Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Topic in 'Octavia III' gestart door paulus474, 05-06-2013.

1. klootwyk

klootwyk Lid

Bedank voor alle nuttige bijdragen tot dusver ;D

Als je toch spacers zou willen icm met verlaging, wat zou dan een veilige verbreding zijn als je dunne sneeuwkettingen zou gaan gebruiken?

2. B.Stuurder

B.Stuurder Forumguru

Nee Maria Jeuk was met Jozef Jeuk.... Ik krijg er de kriebels van :ot:

EdK vindt dit leuk.
  3. Goofy@5E

Goofy@5E Forumguru Donateur

Ben een eerlijke Belg en zou nooit durven foefelen om fiscaal voordeel te verkrijgen tegenover jullie, dus zal ik maar blijven waar ik ben en af en toe jullie plaatselijke horeca en handelaars sponseren en daarna retour a la maison,

4. EdK

EdK Forumguru

Wij als ollanders kunnen je dan adviseren om eens een kop koffie te gaan drinken in de biologische koffieshop.
    En kan je dan aanraden om er een plakje cake bij te nemen...
    Zal een geheel nieuwe wereld voor U open gaan...

Haaiiiiiiii

Rosinfield vindt dit leuk.
  5. Rosinfield

Rosinfield Forumguru Donateur

Alle gekheid op een sticky, maar weer on topic lijkt me

Goofy@5E en EdK vinden dit leuk.
  6. EdK

EdK Forumguru

Ja we zullen het maar weer over spiraaltjes gaan hebben dan.....

7. kokkel87

kokkel87 Lid

20171117_140949.jpg

mijn O3 FL is ook eibach verlaagd het is een bizar verschil kwa looks en zeker kwa rijden zonder heel veel comfort in te leveren.

Aanrader.!!! Skoda zou vanaf fabriek ze zo moeten leveren.

rouwehand, Antera en internetboarder vinden dit leuk.
  8. Rosinfield

De reden waarom dat niet gebeurt, is dat men een grootste gemene deler moet zien te vinden tussen de variabelen comfort en driveability. En dan krijg je dus een auto met een wat deinerige vering en middelmatige wegligging.

9. JvE67

JvE67 Lid

Alleen Eibach verlagen op de originele schokdempers is leuk om alleen te verlagen en voor de looks, maar om te rijden echt niet op elkaar afgestemd i.c.m. serieus extra kilo’s. Verlagen = 1, Rijden + balast = 2

internetboarder vindt dit leuk.
  10. Rosinfield

Ja het rijden is niet optimaal dan. Daarom heb ik dit keer meteen de dempers laten vervangen door op de Eibach's afgestemde exemplaren

internetboarder vindt dit leuk.
  11. B.Stuurder

B.Stuurder Forumguru

Klopt, de dempers zijn van de Aldi uit het non-food deel denk ik. Schroefset is beter.

Rofffel vindt dit leuk.
  12. Pendragon

Pendragon Forumguru Donateur

Ik heb Eibach op oem schokdempers, maar ik herken wat je zegt helemaal niet. Het zal niet 100% op elkaar afgestemd zijn, maar ik vind het uitstekend rijden en met balast heb ik totaal geen last. Ik ben er al een paar keer mee op vakantie geweest met 4 personen in de auto en volle kofferruimte zonder enige problemen.

Antera, Ridley en Tuur71 vinden dit leuk.
  13. Brains75

Brains75 Actief lid

Ik vond de oem dempers met Eibach zelfs beter rijden mét belading. Zonder belading voel je de auto beetje in de dempers hangen.

Tuur71 vindt dit leuk.
  14. Corné de Kluijver

Corné de Kluijver Forumguru Donateur

Bij mijn Kodiaq met DCC dempers zijn de Eibach Pro veren ook een verbetering t.o.v. OEM. Dit is niet altijd zo, bij de lichtvoetige Fabia 3 is de kwaliteit van de OEM dempers niet wat je er van hoopt dat het is en dan is Eibach op OEM dempers een minder goede keuze.

internetboarder en Rosinfield vinden dit leuk.
  15. Rosinfield

In dat geval dus niet alleen de veren maar ook de dempers aanpakken (of een schroefset)

Corné de Kluijver vindt dit leuk.
  16. JvE67

JvE67 Lid

Precies, is beter! Met Bildstein rijdt het in mijn geval optimaal i.c.m. Eibach.

Antera en Rosinfield vinden dit leuk.
  17. Rosinfield

In mijn geval ook. Groot verschil met alleen de veren bij mijn vorige Fabia. Hoewel de wegligging ook geweldig was

18. innocenti

innocenti Forumguru

Ik vind de standaard dempers op de achteras icm Eibach veren zwaar onder de maat. Maar Bilstein B6 te stug.

Maar zoals leesbaar lopen de reacties sterk uiteen en is het een persoonlijke invulling wat iedereen acceptabel vindt. Daarnaast zal ook de referentie van andere auto's een rol spelen. En als laatste zijn banden en maat velgen zeker ook van invloed op bovenstaande ervaring.
    Alleen kom je hier pas achter na het rijden. Ideaal zou t af fabriek leverbaar moeten zijn en bij de dealer beschikbaar voor een proefrit. Bij mn volgende Skoda wil ik dynamische dempers. Of ik stap over naar een merk wat qua veren en dempers beter aansluit bij mijn wensen. Mijn oude V70R uit 1998 was fijner qua veercomfort.

Laatst aangepast: 22-11-2017
  19. Rosinfield

@innocenti bedoel je niet Bilstein B6? Met Bilstein B8 vind ik het prima te doen

20. innocenti

innocenti Forumguru

Net gewijzigd. Thnx

Overigens is de dempingskarakteristiek van de B6 en B8 identiek. Alleen de zuigerstanglengte verschilt. Tot 30mm verlaging kan je B6 prima gebruiken volgens Bilstein info.

Deel deze pagina