Interesse tot koop van de Kodiaq?!

harry

Senior Member
9.2"? zo zeg! Ik vond de 8" al aardig groot van wat ik heb gezien bij de preview.

Waarschijnlijk willen ze meer verschil creëren tussen amundsen en columbus (beide zijn 8" nu).
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

MrRedHead

Nieuw lid
Ik snap niet waarom maar alles touch screen moet zijn . Bij telefoons Ok, maar navigatie werkt een stuk gemakkelijker als je niet steeds moet kijken waar je moet zijn met je vinger. De volume knop en de rechter draaiknop kan je veel gemakkelijker op de tast vinden. De draaiknoppen hebben vaak meer functies dan alleen maar volume en ...
Ik hoop dat de Amundsen 8" blijft. Of men moet een MMI knop (BMW / Audi etc) tussen de voorstoelen plaatsen net voor de armsteun?
 

Beertje19

Senior Member
Ik snap niet waarom maar alles touch screen moet zijn . Bij telefoons Ok, maar navigatie werkt een stuk gemakkelijker als je niet steeds moet kijken waar je moet zijn met je vinger. De volume knop en de rechter draaiknop kan je veel gemakkelijker op de tast vinden. De draaiknoppen hebben vaak meer functies dan alleen maar volume en ...
Ik hoop dat de Amundsen 8" blijft. Of men moet een MMI knop (BMW / Audi etc) tussen de voorstoelen plaatsen net voor de armsteun?

Volledig mee akkoord.
En waarom als maar groter en groter. Ik zit er in elk geval niet op ge wachten. Geef mij maar de 8"
 

CDK

Forumguru
Ondanks dat de knoppen makkelijker zijn, voor mij toch liever de 9.2" versie :jaja:
Ik heb gebruik zelden of nooit de knoppen, staat altijd op TV en het volume en de zender regel ik middels de stuurwielbediening :jaja:
Moet helaas nog wel een TV tuner aanschaffen, op m'n Superb zat die standaard, maar bij de Kodiaq is het zelfs geen optie....
 

diwo220

Senior Member
Goed om te zien dat het panoramadak echt de moeite waard is. Vergelijkbaar met de superb combi en niet zoals de sedan. Zin in!

Het dak is wel een 'no-go' als je langere volwassenen achterin wil laten zitten.
Bij de pre-view kon ik (1.95) alleen in de auto's zonder pano-dak rechtop achterin zitten.
Verder viel me de beenruimte ook niet echt mee. Benieuwd naar de 5-zitter......
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Skodiaq

Forumguru
Het dak is wel een 'no-go' als je langere volwassenen achterin wil laten zitten.
Bij de pre-view kon ik (1.95) alleen in de auto's zonder pano-dak rechtop achterin zitten.
Verder viel me de beenruimte ook niet echt mee. Benieuwd naar de 5-zitter......
Grappig. Ik paste met mijn 2m makkelijk op de achterbank, zowel met been- als hoofdruimte met een panoramadak.
 

CDK

Forumguru
Ook ik had genoeg hoofdruimte op de achterbank met panodak en ik ben toch echt 2.03m lang :jaja:
 

Thorgal

Forumguru
Ook ik had genoeg hoofdruimte op de achterbank met panodak en ik ben toch echt 2.03m lang :jaja:
Had je de achterbank in de ligstand? :D
Bij de proefrit was er ook iemand van 2.03m en toen hij voor me zat had ik (1.86) nog wel ruimte voor mijn benen maar niet veel. Hij had achterin trouwens geen probleem met hoofdruimte (in de versie met panoramadak, in de 'dichte' versie had hij ruimte zat
 

massis

Senior Member
Ondanks dat de knoppen makkelijker zijn, voor mij toch liever de 9.2" versie :jaja:
Ik heb gebruik zelden of nooit de knoppen, staat altijd op TV en het volume en de zender regel ik middels de stuurwielbediening :jaja:
Moet helaas nog wel een TV tuner aanschaffen, op m'n Superb zat die standaard, maar bij de Kodiaq is het zelfs geen optie....

Begrijp ik nu dat jij gewoon televisie kijkt onderweg? Dacht dat televisie & DVD-speler die films etc kan afspelen uberhaupt niet meer legaal was tegenwoordig op de voorbank?
 

CDK

Forumguru
Begrijp ik nu dat jij gewoon televisie kijkt onderweg? Dacht dat televisie & DVD-speler die films etc kan afspelen uberhaupt niet meer legaal was tegenwoordig op de voorbank?

Ik laat dat maar in het midden, daar zijn al genoeg discussies over gevoerd. De TV staat altijd aan onder het rijden en ik kijk niet altijd. Laten we het daar maar op houden. En of het wel of niet legaal is dat weten we wel toch? Maar soms zitten er meerdere mensen in een auto behalve de bestuurder ;)
 
Mijn kids kijken op de eigen iPad mini aan de hoofdsteun, maar met sportstoelen is dat weer lastiger.
Maar meestal kijken ze naar buiten... altijd wat te zien. Ik luister zelf toch alleen radio of podcasts.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Brightstar1981

Forumguru
Ik rij momenteel met een superb3 bouwjaar 2016.:)
Ik ben alweer verliefd geworden op een andere..:nono: namelijk de Kodiaq:yeah:
Ik kan voor mijn superb 16.000 € overname krijgen.
Al weten we het nog niet goed.
Ik rij enorm graag met de superb.
Ook als ik hem net gewassen heb krijg ik nog steeds veel leuke reactie's ( wss omdat je hem in junglegreen ) niet zoveel ziet rijden.
Ik word in juni 36jr en dan denk ik " aah jij bent nog te jong om in een suv te rijden "
Ik ben wél vrijwel zeker dat mijn volgende auto de Kodiaq zal zijn.
Ook dat ik bij Skoda zal blijven als klant in de ruime toekomst.
 

EdK

Forumguru
@brighstar1981 blijf lekker je superb doorrijden, die liefde is zo weer over als de Kodiaq een normale wagen op de wegen word en je hem op elke hoek van de straat gaat zien...
En eind van het jaar kun je weer verliefd worden als de nieuwe Yeti dan in het nieuws is.....
Word geheid een kleinere Kodiaq uitvoering en ook nog betaalbaarder vermoed ik zo maar...


Ik zeg altijd maar: Je vrouw lever je ook niet elke 4 jaar in omdat er weer een leukere en jongere buurvrouw in de straat is komen wonen....

Blijkt het opeens toch zomaar te zijn dat die ouwe taart ( hoi schat ) nog niet zo oud is en eigenlijk nog best strak in der velletje zit !! :D
https://www.skodaforum.nl/forum/leden/brightstar1981.19713/
 
Bovenaan Onderaan