Level 42's S3

Level42

Forumguru
Stuurt mijn dealer vandaag deze foto, terwijl ik voor morgen de afspraak had staan....maar ik kan natuurlijk niet meer wachten nu.....ophalen vervroegd naar vandaag :D :D

Skoda Superb 1.6 TDI DSG-7 Business Ambition Line, business grey.

Extra's: Canton geluidsinstallatie en adaptieve cruise control....en gelukkig nog de Stratos velgen i.p.v. Zeus.


:)
 

Bijlagen

  • 1795767_1117447891632222_6615011940356141667_n.jpg
    1795767_1117447891632222_6615011940356141667_n.jpg
    72,2 KB · Weergaven: 306

Level42

Forumguru
Okiedokie :D

De laatste foto laat mooi het verschil tussen de gezapige kont van de Passat en de krachtige en chique achtersteven van de Superb zien :D :D

Het zal wel waanbeelden zijn, maar ik vind de Superb NOG lekkerder rijden :D

Sowieso natuurlijk weer heerlijk om een DSG te hebben, maar of het nou komt doordat er geen wintersloffen op zitten, of door de 1 inch grotere velgen of door iets anders.....hij voelt net wat steviger aan, en dat vind ik lekker.

Oh of misschien door de stoelen. De Superb heeft wat meer "standaard" stoelen, die van de Passat lijken een beetje op van die Mercedes stoelen met ingebouwde vering en ........persoonlijk ben ik daar niet zo dol op. Heeft misschien te maken met mijn iets bovengemiddelde lichaamsbouw....

1 ding mis ik nu al wel van die Passat: de uitschuifbare zonnekleppen !!! Boehoe !! Zijn die niet ergens te koop als upgrade ?
 

Bijlagen

  • 20160317_175852.jpg
    20160317_175852.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 323
  • 20160317_175908.jpg
    20160317_175908.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 319
  • 20160317_180036.jpg
    20160317_180036.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 313

Level42

Forumguru
Gaat vast lukken ! Toch weer een flinke sprong t.o.v. de O2 :)

Zag de S3 voor het eerst afgelopen September op de IAAA in Frankfurt. Toen had ik nog niet gedacht dat ik hem ook daadwerkelijk kon en zou gaan rijden. Me = happy :D
 

Cordoba

Forumguru
De hoekige vormen van de velgen matchen mooi met het ontwerp van de S3.:thumbsup:

En wat die uitschuifbare zonneklep betreft: kun je daar wat foto's van maken, ik ben wel benieuwd hoe dat zit. (en mogelijk dat je Passat zonnekleppen in de Superb kan monteren)
 

Level42

Forumguru
Dank je Releast. Over de kleur: volgens mij is dit de beste kleur om de prachtige lijnen van de S3 uit te laten komen....JMHO ;)

Waar ik tegenaanliep in vergelijking met de tijdelijke Passat die ik hiervoor reed is verschil in binnen- en buitenverlichting met name in gloeilamp/LED gebruik. Het eerste viel me op dat de voetenverlichting warm wit ( en dus gloeilamp) is terwijl dit bij de Passat LED is. Ik vond dat mooier omdat die kleur ook verder overal in je dashboard verlichting terugkomt.

Heb dus wat gezocht op dit forum en vond o.a. deze zeer interessante thread van Paultie:
http://www.skodaforum.nl/forum/i/su...metallic-van-paultie.29376/page-8#post-614574

Hij heeft al veel vervangen door LED's en ook een goed overzicht gemaakt.

Ik heb een inventarisering gemaakt van wat er af fabriek op mijn S3 Ambition Business Line zit:

Exterieur:

Voorzijde:
Bi-Xenon:
- Koplampen​
LED:
- Dagrijverlichting
- Richtingaanwijzers​
Gloeilampen:
- mistlampen (halogeen)
Achterzijde:
LED:
- achterlicht (loopt niet door in kofferdeksel)
- mistlicht (in kofferdeksel)
- remlicht
- kentekenplaat verlichting​
Gloeilampen:
Zijkant/deuren:
LED:
- richtingaanwijzers in spiegels
- verlichting onder spiegel​
Gloeilamp:
- deurlampje (rood/wit) ( als je van logo projectie houdt: http://www.ebay.com/itm/New-2x-LED-...073299?hash=item5b22280a13:g:JCwAAOSwdU1W9KIX ik heb deze besteld :D )

Interieur:

LED:
- alles op dashboard/andere instrumenten
- handgrepen
- jumbobox onder armleuning​
Gloeilamp:
- voetenverlichting voor (achter geen)
- algemeen verlichting (dak) voor en achter
- handschoenenvakje
- kofferbakverlichting ( al deze => http://nl.aliexpress.com/item/2016-..._2&btsid=095c5df1-b257-4b24-b84c-a7692a914e5c BESTELD :D )

- zonneklepspiegels ( http://nl.aliexpress.com/item/10PCS...e-Plate-Reading-Festoon-Lamp/32247830275.html BESTELD :D )



Pffff, geloof dat ik het zo goed heb. Algehele conclusie: wat een rare janboel van gloeilampjes en LEDs ! Rare zaken zijn de LED onder de spiegels die naar beneden schijnen waar ook de gloeilampen in de deuren naar toe schijnen....
En natuurlijk is de combi Xenon/Halogeen voor mistlampen/corner lights erg lelijk.
Het lukt Skoda zelfs om twee verschillende kleuren gloeilampen te gebruiken voor de dak verlichting en de zonneklep spiegels (erg gelig) maar misschien is dat bewust zo.... ? )


Zaken die ik graag veranderen wil:

- mistlampen voor: Xenon kleur halogeenlampen. Ik hoef daar geen LEDs, dan ben je het dimmende effect bij corners kwijt, zolang de kleur maar meer aansluit bij de Bi-Xenon hoofd verlichting.
- alle andere gloeilampjes -> LEDs :)
- deurlampjes met logo projectie

Die laatste zal waarschijnlijk het laatst aan de beurt zijn...






 
Laatst bewerkt:

RefleCs

Forumguru
Mooi overzicht! Daar hebben veel mensen wat aan :) Nu nog de bijbehorende instructies voor het vervangen van de lampjes en het is helemaal af ;)
 

RefleCs

Forumguru
Haha dat klopt maar die blinken niet altijd uit in duidelijkheid en ervaringen uit de praktijk zijn vaak meer waard ;)
 

Level42

Forumguru
Eerste (festoon) LEDjes zijn binnen en meteen maar geplaatst. Helaas zijn deze alleen gebruikt voor de zonneklep-spiegel-verlichting, maar wat een verschil....

Heb er meteen ook 1 in de Citigo van Mrs. Level 42 geprikt (interieur verlichting). De daar gebruikte festoon is wel wat langer maar heb simpelweg 1 klemmetje een beetje bijgebogen :)

Wat me opviel (bij de Citigo) is dat de LED ook nog gewoon heel netjes dimt....had dat niet verwacht aangezien een LED toch heel anders werkt dan een lampje.....overigens worden die festoon lampjes krankzinnig heet, daar ben je dan ook meteen vanaf....voor wat het waard is :)

Lampje in de kofferbak van de Citigo is hetzelfde als de Superb....dus dat komt ook goed :)
 

Bijlagen

  • 20160406_130203.jpg
    20160406_130203.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 95
  • 20160406_134254.jpg
    20160406_134254.jpg
    1 MB · Weergaven: 89

Level42

Forumguru
Zo, en weer drie envelopjes voor de S3 binnen......maar 1 ervan kwam uit Nederland en niet uit China :)

Meteen aan de slag maar, wat een verschil, zelfs al bij daglicht :)
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    659,4 KB · Weergaven: 92
  • image.jpeg
    image.jpeg
    954,2 KB · Weergaven: 100

Level42

Forumguru
Meteen alles (wat ik binnen heb) gedaan....dus kofferbaklampjes, voetenverlichting, dashboardkastje, en hemelverlichting voor en achter gedaan en........de kofferbakverlichting van de Citigo ook meteen, had precies nog 1 LEDje over, staat best stoer :D

Al deze lampjes hebben met uitzondering van de hemelverlichting 1 ding gemeen (ze zijn ook hetzelfde): je MOET ze erin solderen.

De plastic sokkel van deze LEDes past simpelweg niet volledig in de "sokkel" waarin een echt lampje wel past.

Bij de eerste heb ik nogal lopen tobben met solderen, maar op bij de tweede merkte ik dat die sokkel helemaal niet nodig is en dat je die, als je de draadjes een beetje uitbuigt, er zo vanaf schuift. Vervolgens het LED (setje) zelf in de behuizing solderen en klaar is kees.

Ben zeer tevreden over het resultaat met uitzondering van de voetenruimteverlichting. Door de "losse" ledjes die rondom zitten krijg je lichtvlekjes van een blauwige kleur in de voetenruimte....niet echt mooi, maar de kleur van het licht is echt 1000 keer beter dan dat smerige gloeilamp kleurtje (daar is op zich niks mis mee, maar wel onder een dashboard dat volledig met wit LED is verlicht.....het is of het een of het ander, en dus .....volledig LED....

Heb een filmpje gemaakt hoe ik de lampjes gemodificeerd heb....zal ik z.s.m. even uploaden.
 

Level42

Forumguru
AchteruitrijLED gemonteerd. Even de handleiding lezen en appeltje eitje.....je hoeft de unit niet eens van de bedrading los te koppelen als je een beetje handig bent....

Verschil is echt verblindend.....mooie kleur, super helder....

Helaas zijn de knipperlichtLEDs nog niet binnen...
 

Bijlagen

  • 20160408_230902.jpg
    20160408_230902.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 70

Level42

Forumguru
Gemodificeerde binnenlampjes. Sorry, niet helemaal scherp die foto's...

Laatste foto is hoe de sokkel er af kan.
 

Bijlagen

  • 20160408_221144.jpg
    20160408_221144.jpg
    788 KB · Weergaven: 73
  • 20160408_221202.jpg
    20160408_221202.jpg
    805,7 KB · Weergaven: 75
  • 20160408_221323.jpg
    20160408_221323.jpg
    260,2 KB · Weergaven: 69
Bovenaan Onderaan