HarrieSkoda: Octavia O3 1.2 TSI - DSG7

HarrieSkoda

Forumguru
Ben zeer benieuwd naar het resultaat! Heb je geen garage met verwarming?

Wel een garage, helaas niet verwarmd. Geduld is een schone zaak hebben ze me altijd gezegd. Daarbij geen straf voor me om even te wachten, gezien al die pekel op de weg.

Ik kan deze ombouw mooi combineren met de winter- zomerwielen wissel, aangezien de voorwielen voor vervanging van de modderkuipen er toch af zullen moeten.
 

Leonneke73

Actief lid
Ja dat klopt. Die pekel is idd vrij veel aanwezig nu. Had mijn auto al op de zomerwielen laten zetten maar of dat nu zo verstandig is...

Hoe lang denk je met de ombouw bezig te zijn? Is geen karweitje van uurtje of 2 waarschijnlijk.:pieker:
 

HarrieSkoda

Forumguru
Verschillende auto's die ik zie rijden zien gewoon wit van de pekel, ongelooflijk!

Maar laten we eerlijk zijn, wie had dit weer nog verwacht in maart..

Geen idee hoelang ik met de ombouw bezig ga zijn, maar ik zal het in ieder geval niet in 2 uur gaan fixen.

Over een tijdje een aantal dagen vrij, dus als het weer meewerkt lekker knutselen.

Ik denk dat ik de meeste tijd kwijt zal zijn aan de schroef verbindingen tussen het spatbord en de bumper. Niet normaal onder wat voor kl*te hoek die zitten, en vooral, om er een bitje recht op te kunnen zetten.

Ik heb de bumper vooraf al een keer gepast, dus ik weet nu waar ik op moet letten.
 

Cordoba

Forumguru
1k0.jpg


Hoe er dat dan uit moet gaan zien.

Exacte benaming ken ik niet zo 1-2-3, maar ik weet wat de Rick Donkers ze in zijn webshop verkoopt als onderdeel van diverse 'multiconnectors'. Kijk eens of je hier de juiste ziet, anders contact met hem opnemen welke je moet hebben.
 

Leonneke73

Actief lid
Even de voorlip erop gezet. Hij schiet nog beetje naar voren omdat hij nog niet gelijmd is.
Mocht je het iets vinden dan kun je m misschien meteen monteren als je voorbumper erop gaat zetten ;)
 

Bijlagen

  • IMG_8203 bewerkt.jpg
    IMG_8203 bewerkt.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 253
  • IMG_8204 bewerkt.jpg
    IMG_8204 bewerkt.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 276
  • IMG_8206 bewerkt.jpg
    IMG_8206 bewerkt.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 228

HarrieSkoda

Forumguru
Even de voorlip erop gezet. Hij schiet nog beetje naar voren omdat hij nog niet gelijmd is.
Mocht je het iets vinden dan kun je m misschien meteen monteren als je voorbumper erop gaat zetten ;)

Dat ziet er bruut uit zo! Dank voor het delen.

Enige wat in mijn optiek nog mist is een zwarte grill omlijsting :jaja:.
 

EdK

Forumguru
Ach je hebt nog anderhalve dag voor je weer echt moet werken...... dus rustig an....
 

HarrieSkoda

Forumguru
@innocenti klopt! Het begint net goed weer te worden, dus dat ziet er rooskleurig uit. Ik wil de transformatie uit gaan voeren zodra de winterwielen eraf kunnen, ik met de modderkuipen aan de slag kan, om vervolgens de zomerwielen te monteren.

Dan kan dit mooi in één moeite door.

Enige probleem is momenteel tijd.. Dit weekend getekend voor een nieuwe keuken die op korte termijn gemonteerd zal worden.

Dus alle vrije tijd zit in de voorbereiding hiervan!

Ik ga er overigens wel m'n tijd voor nemen, want bij het passen ging het ook al niet van z'n lije dakje.

@Leonneke73 Nice! Heb je montage kit moeten gebruiken?

Als de metamorfose gerealiseerd is, ga ik contact opzoeken met een detailer voor een complete verzorgingsbeurt :bloos:.

Ohja; de zwarte type aanduiding ga ik waarschijnlijk niet monteren. Het 'kale' kontje kan ik bij nader inzien ook wel waarderen. Kan ik ze er altijd nog opplakken als ik dat zou willen.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Het eerste mooie weer van het jaar heeft zich aangediend, en heb beloofd dat ik dan iets zou gaan doen...

Zo gezegd zo gedaan en lekker op m'n gemak zaterdag eraan begonnen! Ik heb er helaas geen how-to van gemaakt, aangezien dit teveel tijd in beslag nam, en ik deze tijd hard genoeg nodig had.

Als eerst alle spullen uitgestald in de garage om een goed overzicht, en alles bij de hand te hebben.

Auto op de krik en 2 assteunen eronder, zodat de volledige voorkant los van de grond was. Hierna de modderkuipen verwijderen, waarna er een verassing tevoorschijn kwam.

1k0.jpg


Ik kan het beter een bladvanger in plaats van een modderkuip noemen.

1k0.jpg


Nu we toch de kans krijgen om erbij te komen, het geheel even goed zuiver gemaakt.

Uiteindelijk heeft de auto er gedurende de dag er zo bijgestaan.

1k0.jpg


Na het demonteren van de originele bumper, ben ik begonnen met het overzetten van de originele kabelboom voor de mistlichten. Het was nog even puzzelen met het maken van de verloopstekkertjes voor de mistlichten, maar uiteindelijk hebben we het tot een goed geheel kunnen krijgen.

1k0.jpg


Natuurlijk moet wel even getest worden of ze het dan ook wel écht doen. En jáwel, zonder foutmeldingen zelfs!

1k0.jpg


Vervolgens was het tijd om de bumper dan definitief te monteren.

1k0.jpg


Het blijven vervelende schroefjes, die 2 die aan weerszijde van de bumper zitten, om de bumper strak tegen het spatscherm te trekken. Maar aangezien de modderkuipen toch vervangen moesten worden, en dus gedemonteerd waren, maakte dat het wel een stukje gemakkelijker om erbij te kunnen.

Direct van de gelegenheid gebruik gemaakt, en de naaf - ophanging - en overige delen, ontdaan van smerigheid.

1k0.jpg


Vervolgens konden ook direct de zomerwielen weer gemonteerd worden, aangezien ik geen sneeuw of ijzel meer verwacht met opgegeven weersverwachtingen :D.

Toen was de zaterdag weer voorbij, en zag ik zondag nog een gaatje om de auto een in- en exterieur verzorgingsbeurt te geven.

1k0.jpg


Eindresultaat in combinatie met de zomerwielen.

1k0.jpg


1k0.jpg


Verschil standaard/origineel ten opzichte van huidige situatie.

1k0.jpg


1k0.jpg


Het heeft uiteindelijk wat uitzoektijd gekost, maar dan heb je ook wat. Ik ben zeer blij met het resultaat.

Nu twijfel ik nog of zwarte spiegelkappen zullen staan, of dat dit té zal worden...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dan pakken we even de wishlist erbij om de stand van zaken te bekijken.

Wensenlijst:
Groen = reeds voltooid
Blauw = al in huis, maar moet nog gemonteerd worden

- Luxe (opdruk) kentekenplaten --> Besteld, opgehaald & gemonteerd
- Diepgaande diagnose TVS (aankoopkeuring) --> Uitgevoerd - geen gebreken ontdekt
- Uitvoeren software-update 34H5 terugroepactie dealer --> uitgevoerd door Van Udenhout
- Chiptuning op maat + DSG up-date/grade --> 146 pk - 287 Nm
- Ruiten vanaf de A-stijl laten tinten --> Vanaf A-stijl max. wettelijk, vanaf B-stijl 95% verduisterd
- Zomerset Turini 18 inch matzwarte velgen --> Michelin Pilot Sport 4 - 225/40/R18 92Y XL FSL
- Winterset VW R32 18 inch zwart gecoate velgen --> Goodyear Ultragrip 8 UP - 225/40/R18 92V FSL
- vRS voorbumper --> In kleur gespoten & grill in kleur spiegelkappen & omlijsting gespoten
- Verlagingveren Eibach Pro-Kit --> Gemonteerd + daarna uit laten lijnen
- Bilstein B4 gasgevulde schokbrekers voor + achterzijde --> Gemonteerd + daarna uit laten lijnen
- Aanpassingen VCDS laten uitvoeren --> Uit laten voeren door een mede-forummer
- Geel halogeen naar helderder --> H7 Osram Cool Blue Intense 4500K, H15 Aliexpress 5000K
- Frontje asbak achterbank vervangen --> Frontje beter bekeken en weer vast kunnen zetten
- 2 x originele LED kentekenverlichting --> Origineel VAG (000052110)
- Nieuwe O3 mattenset --> Textiel mattenset origineel Skoda (Octavia)
- SuperSkoda powerled mirror verlichting -->
- SuperSkoda powerled kofferbakverlichting --> Gemonteerd, wat een bak licht!
- SuperSkoda powerled interieurverlichting -->
- Led verlichting voor de achterste zitrij -->
- Kapjes/grilles/mistlampen RS bumper compleet maken --> Alle delen compleet en gemonteerd op vRS bumper
- Originele Skoda wielsloten --> Ontvangen en bevestigd met bijbehorende wielboutkapjes
- O3 kofferbakmat --> Textiel mattenset origineel Skoda (Octavia)
- Skoda EA211 motorcover & accucover --> Motorcover is gemonteerd, accucover moet nog aangepast worden
- 2 x Skoda emblemen in kleur van auto -->
- Typeaanduiding verwijderen --> Twijfel - kaal kontje, of 'black edition'
- Zwarte spiegelkappen --> Twijfel - huidige kleur, of 'black edition'
- Professioneel laten poetsen

Twijfelgevallen (op een laag pitje):
- Nieuwe frisse(re) rolhoes (geen must, leuk mocht ik er een tegenkomen)
 
Bovenaan Onderaan