguru
Zojuist met de dealer gebeld en de service manager aan de telefoon gehad. Om meteen maar een einde te maken aan alle speculaties en aannames: Het is geen enkel probleem om de sjoemelsoftware terug te zetten, hebben ze niets bijzonders voor nodig, niets online met Pon of wat dan ook. Gewoon de diagnosekast er aan en programmeren maar. Ik wordt later vandaag teruggebeld om een afspraak te maken. Uiteraard heb ik dan niet meer de ongevraagde extra garantie maar om problemen te voorkomen zal ik met VCDS eens kijken of ik de EGR weer dicht kan zetten. Aan de andere kant twijfel ik ook of ik hem niet meteen maar zal laten chippen.
 

oco1979

Forumguru
Zojuist met de dealer gebeld en de service manager aan de telefoon gehad. Om meteen maar een einde te maken aan alle speculaties en aannames: Het is geen enkel probleem om de sjoemelsoftware terug te zetten, hebben ze niets bijzonders voor nodig, niets online met Pon of wat dan ook. Gewoon de diagnosekast er aan en programmeren maar. Ik wordt later vandaag teruggebeld om een afspraak te maken. Uiteraard heb ik dan niet meer de ongevraagde extra garantie maar om problemen te voorkomen zal ik met VCDS eens kijken of ik de EGR weer dicht kan zetten. Aan de andere kant twijfel ik ook of ik hem niet meteen maar zal laten chippen.

Dichtzetten die rommel :thumbsup:
 

turboturbo

Forumguru
Vooralsnog een verassende uitkomst!

Had ik idd niet verwacht dat je motor software kunt 'downgraden'. Mooi dat het dan toch opgelost lijkt. Ben ook wel benieuwd of de terugroep actie weer terug open wordt gezet op jouw kenteken op rdw.nl
 

brepus13

Forumguru
VAG techniek adviseerde voor mijn 1.6 tdi om de EGR niet dicht te zetten ivm " zeer " moeilijk opwarmen motorblok... Geen idee of dit heel anders is voor de 1.2 tdi maar wellicht even daar informeren.
 

oco1979

Forumguru
VAG techniek adviseerde voor mijn 1.6 tdi om de EGR niet dicht te zetten ivm " zeer " moeilijk opwarmen motorblok... Geen idee of dit heel anders is voor de 1.2 tdi maar wellicht even daar informeren.

Daar heb ik nog niets van ondervonden dat deze traag opwarmt :pieker:.

Liever trager opwarmen dan problemen met egr.
 
Bovenaan Onderaan