Interesse tot koop van de Kodiaq?!

Topic in 'Kodiaq' gestart door ertromp, 07-09-2016.

Tags:
  1. Eric7

Eric7 Lid

@Marang: ik rijd nu een Citroen Grand C4 en die heeft 3 stoelen op de 2e zitrij en een vlakke vloer. Eigenlijk heeft de Kodiaq dus maar 4 resp. 6 zitplaatsen, want als volwassene/grotere kind (puber) ga je niet met opgetrokken benen op die middelste zitplaats zitten. Maar goed, ik had hier al een beetje rekening mee gehouden voordat ik bestelde. Overigens wist de dealer ook niets over die vloertunnel te vertellen, maar de verklaring van johnboy lijkt heel plausibel: hij zit gewoon in elke uitvoering.

2. massis

massis Senior Member

Opgetrokken benen? Die tunnel is geen meter breed he... Elke normale persoon gaat met 1 voet aan elke kant zitten, zoals in 90% van de beschikbare auto's op de markt.

Ik rij minstens een keer of 5-6 per jaar naar Antwerpen & terug (100+km enkele rit) met 5 man in de auto, altijd 15 jaar of ouder (sporttoernooi), nog nooit problemen mee gehad in mijn octavia.

In de Kodiaq is er zo'n royale beenruimte dat je als volwassene prima je benen langs de tunnel kwijt kan, mijn vrouw is dan ook van plan om een groot stuk van onze vakantiereizen met de Kodiaq op de achterbank door te brengen met de kinderen als dat nodig is, dan zit ze tussen 2 kinderstoelen, wat een stuk krapper is dan tussen 2 volwassenen.

In de Octavia is dat onhaalbaar voor langer dan 15 minuten, maar in de Kodiaq kan dat prima naar onze huidige inschatting (op basis van proefzitten op autosalon Brussel, meerijden op de tech track daar en mijn proefrit van een uur bij de importeur).

Maar goed, 't blijft een SUV he, geen monovolume.

marang73 vindt dit leuk.
  3. marang73

marang73 Forumguru

Even gekeken maar in mijn Zafira zit ook een (kleine) tunnel. Nooit klachten over gehad.

johnboy vindt dit leuk.
  4. johnboy

johnboy Forumguru Donateur

Gevonden:

upload_2017-3-7_19-29-33.png

Bijgevoegde bestanden:

Eric7 vindt dit leuk.
  5. Laurent

Laurent Nieuw lid

Uit het topic van Kodiaq vragen en weetjes, hier kan je misschien een antwoord zien op uw vraag

Eric7 en johnboy vinden dit leuk.
  6. mOTiVe

mOTiVe Lid

Goed om te zien dat het panoramadak echt de moeite waard is. Vergelijkbaar met de superb combi en niet zoals de sedan. Zin in!

CDK vindt dit leuk.
  7. Anton1968

Anton1968 Lid

Kreeg mailtje van dealer en geruchten worden waar.

Uitrusting wijzigingen per productieweek 22

Navi Columbus van 8" naar 9,2"

En inderdaad nieuwe kleuren en 'oude' kleuren verdwijnen.

Corrida red wordt gesloten per week 15
    Jungle green wordt gesloten per week 21
    Pacific blu unilak wordt gesloten per week 47
    Mateo brown wordt gesloten per week 21

Nieuw
    Velvet red metallic per week 22
    Emerald green metallic per week 10 2018
    Energy blu metallic per week 39

Bijgevoegde bestanden:

Laatst aangepast: 08-03-2017
    mOTiVe, CDK en marang73 vinden dit leuk.
  8. dverheij

dverheij Lid

klopt, ik kon hem omzetten naar 9,2" maar dat vertraagde weer 10 weken.

9. VanRoyal

VanRoyal Forumguru

Amundsen blijft neem ik aan gewoon 8"?

10. harry

harry Senior Member

9.2"? zo zeg! Ik vond de 8" al aardig groot van wat ik heb gezien bij de preview.

Waarschijnlijk willen ze meer verschil creëren tussen amundsen en columbus (beide zijn 8" nu).

CDK vindt dit leuk.
  11. Skodiaq

Skodiaq Forumguru

Doe mij maar die 8' met fysieke volume en zoomknoppen

MrRedHead vindt dit leuk.
  12. MrRedHead

MrRedHead Nieuw lid

Ik snap niet waarom maar alles touch screen moet zijn . Bij telefoons Ok, maar navigatie werkt een stuk gemakkelijker als je niet steeds moet kijken waar je moet zijn met je vinger. De volume knop en de rechter draaiknop kan je veel gemakkelijker op de tast vinden. De draaiknoppen hebben vaak meer functies dan alleen maar volume en ...
    Ik hoop dat de Amundsen 8" blijft. Of men moet een MMI knop (BMW / Audi etc) tussen de voorstoelen plaatsen net voor de armsteun?

13. Beertje19

Beertje19 Senior Member

Volledig mee akkoord.
    En waarom als maar groter en groter. Ik zit er in elk geval niet op ge wachten. Geef mij maar de 8"

14. CDK

CDK Forumguru

Ondanks dat de knoppen makkelijker zijn, voor mij toch liever de 9.2" versie :jaja:
    Ik heb gebruik zelden of nooit de knoppen, staat altijd op TV en het volume en de zender regel ik middels de stuurwielbediening :jaja:
    Moet helaas nog wel een TV tuner aanschaffen, op m'n Superb zat die standaard, maar bij de Kodiaq is het zelfs geen optie....

15. diwo220

diwo220 Lid

Het dak is wel een 'no-go' als je langere volwassenen achterin wil laten zitten.
    Bij de pre-view kon ik (1.95) alleen in de auto's zonder pano-dak rechtop achterin zitten.
    Verder viel me de beenruimte ook niet echt mee. Benieuwd naar de 5-zitter......

CDK vindt dit leuk.
  16. Skodiaq

Skodiaq Forumguru

Grappig. Ik paste met mijn 2m makkelijk op de achterbank, zowel met been- als hoofdruimte met een panoramadak.

17. CDK

CDK Forumguru

Ook ik had genoeg hoofdruimte op de achterbank met panodak en ik ben toch echt 2.03m lang :jaja:

18. diwo220

diwo220 Lid

T was een korte zit bij sneakpreview. Misschien had ik nog een ego-tje bij me. :pieker:
    Maar eens wachten op de eerste auto's bij de dealer en alles nog eens opnemen.

19. sitechris

sitechris Forumguru

Ik heb in vernieuwde Leon voor het eerst de navi zonder knoppen gebruikt. Echt heel onhandig als je bv de kaart wilt in- of uitzoomen.

duijt en johnboy vinden dit leuk.
  20. Thorgal

Thorgal Forumguru

Had je de achterbank in de ligstand? :D
    Bij de proefrit was er ook iemand van 2.03m en toen hij voor me zat had ik (1.86) nog wel ruimte voor mijn benen maar niet veel. Hij had achterin trouwens geen probleem met hoofdruimte (in de versie met panoramadak, in de 'dichte' versie had hij ruimte zat

Deel deze pagina