Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Fridge_NL

Nieuw lid
Beste Forummers, vanaf vandaag nieuw op dit forum omdat ik een Octavia Combi Style business 1.6 DSG (MY 2018) ga bestellen (Lease) met 18". Ik zal me zo ook nog even netjes voorstellen in het forum.
Ook ik wil mijn Octavia gaan verlagen met Eibach (30/30). Dealers geven inderdaad tegenstrijdige informatie, bij de ene dealer is het geen probleem om te verlagen, de ander wil er niet aan vanwege de afstelling van de lampen.
Dit forum heeft me al wel duidelijk gemaakt dat het een BS verhaal is en dat het gewoon kan.
Wat ik me echter nog wel afvraag, de nieuwe octavia heeft Full LED verlichting, is de verwachting dat verlagen ook met deze combinatie geen problemen gaat opleveren net zoals dat eigenlijk bij Xenon geen probleem is?
Ook ik zal de verlaging niet bij de dealer laten doen, maar ook op jullie aanraden bij @Antera.
Hoor het graag, dank vast!
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik denk niet dat iemand dat zeker weet al. Maar omdat led geen projector heeft zou ik denken dat dat geen probleem heeft. Bovendien waarom zou het bij led niet kunnen en bij xenon wel?
 

Fridge_NL

Nieuw lid
Dat zou ik ook denken, ik was gewoon even benieuwd of op basis van het technische verhaal (Xenon VS LED) überhaupt problemen zou opleveren. Dank voor je snelle reactie!
 

Fridge_NL

Nieuw lid
Dat is ook nog een optie idd, ben zelf niet zo technisch, maar is dat iets wat de dealer ook kan?
Of kan dat zelf vanuit de auto?
 

Antera

Donateur
Wat ik me echter nog wel afvraag, de nieuwe octavia heeft Full LED verlichting, is de verwachting dat verlagen ook met deze combinatie geen problemen gaat opleveren net zoals dat eigenlijk bij Xenon geen probleem is?

Mijn vermoeden is dat het niet anders is als bij de normale versie's Het onderstel is gelijk alleen uiterlijk anders. Daarnaast zullen de hoogteregeling sensoren vermoeden niet anders zijn dan ze al waren alleen zullen deze nu de LED koplampen sturen. Bij andere auto's heb ik ook geen verschillende sensoren enz gezien ( passat).

Om de koplampen wat hoger te zetten kan je zelf stellen maar simpeler is bij de garage. Die hangen hun kast eraan regelen ze omhoog electronisch en hij staat in zijn nieuwe basis instellingen. Dit werd me laatst door een klant uitgelegd die wel de klacht had dat ze wat te laag stonden. Let wel niet elke auto heeft er last van. het is me opgevallen dat enkele die verlaagt waren wt te laag stonden. Mijn vermoeden is dan ook dat niet elke auto de zelfde basis instellingen van zijn koplampen heeft. Maar niks wat niet opgelost kan worden
 

innocenti

Forumguru
Elke auto moet nastelbare lampen hebben. Ook LED koplampen. Ik verwacht geen problemen. Maar als je m bij Antera laat verlagen, kan hij dat vast voor je controleren. En anders wil ik t ook wel checken voor je als je in de regio Den Bosch woont.
 

rouwehand

Senior Member
Vorige week bij de 90.000 km beurt de garage naar mijn Xenon afstelling laten kijken. Mede naar aanleiding van de meldingen op dit forum i.c.m. Eibach set.
Ik had soms zelf het vermoeden dat deze wat laag staan, de Xenon lichtopbrengst in het donker valt wat tegen.
Omdat ik in de Randstad woon, met veel verlichte (snel)wegen niet echt aan gestoord (2 jr.)
De garage gaf aan dat ze inderdaad te laag stonden en hebben dit nu bijgesteld naar de juiste hoogte, wat een verschil.
Verkeerborden en hectometerpaaltjes zijn zeer goed herkenbaar en weerkaatsen het licht goed.

Vraag me alleen af, of mijn voorgangers en tegenliggers nu hier blij mee zijn :pieker:
Neem aan dat de garage hier de juiste meetapparatuur voor heeft en instelt.
 

Rofffel

Forumguru
Dat kan je toch bekijken als je achter een andere auto stilstaat? Als de verlichting niet naar binnen schijnt en je bundel zakt als degene voor je wegrijdt, zit je goed ;)
 

Fridge_NL

Nieuw lid
Mijn vermoeden is dat het niet anders is als bij de normale versie's Het onderstel is gelijk alleen uiterlijk anders. Daarnaast zullen de hoogteregeling sensoren vermoeden niet anders zijn dan ze al waren alleen zullen deze nu de LED koplampen sturen. Bij andere auto's heb ik ook geen verschillende sensoren enz gezien ( passat).

Om de koplampen wat hoger te zetten kan je zelf stellen maar simpeler is bij de garage. Die hangen hun kast eraan regelen ze omhoog electronisch en hij staat in zijn nieuwe basis instellingen. Dit werd me laatst door een klant uitgelegd die wel de klacht had dat ze wat te laag stonden. Let wel niet elke auto heeft er last van. het is me opgevallen dat enkele die verlaagt waren wt te laag stonden. Mijn vermoeden is dan ook dat niet elke auto de zelfde basis instellingen van zijn koplampen heeft. Maar niks wat niet opgelost kan worden

Dank voor de info! Auto wordt naar verwachting in mei geleverd, dan maak ik zeker even een afspraak bij je.
@innocenti : Mocht het nodig zijn, rijd ik zeker even langs!
 

Canon-Eye

Forumguru
Je kunt in het donker natuurlijk ook even langzaam op een muur, garagedeur of iets dergelijks afrjden en bekijken hoe de licht/donkerscheiding eruit ziet en of die wel naar beneden schuift bij nadering. Vuistregel: 1 à 1,5 steen omlaag per 5 meter minder afstand is prima. Bij minder dan een steen wordt kans groter dat je tegenliggers er last van hebben als de weg niet mooi vlak is: dan geef je bij elk kuiltje of richeltje meteen een lichtflits.
 

JvE67

Lid
Als je dit kleine verschil niet hebben wil dan laat je dat toch gelijk laten meenemen en oplossen bij het verlagen? Als je het zelf kan dan is dat meegenomen natuurlijk. Ik merk er in ieder geval helemaal niets van...
 
Bovenaan Onderaan