Lijst kinderziektes etc. Octavia III

FrankSk

Nieuw lid
Ik rij sinds juli 2017, dus iets meer dan een jaar, een Octavia 3 FL, 1,0 met DSG.
Zowel de 1,0 als de DSG vallen voor mijn gebruik heel goed mee, en tot voor een paar weken overigens ook storingsvrij.
De voorbije dagen heb ik een aantal keer voorgehad dat het display ( Amundsen met nav ) niet werkt.
De radio speelt, maar op het display komt er niets.
Radioposten, telefoon, navigatie komt niet op display. PDC komt wel op display.
Aantikken van de toetsen op het display verandert er niets aan.
Contact afzetten en direct herstarten helpt ook niet. Pas als het contact enige tijd is afgezet, werkt alles weer na herstart.
Ik heb het gemeld aan mijn dealer ( nam in Gent ), en voor hun is het geen gekend probleem, en wordt het dus een dag ( of langer ) zoeken.
Iemand dit ook reeds voorgehad of ervaring mee?
 

AndreM

Forumguru
Kan een slecht contact van het display zijn.
Vaak is het zo als de connector los/vast gehaald wordt dan werkt het weer.
Zo niet, dan is het display stuk.
 

widojo

Actief lid
Kan een slecht contact van het display zijn.
Vaak is het zo als de connector los/vast gehaald wordt dan werkt het weer.
Zo niet, dan is het display stuk.


Display is zeker niet defect want zoals FrankSK al schrijft komt er wel beeld zodra je gaat parkeren.
Symptomen herken ik met Columbus, is mij ook een paar keer gebeurd.
Motor afzetten en weer starten gaat niet helpen, wel afzetten en deur afsluiten.

Nu had ik ook af en toe meldingen dat de navigatie niet kon worden gestart omdat de kaart niet werd gevonden en idem jukebox, en na vervangen van de unit in handschoenenkastje (onder garantie) heb ik deze meldingen niet meer gehad.
(3 x klop op hout)

Mijn advies, laat de dealer de melding registeren zodat ze later niet kunnen zeggen dat ze nergens vanaf weten wanneer er meer aan de hand is. Die unit is te duur om na vervallen van garantie zelf te betalen.
 
Ik rij sinds juli 2017, dus iets meer dan een jaar, een Octavia 3 FL, 1,0 met DSG.
Zowel de 1,0 als de DSG vallen voor mijn gebruik heel goed mee, en tot voor een paar weken overigens ook storingsvrij.
De voorbije dagen heb ik een aantal keer voorgehad dat het display ( Amundsen met nav ) niet werkt.
De radio speelt, maar op het display komt er niets.
Radioposten, telefoon, navigatie komt niet op display. PDC komt wel op display.
Aantikken van de toetsen op het display verandert er niets aan.
Contact afzetten en direct herstarten helpt ook niet. Pas als het contact enige tijd is afgezet, werkt alles weer na herstart.
Ik heb het gemeld aan mijn dealer ( nam in Gent ), en voor hun is het geen gekend probleem, en wordt het dus een dag ( of langer ) zoeken.
Iemand dit ook reeds voorgehad of ervaring mee?
Ik heb dit ook (gehad?).
Contact uit. Sleutel eruit. De "aan/uit knop" gebruiken om je radio aan te zetten.
Wachten tot ie opgestart is, daarna die aan/uit knop terug indrukken en ingedrukt houden (+/- 30 seconden) tot unit een herstart doet. Meestal onmiddellijk verholpen hier mee. Tot nu toe enkele malen voorgehad, gestart als de wagen 4 maand was. Laatste keer is geleden van februari. Wagen is nu 13 maand. Als het nu weer gaat opduiken is het mogelijk temperatuur gerelateerd
 
Sinds een paar maanden kraakt en tikt mijn spiegel bij het in en uitklappen wanneer de auto van/op slot gaat. De linker.

Is dit iets wat gewoon gesmeerd zou moeten worden of moet ik het gaan zoeken in (kunststof) tandwieltjes die hun tijd gehad hebben.

En naar de bekende weg vragend; die hele spiegel moet zeker open om daarbij te kunnen komen?
 

HarrieSkoda

Forumguru
Sinds een paar maanden kraakt en tikt mijn spiegel bij het in en uitklappen wanneer de auto van/op slot gaat. De linker.

Is dit iets wat gewoon gesmeerd zou moeten worden of moet ik het gaan zoeken in (kunststof) tandwieltjes die hun tijd gehad hebben.

En naar de bekende weg vragend; die hele spiegel moet zeker open om daarbij te kunnen komen?

Die van mij maakt heel soms een piepend geluid als hij elektrisch inklapt. Geen idee wat dit kan zijn.

Toevallig gister de spiegel open gehad.. stelt niet zoveel voor.
 

heusinkveldb

Forumguru
Ik heb dit probleem ook gehad. Trad al zeer snel op. Het heeft te maken met de veer die in de spiegel zit. Dit is een behoorlijk grote en sterke veer. Het is een beetje lastig uit te leggen maar hij zit om de as van het draaipunt van de spiegel. Bij mij leek het alsof er een tandwiel haperde. Daar heeft het dus niks mee te maken. Als de veer niet goed gesmeerd is, dan schokt deze in de behuizing bij het in of uitklappen van de spiegel wat het krakende geluid veroorzaakt.
Aangezien ik de spiegel toch moest demonteren voor de inbouw van LED verlichting, heb ik dit probleem direct aangepakt. (De garage kon er namelijk niks mee:banghead:) Ik heb met een kwasje lagervet aan de veer gesmeerd, lekker dik :D. Sinsdien kraakt er niks meer.
Om er bij te kunnen moet je wel de behuizing van je spiegel demonteren zoals @HarrieSkoda hierboven al vermelde. Alleen het glas verwijderen is niet voldoende, dan om je er niet bij.

Gewoon WD40 erin spuiten zou ik niet doen. Dit heeft alles behalve een smerende werking en zal het op ten duur alleen maar erger maken.
 

peterbaarlo

Senior Member
binnenkort krijgt mijn Octavia last van de 25% kinderziekte. na 60 maanden en 240 dkm met 14% bijtelling is het uit met de pret. Nu maar eens aan een opvolger gaan denken.
 

Phoenix2149

Senior Member
25%

Het gaat om het jaar waarin de auto op kenteken is gezet.
Volgens mij is het toch da tna 5 jaar alle auto's standaard naar 25% gaan? ook al zit je op 22% had daar laatst een mail over gehad van HR dat iedereen op tijd een auto moest kiezen, mits ze wilde voorkomen dat ze naar 25% zouden gaan ivm levertijd.
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Dit geldt alleen voor auto's welke nu in de 4% regeling vallen. Die 60 maanden geldt niet voor de 22% auto's.
 
Bovenaan Onderaan