Het grote auto-wassen topic

MarcGeerts82

Nieuw lid
Nano Ceramic Protect hard 9H
Ik heb vorige week de nano ceramic protect hard 9H in twee lagen aangebracht, en afgewerkt met de nano ceramic protect soft.

Deze geeft een geweldig resultaat op mijn nieuwe zwarte octavia combi :-)
 

eriktv

Forumguru
Is het gelijkmatig aanbrengen een beetje te doen? Ben benieuwd naar de standtijd, dus laat dat over een half/heel jaar nog eens weten in dit topic. Redelijk nieuw/onbekend product nog volgens mij.
 

MaxN

Donateur
Een concurrentje voor de Nanolex Si3D en de Gyeon Quartz coatings zo te lezen.
Alleen in NL nergens te koop zover ik zie.
 

turboturbo

Forumguru
Ik heb me pas laten verleiden 2 units van dat spul van Avalonking te bestellen.

Begreep dat het een goede toepassing kan zijn voor koplampen mee in te smeren 1 x per jaar, als alternatief voor blanke lak (wat zeer lastig goed aan te brengen schijnt te zijn voor een doe het zelver) Daar ga ik het voor gebruiken.
Uiteraard na schuren en polijsten.

Heb ook wel gelezen dat het elfjes en feeën beloften zijn - we zullen wel zien tzt.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

prosier

Forumguru
Volgende week komt een Gyeon Q2 MOHS coating op de blauwe. De lak ziet er na 4 jaar nog vrij perfect uit aldus de car detailer die het gaat uitvoeren. Is er 4 dagen mee bezig...

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? En waarmee en hoe/wat doen jullie het onderhouden/wassen iedere 3-4 weken met deze (of een andere) coating?
 

MarcGeerts82

Nieuw lid
Ik was de auto ( drie tal weken geleden behandeld met de coating van nano ceramic protect 9h), zelf iedere week met shampo van Autoglym. Coating blijft normaalgezien een jaar of 5 a 7 stand houden.
Vorige week hebben we op het werk een nieuw wegdek van de parking gekregen, en redelijk wat auto's waren aangetast met pekspatten.
Bij de meeste wagens is het ingebrand, en moeten ze gereinigd worden door een speciale firma.
Bij de mijne was het gewoon eff afwassen en ontvetten :-)

Coating betaald zichzelf terug in onderhoud van de auto :-)
 
Laatst bewerkt:

MaxN

Donateur
Volgende week komt een Gyeon Q2 MOHS coating op de blauwe. De lak ziet er na 4 jaar nog vrij perfect uit aldus de car detailer die het gaat uitvoeren. Is er 4 dagen mee bezig...

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? En waarmee en hoe/wat doen jullie het onderhouden/wassen iedere 3-4 weken met deze (of een andere) coating?
Er zijn vele mogelijkheden, maar als je een gyeon coating neemt, is het miss wel logisch om ook een shampoo van gyeon te kiezen. De Bathe of Bathe+.
De laatste heeft een dubbele functie die ook nog wat (extra) bescherming tegen vuil biedt.
 

prosier

Forumguru
Er zijn vele mogelijkheden, maar als je een gyeon coating neemt, is het miss wel logisch om ook een shampoo van gyeon te kiezen. De Bathe of Bathe+.
De laatste heeft een dubbele functie die ook nog wat (extra) bescherming tegen vuil biedt.
Klopt, Bathe was ook wat ik dacht. De + niet, want na het wassen en drogen wil ik de auto afronden met een carnauba detail spray of spraywax voor de bescherming van de coating.
 

MaxN

Donateur
Dat kan inderdaad ook. Ik gebruik de Cure van Gyeon af en toe voor hetzelfde doel.
Mijn auto heeft overigens geen coating.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Aan wat voor prijs moet ik ongeveer denken als we spreken over het laten coaten van een O3 combi?

Ik heb hier ook wel belang bij!
 

MaxN

Donateur
Verschilt nogal. Als de auto echt een goede coating krijgt betekent dit echt een aantal dagen werk. Dus bedenk maar hoeveel uurloon dat alleen al is.
De meeste kosten zitten dan ook in het uurloon en niet in het materiaal.
Heel summier:
Voorwas
Foamen
Wassen
Drogen
Kleien
Polijsten
En dan de stappen voor de coating.

De coating hecht het beste op een schone gladde lak en dat heeft voorbereiding nodig.
 

philippe bakker

Forumguru
Ik was de auto ( drie tal weken geleden behandeld met de coating van nano ceramic protect 9h), zelf iedere week met shampo van Autoglym. Coating blijft normaalgezien een jaar of 5 a 7 stand houden.
Vorige week hebben we op het werk een nieuw wegdek van de parking gekregen, en redelijk wat auto's waren aangetast met pekspatten.
Bij de meeste wagens is het ingebrand, en moeten ze gereinigd worden door een speciale firma.
Bij de mijne was het gewoon eff afwassen en ontvetten :-)

Coating betaald zichzelf terug in onderhoud van de auto :-)
Hoezo Marc ? Welk onderhoud ?
 

HarrieSkoda

Forumguru
Verschilt nogal. Als de auto echt een goede coating krijgt betekent dit echt een aantal dagen werk. Dus bedenk maar hoeveel uurloon dat alleen al is.
De meeste kosten zitten dan ook in het uurloon en niet in het materiaal.
Heel summier:
Voorwas
Foamen
Wassen
Drogen
Kleien
Polijsten
En dan de stappen voor de coating.

De coating hecht het beste op een schone gladde lak en dat heeft voorbereiding nodig.

Dat is zeker zo. Maar als je een globaal bedrag zou moeten noemen? €100,-? €500,-? €1000,-?
 

prosier

Forumguru
Ik huur nu n een yt filmpje van Esoteric, dat wax en detail sprays en carnauba allemaal niet aan te raden is na een (Mohs) coating...

Hmmmm maar mijn detailer had het wel over een wax of detail spray als laatste stap na het 2-3 wekelijks wassen.
 
Bovenaan Onderaan