Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

rouwehand

Senior Member
Vrijdag toch maar langs de dealer reden, resultaat Xenon was te hoog tijdens het onderhoud afgesteld.
Collega monteur heeft nu wel de juiste hoogte ingesteld, we blijven met z'n allen mensen die soms een een foutje maken :D
 

Brains75

Actief lid
iemand ervaring die eibach er in heeft laten zetten na 60.000 kom eerste de gewone veren te hebben gehad?

Ik heb één O3 gehad met oem-veren waar ik 40.000km mee gereden heb. De huidige is pas na 15.000km verlaagd door Antera. Dat had ik meteen meoten doen en heb er absoluut geen spijt van. Enige nadeel is dat ik zonder verlaging over de drempels heen "vloog" en nu houd ik iets in bij die steile drempels. De "vloeiende" drempels "vlieg" ik nog steeds gewoon volle vaart overheen. De auto ligt als een blok op de weg zonder dat "deinen" vd auto.
 

CDK

Forumguru
@Brains75, mag ik ff zeiken tegen je? Door mensen zoals jij worden die drempels steeds hoger en hoger, die dingen liggen er niet voor niets namelijk, snelheids aanpassing is daar de wens van de wegbeheerder :jaja:

Edit: we doen uiteraard allemaal wel eens iets wat niet mag, zelf ben ik ook geen moraalridder hoor ;)
 

bramus1977

Actief lid
Eindelijk de dealer in Amsterdam Zuid Oost kunnen overtuigen dat andere dealers gewoon nog de Eibach veren monteren, ook op de FL Octavia Combi (thanks @B.Stuurder !!)
Het enige wat hij nodig heeft is het accessoire nummer om deze te kunnen bestellen......heb andere dealers hier over gemailt. Aangezien mijn nieuwe Octavia snel geleverd zal worden (planning week 11) wil ik hier natuurlijk haast mee maken. Iemand een idee hier hoe aan dit accessoire nummer te komen/ heeft iemand dit nummer toevallig?
Dank!!!
 

B.Stuurder

Forumguru
@bramus1977 het type Eibach set dat je nodig hebt is afhankelijk van de toegestane asdruk van jouw auto. Het is natuurlijk een facelift, misschien wijkt deze af van de "oude" asdruk. Jouw dealer kan je vertellen wat de asdrukken zijn, misschien wil @Antera je dan helpen met de juiste nummers.
 
Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
Of laat je dealer contact opnemen met collega dealer Van Beynum in Gouda @bramus1977 , die zijn vast in staat om informatie te geven. Deze dealer monteert namelijk ook gewoon de Eibach op verzoek.
 

Antera

Donateur
Eindelijk de dealer in Amsterdam Zuid Oost kunnen overtuigen dat andere dealers gewoon nog de Eibach veren monteren, ook op de FL Octavia Combi (thanks @B.Stuurder !!)
Het enige wat hij nodig heeft is het accessoire nummer om deze te kunnen bestellen......heb andere dealers hier over gemailt. Aangezien mijn nieuwe Octavia snel geleverd zal worden (planning week 11) wil ik hier natuurlijk haast mee maken. Iemand een idee hier hoe aan dit accessoire nummer te komen/ heeft iemand dit nummer toevallig?
Dank!!!

Kenteken is nodig of foto van het aslastenplaatje. Het onderstel is gelijk aan de PFL. Dealers verlagen zo ie zo geen modellen met hoogteregeling normaal gezien omdat PON dit tegenhoud. En anders moet die dealer maar even contact met mij opnemen dan regel ik de set wel voor hun. Je mag me noemen bij ze Lowering kans dat ze weten wie ik ben is aanwezig
 

bramus1977

Actief lid
Kenteken is nodig of foto van het aslastenplaatje. Het onderstel is gelijk aan de PFL. Dealers verlagen zo ie zo geen modellen met hoogteregeling normaal gezien omdat PON dit tegenhoud. En anders moet die dealer maar even contact met mij opnemen dan regel ik de set wel voor hun. Je mag me noemen bij ze Lowering kans dat ze weten wie ik ben is aanwezig
Thanx @Antera !!! Ga wederom de dealer bestoken met deze informatie.
 

Bael

Forumguru
Ik heb sinds maandag men KW V2 Schroefset erop zitte, deze staat nu op schouwingshoogte bodemvrijheid van min 10cm. Wat me opvalt is dat ik nu nog steeds Veel ruimte heb tussen band en wielkast, nu kan ik mijn attesten laten invullen en dan kan ik hem eindelijk laten zakken tot aan men band, al vrees ik wel dat hij onderaan erg laag zal komen.
Iemand al ervaring mee?
 

B.Stuurder

Forumguru
Een forumlid die voorheen een Skoda had en nu een BMW 330 heeft, had een schroefset met de wagen tot op de band en die had geen probleem volgens mij. Ik dacht @Miez1 .
Bij mij krijg je ook maar net je hand er tussen met gewoon Eibach, 30mm
 
Bovenaan Onderaan