Tuner's Skoda Octavia RS 245 Berline "Octavius Rsus 'Codename': Red Baron"

Ik ben tijdens de eerste 1000km altijd onder de 3000tr/min gebleven en dan van 1000km tot 1500km door het gehele toerenbereik gejaagd. Ook nooit lang stationair laten draaien.
 

oco1979

Forumguru
als deze goed warm is eens doortrekken kan geen kwaad,vooral dat warm rijden is belangrijkste en maken dat je vlug meer dan 1500km hebt :D
 

Tuner111

Forumguru
touché :bloos:
Maja, ik gebruik de peekaatjes dan wel. Auto dient er wel voor ;)
Maar ben het wel redelijk beu aan het worden. Hadden we niet ons appartement gekocht, had er al lang iets anders gestaan.
Zou zeggen de auto dan verkopen he en een 1 liter golfke kopen he
 

leon-cupra

Forumguru
Zou zeggen de auto dan verkopen he en een 1 liter golfke kopen he
baja waarom niet. Maar nu nog niet.
Kan amper nog het vermogen gebruiken, niet alleen door het gripverlies, maar ook de schrik om rijbewijs te verliezen is te groot tegenwoordig. Ook al laten de omstandigheden het toe, te snel is te snel voor de wet. En vroeger kon je de flitswagens van ver zien staan, nu hebben ze camera's die je absoluut niet meer kan zien staan.
Met de komst van de Superb staat de vRS quasi heel het weekend stil en moet eerlijk zijn , het is maar 120pk in de Superb, maar het stoort mij niet tijdens 90% van het rijden . Volgende zal ofwel iets van 150pk worden dat nog gewoon vlot rijdt ofwel terug +200pk maar dan 4x4. Maar de vRS nu verkopen is gewoonweg niet te overwegen. De vRS heeft mij gekost wat nu een 1.0 nieuw zou kosten, dus beke zot om de vRS dan weg te doen ;)
 

Witte76

Forumguru
als deze goed warm is eens doortrekken kan geen kwaad,vooral dat warm rijden is belangrijkste en maken dat je vlug meer dan 1500km hebt :D
Ik wacht nu nog steeds dat hij warm is en de laatste km's geef ik voldoende tijd om af te koelen. Heb 40.000 km nu een tijd nog steeds gelijk nieuw. Het geluid word wel mooier met de tijd
 

philippe bakker

Forumguru
En wat zegt Skoda zelf (blz. 218 manual):

"Tijdens de eerste 1 500 km is de rijstijl bepalend voor de kwaliteit van het inloopproces bij de nieuwe motor. Tijdens de eerste 1.000 km de motor niet met meer dan 3/4 van het maximaal toegestane motortoerental belasten en niet met een aanhangwagen rijden. Tussen 1.000 en 1.500 km kan de motorbelasting geleidelijk worden opgevoerd tot het maximaal toegestane motortoerental."
Dus als je buiten rijdt moet je direct plankgas stampen. Aja om 3/4 te bepalen moet je eerst weten wat 4/4 is en dat is plankgas
 

Speedhunter

Forumguru
Tuner van harte proficiat met de bestelling van je RS245. Je zal je zo'n benzine zeker niet beklagen.

Jij hebt velvet rood gekozen, is dat veel verschillend van mijn corida red ? Prima keuze om voor rood te gaan!
 

Tuner111

Forumguru
Tuner van harte proficiat met de bestelling van je RS245. Je zal je zo'n benzine zeker niet beklagen.

Jij hebt velvet rood gekozen, is dat veel verschillend van mijn corida red ? Prima keuze om voor rood te gaan!

dankje @Speedhunter :D

het is wel wat anders dan het corrida rood ja :) hieronder de auto zoals ik heb besteld heb :D

29343147_10215607663614980_2373173429101658112_o.jpg
 
Bovenaan Onderaan