BMW M140i

sitechris

Donateur
Een paar filmpjes van de geweldige motor. Dit is met afstand de fijnste motor die ik ooit gereden heb. Dat is inclusief allerlei snelheidsmonsters met veel meer pk's. Dit rijdt zo goed en zo fijn. Vooral de trekkracht bij low revs is echt super! Hij levert vermogen van 1500 tot 7000.

Allereerst acceleratie in 7e versnelling van 70 km/h naar topsnelheid. Daar zie je goed hoe het koppel mooi opbouwt en hoe de auto ook in 7e versnelling best aardig doortrekt.

Sprintje van 100 naar topsnelheid in 6e versnelling. Dan zie je dat het echt al snel gaat.

Sprintje van 50 naar 217 km/h in 5e versnelling. Hier zie je de vermogensopbouw in de praktijk. Auto loopt waanzinnig makkelijk door de toeren.

Sprintje van 0 naar 247 km/h (snelheidsbegrenzer). Op de tacho is dit bij 258. Motor draait in 8e versnelling nog geen 4.000 toeren.
 

leon-cupra

Forumguru
Machtig blok.
Zit toch ook wel zelf meer en meer te zien naar een 135/140i als opvolger van de RS voor binnen een paar jaar.
 

sitechris

Donateur
Zou zeker een keer proefrijden. Is echt wel een ander soort auto (op de achterbank heb je het zwaar) maar het rijdt fantastisch.
 

leon-cupra

Forumguru
@sitechris , kga mezelf nog niet gek maken met een testrit. Door de aankoop van de tweede eigendom is het niet zo goed gesteld met het spaargeld ;) zal voor ten vroegste eind volgend jaar zijn. ( in het beste geval)
Achterbank is hier geen issue meer. Staat een bedrijfswagen op de oprit (de S3) waar alle gezinsuitstapjes mee gedaan worden. Het is zeer sporadisch dat ik de achterbank nodig heb. Zit zelfs te zien voor een TT als opvolger( jongensdroom van mij);)
 

vRS

Actief lid
Onlangs mee gereden, monsterlijk snel ding, daar ga je heel veel plezier mee beleven.
Denk om je rijbewijs...
 
Bovenaan Onderaan