Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

innocenti

Forumguru
De mijne is ook Eibach verlaagd. En deint ook na. Dit is 100% voor rekening van de dempers die te slap zijn. En door de kortere veerweg voel je dat sterker dan met de standaard veren. Mooiste is Eibach dempers erbij, of oppompbare Monroe dempers waarmee je ook last kan compenseren.
Maar voor mijn leaseauto gaat het aanpassen hiervan te ver.
 

philippe bakker

Forumguru
Ik durf ook nog niet goed. Eerst es met eentje meerijden. Ten eerste ik durf al es voorbijsteken net op de drempel dus goed rap en ten tweede te hard daar gaat mijn vrouw over zagen
 

Fizeye

Nieuw lid
Ik heb net mijn nieuwe Octavia combi 3 fl bij de dealer opgehaald. Ik heb de auto bij oplevering laten voorzien van de Eibach verlagingsveren (de foto's geplaatst in het item facelift O3). Ziet er zeer mooi uit maar merkte meteen op dat mijn stuur iets naar links staat. Hij is meteen nogmaals uitgelijnd maar dit heeft niet echt geholpen. De wegligging is prima en hij rijdt keurig rechtdoor (trekt niet naar een kant) maar het stuur staats dus iets naar links. Is de uitlijning dan toch niet oké of kan het zijn dat het stuur verkeerd staat...Heeft iemand een idee?
 

Antera

Donateur
Ik heb net mijn nieuwe Octavia combi 3 fl bij de dealer opgehaald. Ik heb de auto bij oplevering laten voorzien van de Eibach verlagingsveren (de foto's geplaatst in het item facelift O3). Ziet er zeer mooi uit maar merkte meteen op dat mijn stuur iets naar links staat. Hij is meteen nogmaals uitgelijnd maar dit heeft niet echt geholpen. De wegligging is prima en hij rijdt keurig rechtdoor (trekt niet naar een kant) maar het stuur staats dus iets naar links. Is de uitlijning dan toch niet oké of kan het zijn dat het stuur verkeerd staat...Heeft iemand een idee?

Opnieuw uit laten lijnen stuur moet zeker recht staan :-)
 

Fizeye

Nieuw lid
Thanks allemaal! Toch nog een keer uitlijnen dus. Zou nu ook zeker liever naar een ander gaan maar het is een lease auto...inderdaad ff kijken of ik er nu bij kan zijn.
 

Pieter_Ibiza

Forumguru
Is er hier iemand uit de omgeving van Vianen (Ut) met een verlaagde Octavia? Ik wil het verschil met origineel wel eens zien en hoe het rijdt zeg maar.
 

pr0mo

Lid
Ik heb nu 140dkm gereden met Eibach + 18inch en voornamelijk linksvoor kraakt m`n draagarmrubber (de achterste). Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Vind het namelijk behoorlijk snel en ik rijd weinig woonwijken en klinkerwegen. Over drempels ga ik meestal erg rustig.

Mijn draagarmrubbers zijn al meerdere malen "ingevet" bij onderhoudsbeurten maar het wordt steeds erger.
 

JvE67

Lid
Een collega van mij heeft dit laten oplossen nadat al meerdere keren de rubbers ingevet waren. De draagarmen hebben ze de laatste keer gedemonteerd, de rubbers eerst geheel gereinigd waarna opnieuw ingevet en alles weer gemonteerd. Het zouden trouwens ook de rubbers van de stabilisatorstang kunnen zijn gaf hij aan. Bij hem is het in ieder geval weg en belangrijker nog....weg gebleven!
 

bramus1977

Actief lid
Al bijna 10.000 km met de FL Octavia Combi gereden voorzien van Eibachs. Beste beslissing ooit. Rijdt goed, zowel over drempels als klinkers. Auto ligt lekkerder op de weg. Daarbij zit deze er ook ineens echt veel sportiever uit :D
 
Bovenaan Onderaan