Zo.....mijn S3 heeft z'n eerste beurtje gehad. En gisteren even bij
@Antera langs geweest voor de broodnodige VCDS aanpassinkjes (zie de VCDS thread).
Nu had ik in alle eerlijkheid nog steeds 1 probleempje met de S3: hij trok nog steeds naar rechts. Het was na de Pirelli's wel wat verbeterd maar toch....je voelt het.....op de rijksweg na een meter of 200 van de linker naar de rechterbaan als je het stuur los laat....dat hoort niet. Vooral als ik dan een ritje deed in mijn vrouw's Citigo en daar totaal geen last van had merk je dat dan op....onwillekeurig zit je continu het stuur een beetje naar links te trekken....
Dus dit gemeld bij de dealer, waren wel verbaasd want hij is destijds uitgelijnd maar ze zouden kijken. Er moesten ook sneeuwslofjes onder dus ze hebben na de bandenwissel proef gereden en....volgens hen rijdt hij zo recht als een lineaal....nu heb ik nog geen rijksweg gereden na de beurt maar ik heb het gevoel dat ze gelijk hebben.....is toch wel raar....nja even aankijken maar weer. Overigens heb ik nu Continental Wintercontacts....wel super dat ik dat nu bij de dealer mag laten doen i.p.v. de bandenboer, leve Alphabet lease !!! (Scheelt weer onnodige tijd en .....ik heb toch meer vertrouwen in de dealer).
Had als ruil auto een vrij nieuwe O3 mee, toch ook een fijne wagen hoor, net iets steviger allemaal, ....maar ik betrapte mezelf er op dat ik hem een beetje smal vond.....hoezo verwend !
Tsja de S3 is toch echt een lange-afstands auto gericht op comfort.
1 ding over de VCDS aanpassingen: die Audi optie van het "gaspedaal".....ik dacht, ach een tikkie vlotter is wel lekker maar......het verschil is _echt_ bizar !!! De auto/bak zijn _veel_ vlotter, hij hangt nu echt veel strakker aan het gaspedaal, in 1 woord heerlijk......volgens
@Antera is het verschil ook het grootst bij de 1.6 TDI dus ik bofte.
Het is echt de goedkoopste "tuning" die je kunt doen en ik heb eigenlijk nu al medelijden met de mensen die niets wetend zonder deze optie rondrijden. Ik zeg: DOEN !!
Intussen heb ik ook nog weer wat nieuwe LEDjes ontvangen, die wil ik nog monteren onder de voorstoelen i.p.v. de 1 LED's versie die nu een veel te zwak schijnsel geven...maar daar moet ik even tijd voor vinden.
Was overigens grappig, de monteur was opgevallen dat er een "extra USB aansluiting" onder de armleuning zat.....dus ik, "tja, in zo'n auto is 1 USB aansluiting echt te weinig dus die heb ik er zelf in gemaakt !
Intussen ook de nep uitlaatjes en midden sierstrip besteld....ben benieuwd !!
En verder is het Genieten met een Grote G in de S3.....elke kilometer voel je je verwend