Welke velgen voor de Kodiaq?

Welke velgen vind jij het mooist op de Kodiaq?

  • Ratikon (17")

  • Mytikas (17")

  • Triton (18")

  • Everest (18")

  • Elbrus (18")

  • Trinity polished (18")

  • Triglav polished (19")

  • Sirius polished (19")


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

EdK

Forumguru
Inderdaad vreemd want als ik klik op link blijft hij antraciet en klik ik dan Buy aan dan blijft hij antraciet.
Enige wat me opviel toen ik link aanklikte was dat alles in CZ stond en na Engelse vlaggetje aangeklikt te hebben bleef hier alles op antraciet staan...

En anders gewoon ff mailen met superskoda in steenkool engels, zodat ze je begrijpen
 

steege2

Senior Member
Passen hier de standaard banden op en kan deze onder de kodiaq ? (Deze staat bij superskoda bij de wielen voor de kodiaq maar ik weet niet of ET46 kan en of de 235/55 banden hierop kunnen , de trinity voor de kodiaq is een ander model volgens mij):

GENUINE - TRINITY 18´ (anthracite) - original Skoda Auto,a.s. 4pcs set of rims
3T0071498AHA7.jpg

Producer: Skoda Auto, a.s.
Cat. number: 3T0071498AHA7
Weight of an item incl.packing: 41 kg
Our price: 1 125.99 €

4pcs setAdd to Favourite
In stock: item is in stock
Description:


- original Skoda Auto,a.s. product
- great design TRINITY
- 5x112 pattern
- 7,5Jx18 size
- ET46
- ANTHRACITE finish
- you will get all 4 wheels !!!
- you will also get center wheel caps with new logo FOR FREE !!!

 

steege2

Senior Member
Na nader onderzoek denk ik dat de banden passen en kan de ET afwijking opgelost worden met een Spacer , klopt dat ?
De standaard ET voor de Kodiak is volgens mij 40.
 

CDK

Forumguru
@steege2, correct. Op het www staat inderdaad dat de ET 40 zou moeten zijn. Nodig zal het niet zijn om spacers te monteren, maar het zal wel mooier zijn. Als je het doet neem dan minstens 12 mm, pas vanaf 12 mm zijn ze met centrering te krijgen. Anders rust al het gewicht op je wielbouten en heb je in 8 op de 10 gevallen onbalans. De wielen van de Kodiaq staan erg ver naar binnen, dus de ET kan best tussen 30 en 35, het oog wil ook wat natuurlijk ;)
 

steege2

Senior Member
Volgens de dealer kan die Supurb velg niet onder de kodiaq :( heeft met snelle afwijking en gewichtsconstructie te maken geven ze aan ... :arghh:
 

CDK

Forumguru
Volgens de dealer kan die Supurb velg niet onder de kodiaq :( heeft met snelle afwijking en gewichtsconstructie te maken geven ze aan ... :arghh:

Dat is een broodje aap verhaal.
Kodiaq en Superb wegen vrijwel hetzelfde en de topsnelheid van de Superb ligt zelfs hoger. Hoe krijgen ze het verzonnen :fool:
 

steege2

Senior Member
Ik ga ze wel een keer op de kop tikken als ik de auto heb, hij wordt geleverd op de Elbrus.

Moet nog 12 weekjes wachten.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan