Level 42's S3

turboturbo

Forumguru
Ah.... Dank! :thumbsup:

Helaas past dit model lampjes niet voor mijn O1. Vanaf de Golf V / zeg maar vanaf generatie 2006 VAG modellen zijn de deur lampjes veranderd qua vormgeving. :)
 

Level42

Forumguru
Welke vorm/maat heb jij @turboturbo (ik bedoel de lampjes :maakmegek:)....

Ik heb hier een verkeerd type setje liggen van die fijne eBay verkoper...
 

Bijlagen

  • IMG_2891.jpg
    IMG_2891.jpg
    760,6 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
@Level42 Dit soort lampjes.
Foto 1 is van een Golf IV maar positie / hoogte in de deur bekleding en soort lamp is exact hetzelfde.

Ze zitten dus niet aan de onderkant / rand van de deur. Maar een stuk hoger gepositioneerd in de deurbekleding.

De lampjes moeten dus uitsteken en 'om een hoekje kijken' wil het licht op de grond vallen....


img_1055.jpg


Free-Shipping-for-Volkswagen-Old-Bora-Classic-font-b-Golf-b-font-font-b-4-b.jpg
 

Level42

Forumguru
Helaas dan heb je niks aan die van mij....ander formaat en de projector zou naar "binnen" stralen....
 

turboturbo

Forumguru
Ja idd bedankt voor de tip!
Echter de lampjes op de foto's zijn anders. De lampjes op de foto's laten zien dat het gaat om lampen vanaf Golf type 5.

Deze zouden moeten wel moeten passen: http://m.aliexpress.com/item/326088...d-1450975298934-08611-UneMJZVf&aff_platform=y
Originele lampjes op de foto komen ook overeen met de huidige lampjes die erin zitten.

Nu nog even bekijken of er zoiets is met zonder logo, maar wel lekker veel licht :)
 
Laatst bewerkt:

Level42

Forumguru
Zo vandaag de S3 weer eens helemaal keurig met de hand gewassen. Ik hoorde overigens bij vrienden dat dat tegenwoordig verboden zou zijn (op de openbare weg) ?!?!?! Nou ik zie het wel...

Ook meteen even de deuren binnenranden gedaan enzo en toen viel me op dat de ene dorpelstrip met het Superb logo aan de ene kant veel doffer was dan de andere......huh ?!?!

Dus even onderzocht en jawel....slordig Hoogenboom, hopelijk is de rest van het "rijklaar maken" wel punctueel uitgevoerd ;) ;) ;)
 

Bijlagen

  • IMG_0062.jpg
    IMG_0062.jpg
    989 KB · Weergaven: 98
  • IMG_0063.jpg
    IMG_0063.jpg
    1.013,4 KB · Weergaven: 101
  • IMG_0064.jpg
    IMG_0064.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 105
  • IMG_0065.jpg
    IMG_0065.jpg
    711,8 KB · Weergaven: 102
  • IMG_0066.jpg
    IMG_0066.jpg
    810,8 KB · Weergaven: 100
  • IMG_0067.jpg
    IMG_0067.jpg
    734,5 KB · Weergaven: 89

Level42

Forumguru
Overigens zaten de folies er nog strak op hoor, vandaar dat het me niet eerder is opgevallen, ik heb ze voor de foto's een klein beetje los getrokken. 2 van de 4 waren wel losgehaald....linksvoor en rechtsachter niet....beetje vreemd je zou denken dat ze ze allemaal in 1 keer doen ;)

Net even APV van mijn gemeente nagekeken en er staat helemaal niets over een verbod van het wassen van een auto op straat....zou ook te zot zijn.

Helaas ontdekte ik tijdens het wassen ook meteen al mijn eerste deukje in het linkerachterportier, lekker iemand zijn deur tegen de mijne aangekwakt.....grrrrr....Ik parkeer tegenwoordig zo min mogelijk in vakken....liever in lijn....maar goed helemaal voorkomen ga je het toch niet....en het blijft binnen de "normaal gebruik" grenzen van de LM.
 

Bakkertje

Forumguru
Bij ons mag je je auto niet aan de straat wassen. De reden daarvoor is dat in de gehele wijk het hemelwater in het open water terecht komt. Vissen en zeepsop gaan niet helemaal goed samen lijkt me zo.. Als je bij jou in de wijk het hemelwater in de riolering gaat kan het natuurlijk wel.

Wel balen van je deur, ik ben zelf ook zo'n zeikerd die ten eerste zijn lease auto met de hand wast (en ook uitdrukkelijk bij de dealer vraag de auto niet te wassen, of met de hand met een microvezel washand en twee emmers water, maar daar beginnen ze niet aan..) en daarnaast echt goed oplet waar ik mijn auto parkeer. Liever een stukje verder lopen dan een deuk in mijn deur. Maar ja helaas kun je dat niet altijd voorkomen helaas..
 

Level42

Forumguru
Zo het heeft even geduurd maar er is vooruitgang met de zonnekleppen.

Ze hangen nu te drogen na flink wat laagjes zilvergrijze verf :)

Zie foto, onder de oorspronkelijke Volkswagen kleur, boven mijn spuitwerk....niet slecht al zeg ik het zelf :)
image-jpeg.51657
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 139
Laatst bewerkt:

Level42

Forumguru
De verf die ik heb gebruikt is speciale verf voor dit soort toepassingen, SEM classic voor vinyl en leer.

Heb het hier gekocht: http://www.carcosmetics.com/nl/diverse-producten/sem-color-coat/classic-coat/page2.html

De kleur zilver gray kwam het dichtst bij de kleur van de originele zonnekleppen.

Niet een koopje bijna 20 euro voor een bus maar het geld waard !

Had er eerlijk gezegd niet zulke hoge verwachtingen van, had wel wat filmpjes op YouTube bekeken maar toch....lijkt vaak makkelijker en beter op zo'n filmpje dan in werkelijkheid.


Maar het is kwaliteitsspul.... Nu heb ik best al veel dingen gespoten met spuitbussen dus redelijk wat ervaring, maar nog nooit vinyl. Maar ook hier geldt hetzelfde als bij al dit soort klusjes : veel dunne laagjes :)

Overigens, al die schoonmaak en "prep" middeltjes heb ik niet gebruikt. Verkoper zij als het niet al te vies is je ook gewoon een andere ontvetten kunt gebruikten die niet schadelijk is voor vinyl. De zonnekleppen die ik had ontvangen waren eigenlijk heel netjes dus ik heb wat glassex op een vezeldoekje gespoten en daarmee de boel nog een beetje opgefrist.
Verf hecht super goed aan het vinyl, wat minder op hardere kunststof zoals de stangen, de kapjes en de rand en het afdekklepje van de spiegels.

Bijkomend voordeel is dat die oerlelijke airbag waarschuwingssticker niet meer zichtbaar is (nouja...de contouren nog wel.....maar goed. Had gelezen dat die krengen erop "gestreken" zijn en vrijwel niet los te krijgen zonder schade....dus er gewoon overheen gespoten.

Deze verf houdt de originele structuur van het vinyl perfect in stand en blijft dus flexibel (anders kun je er geen zittingen mee spuiten !!!) Als het verder slijtvast genoeg is om op zit vlakken te gebruiken moet het wel behoorlijk lang meegaan op de kleppen ;)

Enige waar ik een beetje over bezorg ben is of het goed blijft zitten op de stangen (die natuurlijk gaan schuiven) en de spiegelklepjes.....

Daarom eerst maar eens goed volledig laten drogen en dan van de week even langs de dealer of ze me kunnen vertellen hoe ik die dingen omzet :D
 
Laatst bewerkt:

Level42

Forumguru
Zo de zonneklepjes hebben 24 uur mogen drogen, tijd voor ene kleurvergelijking met de originelen.

Ik zou zeggen....prima zo. Ja er zit nog een HEUL klein verschil in maar dat gaat echt geen mens straks zien als ze eenmaal gemonteerd zijn.

In ieder geval een heel stuk beter dan de originele witte Passat kleur :)

Nu nog even langs de dealer :D
 

Bijlagen

  • IMG_0116.jpg
    IMG_0116.jpg
    899,3 KB · Weergaven: 76
  • IMG_0117.jpg
    IMG_0117.jpg
    655,1 KB · Weergaven: 73
  • IMG_0118.jpg
    IMG_0118.jpg
    780,4 KB · Weergaven: 70
Bovenaan Onderaan