Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Goedenmiddag,

Wie zou mij willen helpen?
Na een uitstapje naar een ander merk, moet ik binnenkort een nieuwe auto gaan bestellen.
Voor mijn huidige auto heb ik een Octavia II met MAD verlagingsveren gehad en dit reed naar volle tevredenheid.

Graag zou ik eens een klein stukje mee willen rijden in een Octavia met Eibach Pro Kit verlaging, liefst in de omgeving Rotterdam om te ervaren hoe dat rijd.

alvast bedankt voor eventuele reacties!
 
Ja sorry ;)
Actief tijdens aankoopbeslissingen, mijn vorige activiteit was ten tijde van de Octavia 2 :D
We PM'en even, voor anderen beschouw dit maar als geregeld!
 
Inmiddels heb ik een stukje mogen rijden met B.Stuurder’s verlaagde auto, waarvoor nogmaals hartelijk dank!

Het bochtenwerk is inderdaad enorm verbeterd, de navering van de dempers is het enige minpuntje wat nog opvalt. Zal er ook wel in zitten bij de standaard veren maar dan valt het niet zo op denk ik.

Twee vragen die ik nog heb.

Allereerst spoorverbreders.
Voor het mooie zouden de standaard 18” Skoda velgen nog wel iets naar buiten mogen.
Iemand met advies (en eventueel foto’s van het resultaat) wat in dat geval handig is, zonder dat het een hoog petjesgehalte krijgt?
Er moeten nog wel zonder problemen sneeuwkettingen om kunnen...

Daarnaast dempers, wat is aan te raden eventueel nog te nemen naast de Eibach Sportkit veren ter vervanging van de standaard dempers?

Alvast dank voor eventuele reacties!
 

Tuur71

Senior Member
Ik heb 15mm spacers rondom op eibach verlaagde 18" Skoda velgen. Met de wintersport haal ik de voorste spacers er af om wat meer speelruimte tussen spatbord en band over te houden. Het blijft best krap. Ik hem Maggi trak loopvlak kettingen welke ik alleen thuis gepast heb maar nog nooit nodig heb gehad tot nu toe. Heb geen plaatje bij de hand
 
Blijft best krap zonder de spacers? Wellicht dat ik dat dan beter uit mijn hoofd kan zetten, aangezien ik meerdere keren per jaar ga...
 
Oh zo. Maar spacers gaan natuurlijk nog minder ruimte tussen band en bodywork geven. Verlagen is een must ivm rijgedrag, spacers niet :)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik krijg binnenkort Eibach veren met Bilstein B8 dempers onder de nieuwe Fabia. De dempers omdat ik de combinatie van Eibach en OEM dempers niet ideaal vond bij mijn vorige auto. Binnenkort dus mijn ervaring in het Fabia III verlaging topic
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik denk een wijze keuze @Rosinfield, bij een tweede keer zou ik ook gaan voor andere dempers. Om het nét een beetje strakker te krijgen. Oh, en een mechanische sper of AWD, maar dat is een heel ander verhaal. :deuk:
 

B.Stuurder

Forumguru
Of 18" 8,5J velgen, dan heb je geen spacers nodig. Scheelt ook bijtelling, want Skoda heeft deze niet origineel, maar de dealer kan ze wel leveren. Krijg je nog terug voor je originele velgen ook.
 
Bovenaan Onderaan