Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb de originele dempers en Eibach veren en onlangs voor het eerst een tijdje in een O3 gereden met standaard vering. Wat een waardeloze beleving. Het lijkt wel of je voorwielen in watten zijn gevat. Je voelt niks en sturen lijkt pas een week later effect te hebben. Nu ben ik ook niet tevreden met de originele dempers, maar met de Eibach rijdt de auto al een enorm stuk beter.
Ik had de originele vering nog niet ervaren, omdat ik een proefrit in een RS had gemaakt en die is ook verlaagd. Mijn samenstel vind ik nog net iets beter, maar wel harder dan de RS. Alleen het uitveren is niet je van het onder bepaalde omstandigheden, zoals lange hobbels bij hogere snelheid. Dan lijkt het weer een beetje op standaard vering.
 

innocenti

Forumguru
Ik heb de originele dempers en Eibach veren en onlangs voor het eerst een tijdje in een O3 gereden met standaard vering. Wat een waardeloze beleving. Het lijkt wel of je voorwielen in watten zijn gevat. Je voelt niks en sturen lijkt pas een week later effect te hebben. Nu ben ik ook niet tevreden met de originele dempers, maar met de Eibach rijdt de auto al een enorm stuk beter.
Ik had de originele vering nog niet ervaren, omdat ik een proefrit in een RS had gemaakt en die is ook verlaagd. Mijn samenstel vind ik nog net iets beter, maar wel harder dan de RS. Alleen het uitveren is niet je van het onder bepaalde omstandigheden, zoals lange hobbels bij hogere snelheid. Dan lijkt het weer een beetje op standaard vering.
En dan heb je ook nog andere dempers achter. Een 1.8 heeft eens andere achteras met 55mm dempers. Een gewone O3 heeft een normale achteras met 50mm dempers. Ik heb laatst begrepen dat de 55mm dempers beter dempen.
 
Na 80000 km baal ik nog steeds van deinen. De auto is comfortabel ook op 18 inch. Maar na een rit in een nieuwe a3 met ook standaard veren, merk je duidelijk verschil. Wat is een niet al te dure optie, want zit halverwege lease contract. Lager hoeft niet maar minder deinen , doorhangen. Ben benieuwd wat een nieuwe karoq doet
 

CDK

Forumguru
Na 80000 km baal ik nog steeds van deinen. De auto is comfortabel ook op 18 inch. Wat is een niet al te dure optie, want zit halverwege lease contract. Lager hoeft niet maar minder deinen , doorhangen.

Je bent net te laat, 2 weken geleden bood iemand hierz’n Eibach veren aan vanwege andere werkgever, maar die zijn al verkocht :cry:
 

sebmar

Actief lid
Bij mijn O3 combi (1.6tdi) gaan de Eibachs er volgende week onder vandaan ivm inleveren auto. Deze veren kunnen voor een zacht prijsje weg..
 

boontjeRS

Forumguru
Heb hier ook nog een setje eibach liggen voor octavia 3 rs. Hebben er net geen 2j onder gezeten en een schroefset gestoken. Vond hem niet laag genoeg.
 
Mijn huidige O3 gaat na 4 jaar trouwe dienst de deur uit. Ik zit te kijken naar de nieuwe O3 en deze zou ik weer willen laten verlagen. Nu zegt mijn dealer dat het bij de style business variant niet meer kan ivm LED verlichting. De hoogte regeling zou anders werken dan bij het model met xenon.

Wat is jullie ervaring hiermee?
 

s-line

Forumguru
Grote onzin!!
De hoogte regeling werkt gewoon na verlaging je zal hem misschien opnieuw moet calibreren als dat al nodig zou zijn.
 
Dealer verteld: De hoogte regeling van de xenon zat gekoppeld aan de vering. Die van de LED blijkbaar niet. Het is ook niet meer standaard af fabriek mogelijk om een verlagingsset toe te passen waar dat bij de xenon uitvoering nog wel kon.
 
Bovenaan Onderaan