Introductie van de Kodiaq bij de dealer

VanRoyal

Forumguru
Was leuk om hem in het echt te zien en valt zeker niet tegen! Ritje was erg kort, maar hij reed heel soepel, stil en makkelijk. Zit niet te hoog, niet te laag. Ben ook erg blij met mijn kleurkeuze (Moon White). De Lava Blue vond ik wat saai, de Quartz Grey was wel chique / netjes. Interieur erg netjes, gelukkig minder glossy dan ik had verwacht. Ledjes in de deur zijn erg subtiel. Het spraakgeluid dat wordt versterkt over de speakers is even wennen, maar kan wel handig zijn. Paar foto's:

IMG_6274.JPG IMG_6276.JPG IMG_6277.JPG IMG_6278.JPG IMG_6279.JPG IMG_6280.JPG IMG_6281.JPG
 

massis

Senior Member
Aparte uitvoering .... geen zilveren dakrails maar wel chroom bij de ramen.

In België heeft de Ambition geen zilveren dakrails of chroom bij de ramen, maar als je het "comfort pack" neemt krijg je wel chroom bij de ramen erbij. Zilveren dakrails moet je apart bestellen. De mijne zal dus ook in die uitvoering zijn.

Op het Belgische autosalon heb ik'm voor het eerst gezien, en meteen een testrit mogen meedoen op de Tech Track, waar je als passagier met een prof. chauffeur meemag over een aantal obstakels. Leuk, maar toch nog wat anders dan zelf rijden.

Hoewel de wagen in BE ook pas deze maand bij de dealers verschijnt, heb ik als leaserijder in januari al een afspraak gemaakt in Kortenberg bij het Skodacenter. Ik heb dus het laatste weekend van januari al een uur lang (fout van de contactpersoon, eigenlijk mocht ik maar een half uur hoorde ik achteraf :D) in m'n eentje op pad mogen gaan met een 2.0TDI Style 190pk in full option uitvoering.

Ik moet zeggen dat het ook érg beviel. Een stuk minder boot-gehalte dan bijvoorbeeld de Discovery waar m'n schoonvader mee reed tot voor kort. Aangename zitpositie, goed zicht rondom (viel bijvoorbeeld érg tegen bij de Mazda CX-5 waarmee ik ook ben gaan rijden).
Voor zijn formaat is de draaicirkel behoorlijk klein en binnenin is hij lekker stil, een stuk stiller dan mijn huidige Octavia Combi (2012). Vooral het motorgeluid is duidelijk stukken minder merkbaar, ondanks de 2.0TDI 190pk vs mijn huidige 1.6 TDI 105pk.
Enige minpuntje: de DSG bak schakelt op zich best lekker, maar als je hem vol onder trapt duurt het toch echt wel meer dan een seconde vooraleer de wagen ook feitelijk vertrekt. Uiteraard met 190pk onder de kap is het wel feest àls hij dan eindelijk vertrekt :)
 

hermanvH

Nieuw lid
Tja jongens, Ik ben laatst bij Muntstad wezen kijken. Prachtige auto, maar toch afgehaakt. Ik had hem groter met meer ruimte op de 3e zitrij verwacht. In mijn huidige VW Touran heb ik meer ruimte op de 3e zitrij.
Als je deze ruimte niet perse nodig hebt voor kinderen van +10jr, dan is dit een fantastische wagen. Als je wel oudere kinderen of volwassenen kwijt wilt dan is dit niet je auto.

Was voor mij een domper na me lang verheugd te hebben. Maar gelukkig niet blind besteld. Nu toch maar op zoek naar iets anders.
 

Avontuur

Nieuw lid
Wij zijn bij A point geweest in Amsterdam ...
Prima verzorgd eten, drinken, supergoed en relaxed allemaal...

We zijn erg onder de indruk van de kwaliteit van de Kodiaq..
De Lava Blue is wel erg mooi !!! De wagen staat op onze verlanglijst.. met de Kodiaq op avontuur ...
Ik zou wel willen...


f3gmyf.jpg


2yngsic.jpg


24y1f76.jpg


fz5h1u.jpg


2wd2clw.jpg
 
Bovenaan Onderaan