BMW M140i

sitechris

Donateur
Dat het een mooie bak is, dat staat buiten kijf. Ik zie niet zo in waarom dit een stap omhoog is op de ladder van volwassenheid ten opzichte van de BMW. Dat is volgens jou een jongensauto en de Cupra R een mannenauto.
Maar van harte proficiat ermee. Ik hoop (en verwacht) dat je er heel veel lol aan gaat beleven. En al helemaal als je vrienden van JD hem hebben aangepakt.

Nee. De cupra is juist een boyracer :)
 

sitechris

Donateur
Heeft er iemand trouwens tips om de kans op diefstal van de auto vanwege keylessgo wat te verminderen? Heb ik niet ergens gelezen dat je de sleutel in een tinnen doosje moet leggen oid?
 

CDK

Forumguru
kooi van faraday inderdaad, de mijne gaan ook standaard in een kluis bij thuiskomst en daarbij heb ik naast een alarm nog een ghost van CARlectra laten installeren.


 

EdK

Forumguru
Een kooi van faraday?
Ja net als je auto !!
Kan je wagen geraakt worden door de bliksem maar door die kooi blijf jij leven.
En met je sleutelloos in een kooi kan er geen straling in of uit komen en je key dus niet gescand worden

Google maar eens op kooi van faraday !!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
Kortom hoeft dus geen tinnen doos te zijn, als ie maar van metaal is, zodat het signaal niet of nauwelijks buiten het doosje komt (en je sleutel dus niet bij de voordeur gescand kan worden).

Edit: Chris, ik lees dat je een chipkuurtje bij JD overweegt, maar waarom JD en bijvoorbeeld niet Vagtechniek (die bijv. ook de 2.0 TSI van Corné en van Rosinfield hebben aangepast)?
 
Laatst bewerkt:

Jooo...

Forumguru
Mijn reservesleutels thuis zitten steeds in een zakje, in het begin stak ik mijn gewone sleutel ook steeds in een zakje in mijn broekzak maar nu doe ik dit enkel nog als we op een parking in steden of aan cinema of dergelijke staan.
 

Fmoon

Forumguru
Kreeg toevallig een mailtje van Skoda van de week dat ze bezig zijn met een aanpassing hiervoor van de auto's met dit systeem.

"Volkswagen, Audi, SEAT en SKODA werken aan een oplossing voor nieuwe, nog niet aan klanten geleverde, auto's met keyless entry in lijn met de nieuwe eis van Kiwa SCM. We zijn met Kiwa SCM in gesprek over een oplossing voor reeds rijdende voertuigen met keyless entry, en zullen zodra de beschikbare oplossing door SCM gekeurd is, onze klanten daarover informeren.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. "
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Canon-Eye

Forumguru
Tsja keyles maar een knoppie indrukken....:pieker::nono:
Wat ik ergens voorbij heb zien komen zijn sleutels die geen signaal meer uitzenden als ze langer dan een beperkt aantal seconden stil liggen. Zit dus kennelijk een bewegingssensor in of zo.
Hoef je dus geen knoppies in te drukken, maar alleen naar je auto toe te lopen... :pardon:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dit alles zal binnen afzienbare tijd hopeloos ouderwets zijn; via één of meer van de onderhuids geimplanteerde chips, reageert de auto dan alleen op jou. Hij rijdt je dan naar de winkel waar wat je koopt via zo'n zelfde chip direct van je rekening wordt afgeschreven.
 

philippe bakker

Forumguru
Dit alles zal binnen afzienbare tijd hopeloos ouderwets zijn; via één of meer van de onderhuids geimplanteerde chips, reageert de auto dan alleen op jou. Hij rijdt je dan naar de winkel waar wat je koopt via zo'n zelfde chip direct van je rekening wordt afgeschreven.
Naar de winkel .... thuis levering met een drone
 

EdK

Forumguru
met een drone
Man dat is dan ook alweer achterhaald....

Met die tijd dan hebben we postduiven die alles gaan brengen !
En is pakket te groot dan koppelen we een paar van die postduiven zodat het pakket wel getild kan worden...

TSjjjjjjj drone....... zoooooo 2019....:deuk:
 

Canon-Eye

Forumguru
via één of meer van de onderhuids geimplanteerde chips, reageert de auto dan alleen op jou.
Zal er toch ook iets verzonnen moeten worden om de auto bewust en gewild aan een willekeurige derde mee te kunnen geven: een familielid, vriend(in), monteur, etc.
Oh verhip - dat hebben we al: een zgn. "sleutel"... :pardon:
 

Fmoon

Forumguru
Of hopen dat die dan maar goed gejat word en niet meer gevonden zal worden. Kab je weer wat nieuws uitzoeken.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Zal er toch ook iets verzonnen moeten worden om de auto bewust en gewild aan een willekeurige derde mee te kunnen geven: een familielid, vriend(in), monteur, etc.
Oh verhip - dat hebben we al: een zgn. "sleutel"... :pardon:
niet zo moeilijk, je kunt dan gewoon iemand machtigen, voor een bepaalde naar wens in te stellen tijd. The sky is the limit
 
Bovenaan Onderaan