Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Rofffel

Forumguru
Het zou mij ernstig verbazen als dit niet zou kunnen.
Neigt in mijn ogen naar een dealer die niet weet waar hij het over heeft en iets uit zijn duim zuigt.
 

s-line

Forumguru
De meeste dealers weten niets over de auto’ s tegenwoordig,zelfs als jij een klacht of iets ondervind aan je auto zeggen ze: als we hem uitlezen geeft de computer niets raars aan dus het zal wel aan u leggen of ze zeggen dat hebben ze allemaal en is een product eigenschap
 

s-line

Forumguru
Audi en veel andere merken hebben ook led en kunnen gewoon verlaagd worden. Mijn Peugeot 308 SW had ook full led verlichting en was ook gewoon 3,5cm verlaagd en nooit een probleem mee gehad.
 

Antera

Donateur
Het verhaaltje van de dealer is weer zon blabla verhaal. Oa de audi's en de leon worden ook verlaagd en hebben full led en daar zijn ook geen problemen mee. Ook de hoogteregeling van de led word geregeld via dezelfde sensoren als de niet led uitvoeringen. Hoe kan de auto anders zijn licht aanpassen aan de hand van belading of andere zaken. Als dat niet zou zijn dan zou je dus met belading iedereen in de ogen schijnen :-)
 
Nou inderdaad, dat is dus de reden die de dealer nu aanhaalt... dat het licht dus niet meer goed schijnt en je niet door de keuring zou komen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Als hij voor en achter evenveel zakt, zal de dimbundel ook ietsje korter vallen.
Hoeveel korter is zo uitgerekend met Pythagoras; of je er in de praktijk iets van merkt zul je proefondervindelijk moeten uitzoeken.
 

Brains75

Actief lid
Als hij voor en achter evenveel zakt, zal de dimbundel ook ietsje korter vallen.
Hoeveel korter is zo uitgerekend met Pythagoras; of je er in de praktijk iets van merkt zul je proefondervindelijk moeten uitzoeken.

Klopt volgens mij. Zelf had ik het gevoel dat mijn lichtbundel net wat minder ver scheen na eibach verlaging. Mn dealer heeft dat iets bijgesteld(zeggen ze). Tussen mn oren zit probleem iig nu goed, lol
 

B.Stuurder

Forumguru
Dealers willen auto's verkopen, zo veel mogelijk en zo standaard mogelijk. Aanpassingen kun je allemaal problemen mee krijgen, die dan door de dealer moeten worden opgelost, want de importeur steunt ze niet, bij Eibach in elk geval niet, want PON heeft de samenwerking met Eibach beëindigd, net als met Abt trouwens.
Toen ik mocht gaan kiezen zeiden 2 van de 4 dealers precies hetzelfde over de Xenon verlichting. Apekool!
Ik denk dat mijn O3 één van de, zo niet dé meest aangepaste O3 is in Nederland en allemaal via de dealer.
Wellicht is de beste optie nog om een andere dealer te kiezen, deze heeft er blijkbaar geen zin in. @jpweijden
 
Mijn ervaring: als je iets wil wat niet in het standaard pakket zit haken ze af. Ook meegemaakt dat je ze op hun verzoek mailed met je wensen en dat je vervolgens uberhaupt niets meer hoort.
Totdat je een bij een dealer binnenstapt die je wel serieus neemt...
 

Brains75

Actief lid
Ik wijt het niet klantgericht denken voortkomt uit schaalvergroting en verlammende druk van hoofdleveranciers.
Ik moet bekenen dat ik wel tevreden ben mn dealer in t zuiden vh land.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik denk dat je wel eens gelijk kunt hebben @Brains75. Ze moeten een bepaald aantal auto's "in de markt zetten" en verdienen alleen aan de bonus, gekoppeld aan het target van aantallen. Het is niet eens interessant als je een duurdere uitvoering neemt, als je maar een auto koopt, snel en zonder al te veel gezeik. Dealers waar je niks meer van hoort, hebben de afweging gemaakt dat ze in de tijd dat ze jouw wensen in moeten vullen voor die ene luizige auto, aan vijf anderen een auto kunnen verkopen.
Naast het feit dat dit helemaal niks meer met affiniteit met je product te maken heeft, wat in mijn optiek wel erg de diepte uit het werk haalt en de verkoper maakt tot een dozenschuiver die vandaag auto's verkoopt en morgen even goed potloden of condooms, gaan mijn haren overeind staan van dit soort zaken. Met name omdat ik zelf altijd verkocht heb en mijzelf altijd verdiept heb in de producten die ik verkocht. En ook altijd geselecteerd heb op type producten wanneer ik besloten had dat ik weer een stapje verder wilde. Verkoop vanuit advies om klantgericht te zijn, geboren uit passie voor de materie.
Maar dat is persoonlijk.

De marge wordt vernield door de immer toenemende belastingdruk en de markt wordt bepaald door de importeurs. Op diverse manieren.
 
Rij zelf een style business uitvoering uit Juli 2017 welke door de dealer verlaagd is met Eibach veren.
Ben na levering wel een keertje terug geweest om de koplampen hoger te laten afstellen maar verder geen problemen qua hoogte regeling. Werk prima.
 

Rofffel

Forumguru
Kan iemand mij vertellen waar ik mijn aslasten kan vinden zodat ik de juiste veren kan bestellen?
Thanks alvast!
 
Bovenaan Onderaan