Interesse tot koop van de Kodiaq?!

massis

Senior Member
Grappig dat je een SUV met leeftijd associeert. SUV is hot momenteel eigenlijk kun je vandaag de dag niet meer vertonen in een ander model :deuk:

Ik heb dat ook hoor, maar niet met SUV's.
Ik ben nog geen 30, dus ik vertik het om in een monovolume familiebusje rond te rijden :D al is de nieuwe Renault Espace toch wel een knappe auto...
Sommige SUV's hebben ook wel wat familiebus-gehalte, maar de Kodiaq vind ik daar gelukkig nog te stoer voor ogen :)
 

CDK

Forumguru
Exact @De Ridder, volledig mee eens. Ik rij graag nieuw en liefst een full options uitvoering. Dat is de reden dat ik een Kodiaq aangeschaft heb en geen kale Q5. Wat de buren denken zal me worst zijn! Hoe vaak ik geen opmerking krijg waarom ik zoveel geld uitgeef aan een Skoda....., mensen willen dat niet begrijpen zo lijkt het :)
 

massis

Senior Member
Exact @De Ridder, volledig mee eens. Ik rij graag nieuw en liefst een full options uitvoering. Dat is de reden dat ik een Kodiaq aangeschaft heb en geen kale Q5. Wat de buren denken zal me worst zijn! Hoe vaak ik geen opmerking krijg waarom ik zoveel geld uitgeef aan een Skoda....., mensen willen dat niet begrijpen zo lijkt het :)

Grappig, mijn omgeving snapt eerder niet waarom je zoveel geld zou uitgeven aan een kale audi/bmw/... Dat ik een Kodiaq ga rijden vanaf september maakt de meesten alleen maar jaloers, zelfs mijn manager wil zsm eens meerijden :-)
 

EdK

Forumguru
Voortaan moet je jezelf beter inlezen @EdK
Ja hallooo, dat zij me werkgever ook al laatst, maar ja als ik de tijd niet krijg dan moet je af en toe maar gokken met uitspraken en antwoorden in de hoop dat je goed gokt.... en tsja klaarblijkelijk nu dus niet... waarom eigenlijk niet ??
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

leon-cupra

Forumguru
Ik rij momenteel met een superb3 bouwjaar 2016.:)
Ik ben alweer verliefd geworden op een andere..:nono: namelijk de Kodiaq:yeah:
Ik kan voor mijn superb 16.000 € overname krijgen.
Al weten we het nog niet goed.
Ik rij enorm graag met de superb.
Ook als ik hem net gewassen heb krijg ik nog steeds veel leuke reactie's ( wss omdat je hem in junglegreen ) niet zoveel ziet rijden.
Ik word in juni 36jr en dan denk ik " aah jij bent nog te jong om in een suv te rijden "
Ik ben wél vrijwel zeker dat mijn volgende auto de Kodiaq zal zijn.
Ook dat ik bij Skoda zal blijven als klant in de ruime toekomst.
16000euro voor een superb van 1 jaar? Hoeveel kilometers heb je wel?
En de kodiaq, als je er zeker van bent dat je volgende een kodiaq wordt, waarom dan nog wachten? Leven kan soms heel kort zijn en als je er geen boterham minder voor moet eten ,... ;)
 

leon-cupra

Forumguru
@brighstar1981 blijf lekker je superb doorrijden, die liefde is zo weer over als de Kodiaq een normale wagen op de wegen word en je hem op elke hoek van de straat gaat zien...
En eind van het jaar kun je weer verliefd worden als de nieuwe Yeti dan in het nieuws is.....
Word geheid een kleinere Kodiaq uitvoering en ook nog betaalbaarder vermoed ik zo maar...


Ik zeg altijd maar: Je vrouw lever je ook niet elke 4 jaar in omdat er weer een leukere en jongere buurvrouw in de straat is komen wonen....

Blijkt het opeens toch zomaar te zijn dat die ouwe taart ( hoi schat ) nog niet zo oud is en eigenlijk nog best strak in der velletje zit !! :D
als de liefde over is, zijn er terug nieuwe modellen waar je terug verliefd op kan worden :D

Betreft vrouwen, je kan het ook zo stellen: beter om de vier jaar van auto veranderen, dan om de vier jaar van vrouw. Dat laatste is nl stukken duurder:D
 

rdrummen

Senior Member
Exact @De Ridder, volledig mee eens. Ik rij graag nieuw en liefst een full options uitvoering. Dat is de reden dat ik een Kodiaq aangeschaft heb en geen kale Q5. Wat de buren denken zal me worst zijn! Hoe vaak ik geen opmerking krijg waarom ik zoveel geld uitgeef aan een Skoda....., mensen willen dat niet begrijpen zo lijkt het :)

I like the way you think! ;)
Wij hebben ook besteld!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

mOTiVe

Lid
Heeft iemand ook foto's van Kodiaqs als demo in onderstaande kleuren? Dit om goed te kunnen zien welke kleur goed staat. Dat is beter te zien op een plaatje waar de echte kleur op te zien is tegen een achtergrond die als referentie kan dienen (buitenlucht of witte muur).

Ik heb een jungle green vermoeden dat mijn bestelling niet lekker loopt (kleur niet meer leverbaar vanaf week 21) en ik straks een andere kleur moet kiezen.

Metal Grey of
Quartz Grey (welk van deze is in NL leverbaar?)
Lava Blue
Cappuccino beige
Magnetic Brown
 

Brightstar1981

Forumguru
als de liefde over is, zijn er terug nieuwe modellen waar je terug verliefd op kan worden :D

Betreft vrouwen, je kan het ook zo stellen: beter om de vier jaar van auto veranderen, dan om de vier jaar van vrouw. Dat laatste is nl stukken duurder:D

Gelukkig heb ik dan ook geen last opv vrouwen onderhouden...:maakmegek::deuk:
Back to topic.
Ik koop nooit een auto voor het zicht van een ander, maar voor mezelf.
Maar om eerlijk te zijn lees ik vaak op autoweek.nl de nogal grauwe en eenzijde reactie's van ' suv's zijn voor oude mensen'
Hoewel dat 'sommige ' mensen dit beweren kan ik ze daaromtrent niet in volgen.
Ik ga mij niet oud voelen als ik met een suv zou rijden.:yeah:
 

massis

Senior Member
Ik heb een jungle green vermoeden dat mijn bestelling niet lekker loopt (kleur niet meer leverbaar vanaf week 21) en ik straks een andere kleur moet kiezen.

Jungle Green zou gewoon leverbaar moeten zijn tot 01/01/2018, maar is binnenkort niet meer bestelbaar. Mijn bestelling (besteld begin maart, geschatte levering 20 september momenteel) is ook Jungle Green, nadat ik ben moeten wijzigen van Corrida Red dat sinds half februari niet meer te bestellen valt.
 

Brightstar1981

Forumguru
Jungle Green zou gewoon leverbaar moeten zijn tot 01/01/2018, maar is binnenkort niet meer bestelbaar. Mijn bestelling (besteld begin maart, geschatte levering 20 september momenteel) is ook Jungle Green, nadat ik ben moeten wijzigen van Corrida Red dat sinds half februari niet meer te bestellen valt.

Toch geen spijt dat je jungle green hebt nu ?
Ik heb nog altijd veel bekijks in dat kleur.
Ook als het bvb bewolkt, donker of er zon op schijnt is het telkens weer een andere kleurcontrast
 

rdrummen

Senior Member
Jungle Green zou gewoon leverbaar moeten zijn tot 01/01/2018, maar is binnenkort niet meer bestelbaar. Mijn bestelling (besteld begin maart, geschatte levering 20 september momenteel) is ook Jungle Green, nadat ik ben moeten wijzigen van Corrida Red dat sinds half februari niet meer te bestellen valt.
Ben heel benieuwd, onze bestelling is ook Jungle-Green...
 

mOTiVe

Lid
Dat zou heel mooi nieuws zijn want ik vind de andere kleuren echt niet mooi. Het moet metallic zijn en dan kun je kiezen tussen grijs grijs grijs en grijs. Lava Blue heb ik op de Seat atheca gezien dat was echt niet mooi bij de overgangen bij de wielkasten. En ik verheug me op beige interieur met groene buitenkant. Op de superb vind ik m ook zo mooi.
 

Rayzman

Actief lid
Ik heb vandaag van kleur moeten wisselen omdat Mato Brown niet meer besteld kon worden. Ben nu overgegaan
naar magnetic Brown.
 
Bovenaan Onderaan