Tuner's Skoda Octavia RS 245 Berline "Octavius Rsus 'Codename': Red Baron"

Witte76

Forumguru
Goede keuze, kwa opties en kleur zeker !!!
Over het chippen : ik heb prijs laten maken bij BR performance voor mijne 230 te chippen. Kwam op 680€ saloncondities blijkbaar. Maar omdat ik DSG heb stelde ik de vraag hoeveel erbij kwam voor deze mee te programeren. Komt dus nog eens 300 euries bij!!! Persoonlijk vind ik dat deze absoluut moet mee geprogrameerd worden. En omdat het kostenplaatje dan op een 1000€ uitkomt en je de nieuw verworven 300 pk toch niet kan gebruiken bij een stoplichtsprintje ga ik het toch niet laten doen. :pardon:
 

dirkie996

Forumguru
@Witte76 : Zouden ze bij BR performance de 230pk misschien chippen, zonder obligate dsg optimalisatie?
Ik veronderstel dat je met 300pk toch ongeveer zo'n 450Nm aan Koppel hebt. Ik weet niet hoeveel Koppel, de dsg6, zonder aanpassen, kan verwerken? Ik veronderstel dat met 450Nm Koppel, de druk op de koppelingen, moet verhoogd worden?
Ik heb er ook al over nagedacht om te chippen, maar met 230pk en 350Nm rondrijden, is toch ook geen straf.:thumbsup:
Ach, tijd brengt raad, voorlopig ben ik nog tevreden van de Octi
 

Witte76

Forumguru
Inderdaad, de druk moet verhoogd worden. Anders 'slipt' hij kapot. En het is inderdaad geen straf om al 230 pk te hebben
 

philippe bakker

Forumguru
@Witte76 : Zouden ze bij BR performance de 230pk misschien chippen, zonder obligate dsg optimalisatie?
Ik veronderstel dat je met 300pk toch ongeveer zo'n 450Nm aan Koppel hebt. Ik weet niet hoeveel Koppel, de dsg6, zonder aanpassen, kan verwerken? Ik veronderstel dat met 450Nm Koppel, de druk op de koppelingen, moet verhoogd worden?
Ik heb er ook al over nagedacht om te chippen, maar met 230pk en 350Nm rondrijden, is toch ook geen straf.:thumbsup:
Ach, tijd brengt raad, voorlopig ben ik nog tevreden van de Octi
de mijne heeft 461 nm koppel en geen enkel probleem mee
 

leon-cupra

Forumguru
Goede keuze, kwa opties en kleur zeker !!!
Over het chippen : ik heb prijs laten maken bij BR performance voor mijne 230 te chippen. Kwam op 680€ saloncondities blijkbaar. Maar omdat ik DSG heb stelde ik de vraag hoeveel erbij kwam voor deze mee te programeren. Komt dus nog eens 300 euries bij!!! Persoonlijk vind ik dat deze absoluut moet mee geprogrameerd worden. En omdat het kostenplaatje dan op een 1000€ uitkomt en je de nieuw verworven 300 pk toch niet kan gebruiken bij een stoplichtsprintje ga ik het toch niet laten doen. :pardon:
er is wel een groot verschil tussen een standaard en een stage 1 vRS. Standaard is het "waaaawww" , stage 1 is " what the f*ck :yeah:"
Gaat absuurd hard met een stage1. Maar idd, bij niet optimale weersomstandigheden is het vermogen niet te gebruiken.
Met de kennis die ik nu heb, weet ik ook niet of ik het nog zou doen. Waanzinnig als je het vermogen kan gebruiken, maar frustrerend dat je tijdens de winter amper het gaspedaal kan indrukken.
 

philippe bakker

Forumguru
er is wel een groot verschil tussen een standaard en een stage 1 vRS. Standaard is het "waaaawww" , stage 1 is " what the f*ck :yeah:"
Gaat absuurd hard met een stage1. Maar idd, bij niet optimale weersomstandigheden is het vermogen niet te gebruiken.
Met de kennis die ik nu heb, weet ik ook niet of ik het nog zou doen. Waanzinnig als je het vermogen kan gebruiken, maar frustrerend dat je tijdens de winter amper het gaspedaal kan indrukken.
Kun je toch nog steeds in 50% Vd gevallen sneller rijden als ervoor
 
Bovenaan Onderaan