Lijst kinderziektes etc. Octavia III

Schmart

Forumguru
Ik neem aan dat je doelt op de inhoud van de tank en niet de tank zelf ;) Maar ik heb het ook al bij een paar auto's gemerkt en het kan geen kwaad.

Nee, het klinkt echt als een solide object dat ergens tegenaan slaat. Dus iets in de tank of de tank zelf die speling heeft. Dat het bonken indirect veroorzaakt wordt door het klotsen (traagheid) van de brandstof lijkt me wel waarschijnlijk.
 
Laatst bewerkt:
Iemand bekend met dit probleem.
Sinds kort krijg ik de melding dat de rechterkant dagrijverlichting het niet meer doet.
Bestuurderskant brand bijrijderskant niet.

Vrijdag gaat de auto alweer naar de dealer toe voor de bluetooth/microphone problemen dan kunnen ze er kijken..
 

Bijlagen

  • IMG-20180702-WA0000.jpg
    IMG-20180702-WA0000.jpg
    149,6 KB · Weergaven: 98
De melding zal waarschijnlijk over het stadslicht gaan. En ook bij de led dagrijlicht met xenon zit dus gewoon een ielig 5w5 gloeilampje verstopt.
 

dirkie996

Forumguru
Onlangs iets eigenaardig meegemaakt met mn Octi III fL RS.
Kreeg plots de vermelding: "controleer linker dimlicht", gevolgd door: "Probleem hoogteregeling lichten links" en vervolgens : Probleem hoogteregeling lichten rechts.
De ledverlichting werkte nochtans goed. Na stilleggen van de wagen, en iets later terug vertrokken, geen melding meer te zien.
Hoe is dit mogelijk? Iemand dit al eens meegemaakt? Misschien best nog eens naar de dealer rijden, alvorens op verlof te gaan.
 
Laatst bewerkt:

jongetje

Forumguru
Iemand bekend met dit probleem.
Sinds kort krijg ik de melding dat de rechterkant dagrijverlichting het niet meer doet.
Bestuurderskant brand bijrijderskant niet.

Vrijdag gaat de auto alweer naar de dealer toe voor de bluetooth/microphone problemen dan kunnen ze er kijken..
Dat is toch geen kinderziekte. Gewoon een kapotte lamp en wordt ook nog eens netjes gemeld...
 

Skotavia3

Senior Member
Iemand bekend met dit probleem.
Sinds kort krijg ik de melding dat de rechterkant dagrijverlichting het niet meer doet.
Bestuurderskant brand bijrijderskant niet.

Vrijdag gaat de auto alweer naar de dealer toe voor de bluetooth/microphone problemen dan kunnen ze er kijken..
kan je uit zetten in de BC, ik heb het altijd helemaal uitstaan, toch al een belachelijk idee die dagrijverlichting.
 
kan je uit zetten in de BC, ik heb het altijd helemaal uitstaan, toch al een belachelijk idee die dagrijverlichting.

Zelfs met deze functie uit in de boordcomputer blijft de melding komen.
Vorige week heeft de dealer beide drl units vervangen en geprobeerd in te leren maar het probleem is nog steeds niet weg. Aankomende donderdag en vrijdag gaan ze het bekijken met een expert van de fabriek ofzo vertelde Apoint amsterdam
Het bluetooth probleem is bekend maar ook daar is nog geen oplossing voor. Een fijn maandag ochtend product..

God wat mis ik me Audi
 

Rofffel

Forumguru
kan je uit zetten in de BC, ik heb het altijd helemaal uitstaan, toch al een belachelijk idee die dagrijverlichting.
Hier zijn de meningen ernstig over verdeeld.
Feit blijft dat deze oplossing symptoonbestrijding is waardoor je niet weet welke storingen erin zitten.

Stap 1 is uitlezen van de storingscodes.
Daarna doorpakken richting de lamp(unit).
 

B.Stuurder

Forumguru
Misschien niet echt een kinderziekte, maar na ruim een jaar in de O3 is de elektrische achterklep overleden, dempers lek, de motor krijgt de klep niet meer open en/of dicht.
Nieuwe dempers kosten €350 per stuk (garantie in dit geval) en voor de reparatie moet de hemelbekleding er uit, omdat de stekkers ergens bij de B-stijl zitten.
Misschien enige aarzeling bij de aankoop van een occasion O3 met elektrische achterklep?
 

Joh@n

Forumguru
Heb eerlijk gezegd geen problemen en bel toch wel regelmatig. Mijn vriendin had wel issues, maar dat lag aan haar S8 en niet aan de Octavia. Mijn Octavia is van mei, de facelift is geloof ik leverbaar vanaf begin maart dus ik heb een vrij vroege.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik begreep dat er wellicht wind langs de microfoon suist, waardoor de beller aan de andere kant slecht te horen is. Degene met het probleem had al allerlei telefoons geprobeerd, maar niks hielp.
 
Bovenaan Onderaan