BMW M140i

sitechris

Donateur
Een korte tunnelrun en wat pics van mijn roadtrip.


20180912_154639.jpg


20180912_154707.jpg


20180912_154454.jpg


20180912_154755.jpg


20180912_154806.jpg


20180912_154855.jpg


20180912_132112.jpg


20180912_132153.jpg
 

sitechris

Donateur
Nog een paar pics om het af te leren. Fantastische natuur in Zwitserland, maar om te rijden vervelend. Je bent altijd extreem op je hoede dat je niet heel erg veel te hard rijdt, omdat je anders echt zwaar in de problemen komt. Dat zorgt toch voor gelimiteerde 'Freude am Fahren', ook al zijn er zat bochten die je wel met tempo kunt nemen. Het is met name op de rechte stukken dat je te snel 'doe maar even niet' tegen jezelf zegt. Dat is jammer. In Oostenrijk en Duitsland stamp je net wat makkelijker even door.

20180918_142952.jpg


20180918_142811.jpg


20180918_142714.jpg


20180918_142915.jpg


20180918_142610.jpg
 

philippe bakker

Forumguru
Nog een paar pics om het af te leren. Fantastische natuur in Zwitserland, maar om te rijden vervelend. Je bent altijd extreem op je hoede dat je niet heel erg veel te hard rijdt, omdat je anders echt zwaar in de problemen komt. Dat zorgt toch voor gelimiteerde 'Freude am Fahren', ook al zijn er zat bochten die je wel met tempo kunt nemen. Het is met name op de rechte stukken dat je te snel 'doe maar even niet' tegen jezelf zegt. Dat is jammer. In Oostenrijk en Duitsland stamp je net wat makkelijker even door.

20180918_142952.jpg


20180918_142811.jpg


20180918_142714.jpg


20180918_142915.jpg


20180918_142610.jpg
Ben je daar uw zwart geld gaan deponeren op de bank ? :)
 

sitechris

Donateur
Een update van het autofront. We hebben gezinsuitbreiding gekregen. Of eigenlijk vervanging. Mijn GF moet 1 november haar leaseauto (Mini Cooper) inleveren en dus hebben we een tweede auto nodig.

Nummer 1 op verlanglijstje was de Seat Ibiza FR Business Intense 1.5 TSI (150 pk), maar lange levertijden (6 maanden!) en WLTP ellende (vanaf 1-1-2019 weer 1100 euro erbij gooien toch roet in het eten. Bij Auto Arena hadden ze toevallig ook een bijna kakelverse VW Polo binnen. Nog geen 3500 km op de teller, paar maanden oud en vraagprijs 4.000 onder de nieuwprijs. Die is het dus geworden.

Prettig: per 1 november beschikbaar, dus geen tussentijdse oplossingen en gedoe. Het is een 1.0 TSI 95 pk (DSG-7). Qua vermogen niet echt ruim, maar de rijke uitrusting vergoedt veel. Daarbij telt ook dat mijn GF een rustige rijder is, dus dit is meer dan voldoende. En een zuinige auto is niet verkeerd om ook te hebben. De BMW is best duur voor de verplichte ritjes in het land. Waarom een Polo? Het is een buitengewoon volwassen, comfortabele en stille auto. Het rijdt als een Golf. Ik ben geen fan van de stoelen in de Polo, maar de R-line sportstoelen zitten best aardig. Ook loopt het motortje best soepel. Ik moet er alleen niet naar de Eifel mee willen.

Opties onder meer:
DSG-7
R-line interieurpakket (zwarte dakhemel, sportstoelen, sportonderstel)
R-line exterieurpakket (17 inch velgen, sportieve bumpertjes, spoilertjes etc)
Full-LED verlichting
PDC inc achteruitrijcamera
Active Info Display (digitale tellers)
DAB+
Beats Audio
Blind Spot Sensor (superhandig!)
Licht & Zichtpakket (dimmende binnenspiegel, regen- en lichtsensor)
Executive pakket (navi, alarm etc)
Stoelverwarming
Bear Lock
Adaptive cruise control en Front Brake Assist
4 jaar garantie of 100.000 km

Wat foto's:

0-MOR-2613562991.jpg

0-MOR-2613562992.jpg

vw-polo-r-line-interieur.jpg

IMG_7691-2.jpg
 

MarcoO2

Forumguru
Supermooi ding! Inderdaad, volwassen. Mag ook wel, want eennnieuwprijs van 30k is een beste bak geld voor een polo :)
 

EdK

Forumguru
ff een fabrieks update bij VAG Techniek en je hebt in iedergeval de 115Pk versie
Rijd het net allemaal ff soepeler tov de 95Pk
Zelf ook gedaan met zelfde blokkie in een Fab3 Combi
Relatief goedkope oplossing met de voordelen als gezegd
 

sitechris

Donateur
Dan ben je wel garantie kwijt toch?. Als ik hem dan toch chip dan meteen goed ;). Maar vooralsnog geen chip hoor
 
Bovenaan Onderaan