Tuner's Skoda Octavia RS 245 Berline "Octavius Rsus 'Codename': Red Baron"

philippe bakker

Forumguru
het enige spijtige aan een rode (klein zever puntje) is dat je de volle rode strips vanachter niet meer opvallend kunt zien. das meestal het eerste naar waar ik kijk als ik een O3 tegenkom. om te weten of het een rs is of niet
 

Tuner111

Forumguru
@Witte76

gewoon via willy's autosport bestellen ;) of gewoon via ebay :)

en ik weet dat dit allemaal mooi past omdat ik alles al had op mijn andere rs hé ;) dus moet ik helemaal niet wachten om al mijn stukken te bestellen :D
 

Spector

Forumguru
Gassen!!!! :D

Er zit, althans bij mij bij aflevering, geen inrij olie meer in. Dus het geijkte, olie op temperatuur laten komen voordat je hem aanspoort en er mag best af en toe lekker door getrokken worden. De dealer raadde alleen af om de eerste 1.000km veel in de sportstand te rijden, dus vanaf 1.001km rij ik alleen nog maar in de sportstand :tegek:
 

boontjeRS

Forumguru
Int begin niet boven de 4000toeren en na het eerste tankbeurtje geleidelijk aan af en toe keer goed duwen. Heb nu 65d KMS en nog niets moeten bijvullen behalve wat koelwater om de 30d KMS. Wat overigens maar een klein klutske is.
 

Kurtje

Forumguru
Qua inrijden zeker niet te rustig doen Bram, deze motoren staan ervoor bekend dat ze relatief sportief ingereden mogen worden! Komt het vermogen en olieverbruik ten goede :)

Wat ik zou doen is rustig op temperatuur rijden, veel manueel rijden zodat je niet te laag in toeren terugvalt en teveel onderin gaat rijden. Eenmaal warm mag je gerust rustig aan doortrekken tot pakweg 4-4.5k en mooi laten nadraaien vooraleer je stopt. Vooral heel gevarieerd rijden met zoveel mogelijk lange ritten.

Kortom gewoon genieten :)
 

Witte76

Forumguru
Inderdaad, ik heb m ook zeer sportief ingereden. Maat van mij iets rustiger, die zegt altijd als hij mijne stapt dat mijne precies heviger is. Maar dat lijkt wel altijd zo als je shotgun rijd
 

ertromp

Forumguru
En wat zegt Skoda zelf (blz. 218 manual):

"Tijdens de eerste 1 500 km is de rijstijl bepalend voor de kwaliteit van het inloopproces bij de nieuwe motor. Tijdens de eerste 1.000 km de motor niet met meer dan 3/4 van het maximaal toegestane motortoerental belasten en niet met een aanhangwagen rijden. Tussen 1.000 en 1.500 km kan de motorbelasting geleidelijk worden opgevoerd tot het maximaal toegestane motortoerental."
 
Bovenaan Onderaan