Tuner's Skoda Octavia RS 245 Berline "Octavius Rsus 'Codename': Red Baron"

bartvw

Forumguru
Bram mooie auto heb je besteld heel veel succes met wachten.
Jij kunt als enigste een mooie vergelijking maken weliswaar diesel VS benzine of Skoda de RS beter gemaakt heeft om het vermogen op de weg te krijgen.

Grt Bart
 

Kurtje

Forumguru
Ook hier Bram een dikke proficiat! Een heel mooie keuze, gewaagd maar de auto mag het hebben!
Die op het salon zag er ook dik uit!

Als je toch een uitlaat met kleppen gaat steken, zou ik zeker die 2.0TSI laten mappen.
Dan komt hij pas echt tot leven.

Heb je trouwens een manuele of DSG gekozen?
 

leon-cupra

Forumguru
Met de kennis die ik nu heb, is dat het verstandigste, niet chippen. De wagen kan dergelijk vermogen toch niet aan.
Ben ook wel benieuwd wat het al gaat geven met 245pk. Uiteraard niet met een bompastijl maar met stevig doorrijden tijdens minder gunstige weersomstandigheden.
 

philippe bakker

Forumguru
Bram mooie auto heb je besteld heel veel succes met wachten.
Jij kunt als enigste een mooie vergelijking maken weliswaar diesel VS benzine of Skoda de RS beter gemaakt heeft om het vermogen op de weg te krijgen.

Grt Bart
Zo moeilijk is die vergelijking niet he. Er rijden genoeg golf tdi’s rond met dat vermogen. En die zijn meestal in the mood for racing
 

bartvw

Forumguru
Philippe, dat snap ik maar ben benieuwd of het meest recente model van de RS het vermogen een beetje beter op de weg krijgt.
 

LT83

Forumguru
Met de kennis die ik nu heb, is dat het verstandigste, niet chippen. De wagen kan dergelijk vermogen toch niet aan.
Ben ook wel benieuwd wat het al gaat geven met 245pk. Uiteraard niet met een bompastijl maar met stevig doorrijden tijdens minder gunstige weersomstandigheden.

Gewoon chippen, bij droog weer heb je daar echt wel profijt van. Vooral de extra nm's zijn erg prettig bij tussenacceleratie. Wil je vermogen kwijt kunnen bij vochtige omstandigheden en daarin ook sportief kunnen rijden moet je uberhaupt geen Octavia RS (lees voorwielaandrijver) kopen.
 

leon-cupra

Forumguru
Gewoon chippen, bij droog weer heb je daar echt wel profijt van. Vooral de extra nm's zijn erg prettig bij tussenacceleratie. Wil je vermogen kwijt kunnen bij vochtige omstandigheden en daarin ook sportief kunnen rijden moet je uberhaupt geen Octavia RS (lees voorwielaandrijver) kopen.
dat laatste is dan ook de reden waarom ik niet meer zou chippen en ook geen vRS meer zou kopen.De nieuwe 245 zal evenveel last hebben van gripverlies als de 220 of 230. Tenminste als je de wagen gebruikt waarvoor hij dient.
 

sitechris

Donateur
Eens. Lekker chippen. 245 pk biedt nog ruimte naar boven. Het is bovengemiddeld rap, maar je mist net dat laatste kleine beetje oempf. Die klap in je nek die het autorijden zo leuk maakt.
 
Bovenaan Onderaan