EGR zelf vervangen( iemand al gedaan)

laagvlieger

Forumguru
Ik geloof er niet veel van. Of ze hebben een standaardantwoord klaar voor iedere klant: 'ja elke auto kunnen we aanpassen'. Dat antwoord heb ik al zo vaak gehad. Maar als ik dan specifiek vraag naar de 1.2 TDI met Delphi computer, dan zeggen ze opeens dat ze daar inderdaad niets mee kunnen. En trouwens, er bestaat ook een 1.2 TDI met een Bosch ECU uit de Lupo/A2, die wel softwarematig aan te passen is. Misschien bedoelen ze dat motortje?
 

EdK

Forumguru
Tsja waarom heb ik toch meer een goed gevoel over het antwoord van VAG Techniek ??
Misschien doordat ik er zakelijk een keer ben geweest voor de Caddy ivm CC en hierdoor hun kennis heb geproefd ?

En zolang de grote tuners in NL het nog steeds niet kunnen, dan heb ik een grote twijfel van de wat kleinere bedrijven en kom ik mbt gevoel wel bij het antwoord wat Laagvlieger ook al geeft.....
 

Spierings

Forumguru
Als je op het adres van Orange tuning kijkt kom je ook op een privé adres.
Adres van de testbank op hun site is van the autosport company en deze stellen zelf alleen carburateurs en vrij programmeerbare ecu's af..
Op de site van the autosport company staat ook geen verwijzing naar chiptunen / Orange tuning..


Hij doet zelf ook niks ontwikkelen en doet blijkbaar ook geen op maat tuning want het onderstaande komt van de site van Orange en is bijna identiek gekopieerd van de site van the autosport company...
Meten is weten !

Wij hebben de beschikking over een testbank van het merk Dynostar, welkegeschikt is voor twee- als vierwiel aangedreven auto’s.
De testbank is gemonteerd in een door Merford geïnstalleerde geluidscabine
met geforceerde rijwindkoeling die tot 50.000m³ lucht per uur kan verplaatsen.

De verstelbare wielbasis van 2 meter t/m 3,5 meter maakt deze Dyno geschikt
voor het testen van nagenoeg iedere auto.

De testbank werkt volgens het “rolling-road” principe; de voorste en de achterste
rollen worden middels een aandrijflijn gesynchroniseerd. Dankzij deze constructie
kunnen ook tweewiel aangedreven voertuigen die voorzien van ABS, ESP of ASR
probleemloos worden getest.

Wat wij u kunnen aanbieden icm de Dyno
Door onze expertise in combinatie met de meest geavanceerde en uitgebreide
testapparatuur zijn wij in staat om iedere gewenste meting uit te voeren en
storingen te lokaliseren.

Hieronder vind u enkele mogelijkheden:

• Statisch testen ; het vasthouden van ieder gewenst toerental voor optimale afstelling
voor competitie auto’s met een vrij-programmeerbare ECU. Deze methode is ook
geschikt voor het lokaliseren van storingen die alleen optreden bij een bepaald
toerental of een bepaalde belasting.

• Dynamisch testen ; het meten en vaststellen van het vermogen (PK / Koppel) door
exact gelijke omstandigheden als op de weg. De auto wordt hierdoor dus niet
zwaarder belast dan op de weg. Tijdens deze dynamische run wordt er bij ieder
toerental het vermogen en lambda waarde gelogd, zodat u na de test exact alle
gegevens op een formulier meekrijgt.

• Krukas / wielvermogen ; door middel van intelligente software zijn we in staat
om zowel het wiel- als krukasvermogen te meten.

• Afstellen van injectie auto’s ; auto’s die zijn voorzien van een vrij-
programmeerbare ECU (Gems / DTA / KMS etc) of een “stand-alone” systeem
kunnen feilloos worden afgesteld. Bij iedere gas stand positie en toerental
wordt de brandstofverhouding gelogd en aangepast waar nodig.

• Acceleratie meting ; het meten van acceleraties en tussen-acceleraties, bijv.
hoe snel het voertuig versnelt van 50 naar 100km/h of 100 naar 200km/h

• Snelheidsmeting ; het meten van de topsnelheid van uw voertuig tot een max van
350 km/h. Door de vooraf ingestelde CW waarde (oppervlakte en gewicht) wordt
de situatie exact gelijk als op de weg.

• 5-gas meting ; Het is mogelijk om een 5-gas meting te doen op de dyno.
Dit kan zowel bij stationair toerental als bij belasting. De waarden van de meting
(AFR, CO, CO², HC en NOx) worden gelogd en geanalyseerd.

• Diagnose stellen ; dmv diverse sensoren kunnen we o.a. lambda waarde, turbodruk,
inlaat temperatuur en uitlaat temperatuur meten.

• Scoop meting ; doormeten van alle elektronica, sensoren en het lokaliseren van
storingen die niet worden gevonden door diagnose apparatuur.

• Drive cycle test ; door geïntegreerde software wordt er op de testbank een
programma nagereden waar men moet schakelen, accelereren, remmen etc. net
zoals in de praktijk. Tijdens deze ‘route’ worden alle waardes (AFR, Co, Co², HC, NOx)
gelogd voor bijvoorbeeld een emissie test. Ook is het mogelijk om bijv. een actieradius
van een elektro auto te bepalen aan de hand van het af te leggen traject.

Meekijken tijdens de sessie
De testruimte beschikt over een aparte ruimte waar u alles live kunt volgen.

Vermogensgrafiek
 

Thijsz

Nieuw lid
Ook ik ontkom niet aan een EGR revisie.
1.2 TDI Greenline Fabia Combi (6jr bijna, 102K kms bijna)
Eerste "advies prijs" 1100 euro (auw...) van A-point dealer A'dam ZO.
Tweede advies prijs ca. 450-500 euro (na coulance van importeur en bijdrage van garage)
Doet iets minder pijn, maar nieuwe EGR klep kost ook al ruim 300-400 euro.
A-Point is tot nu toe altijd onderhoudsgarage geweest van deze wagen.

Vraag nog wel aan dit Forum:
Helpt chemische toevoeging echt preventies voor allerlei vervuilingsproblemen?
(ik heb de link van AMT chem-tools gedownload en gelezen)

ps: zouden ze de auto ook wassen voor dit bedrag? buskruit van de buren lag er nog op


VAG Techniek vraagt overigens €699,- incl. BTW voor een EGR klep vervanging; http://www.vagtechniek.nl/garage/prijslijst/egr-koelers/ geen slechte prijs volgens mij, maar €500,- is uiteraard nog vriendelijker voor je portemonnee :-)!
 
Laatst bewerkt:

royjaspers

Nieuw lid
Ook ik ontkom niet aan een EGR revisie.
1.2 TDI Greenline Fabia Combi (6jr bijna, 102K kms bijna)
Eerste "advies prijs" 1100 euro (auw...) van A-point dealer A'dam ZO.
Tweede advies prijs ca. 450-500 euro (na coulance van importeur en bijdrage van garage)
Doet iets minder pijn, maar nieuwe EGR klep kost ook al ruim 300-400 euro.
A-Point is tot nu toe altijd onderhoudsgarage geweest van deze wagen.

Vraag nog wel aan dit Forum:
Helpt chemische toevoeging echt preventies voor allerlei vervuilingsproblemen?
(ik heb de link van AMT chem-tools gedownload en gelezen)

ps: zouden ze de auto ook wassen voor dit bedrag? buskruit van de buren lag er nog op

Ik vraag me af waarom de ene dealer in een vergelijkbare situatie (EGR - Skoda Fabia 1.2 TDI greenline - 103.000 km en kenteken mei 2011) wel coulance kan regelen met een bijdrage en de andere dealer (in mijn geval Auto Reef in Nieuwegein - oa. Seat en Skoda dealer) niet ? Auto Reef heeft via een module coulance aangevraagd bij de importeur maar daar komt 0 (nul) uit. De auto is sinds de aanschaf in 2013 bij Auto Reef in onderhoud geweest. Helaas loont hetblijkbaar niet altijd om trouw bij de dealer het onderhoud te laten doen. De offerte van Auto Reef is 900-950 euro !! Heeft nog iemand een tip, idee oid hoe hier het best mee om te gaan ?
 

Spierings

Forumguru
Het is maar net hoeveel moeite ze voor je willen doen, de een denkt wat meer als de ander.

Je zou er eventueel iets meer druk achter kunnen zetten, maar ze zijn opzich nergens toe verplicht..
 

royjaspers

Nieuw lid
Dank je voor de tip: ik ga het eea proberen ook oa. via de Bovag en mijn rechtsbijstand. Wellicht dat zij nog iets kunnen betekenen ...je weet nooit. Auto Reef gaf trouwens nog wel aan dat er misschien wat meer mogelijk is als ik een recall oproep krijg ihkv de "sjoemel software herstelactie". Ze zien dat bij Seat al wel zeggen ze. Wanneer die recall plaats gaat vinden is nog niet bekend volgens Auto Reef.
 

Spierings

Forumguru
@octavia99 Een egr wegschrijven zal geen enkele dealer doen...

@royjaspers beter gewoon even met een manager van het bedrijf rond de tafel gaan zitten, en je punten aankaarten.
BOVAG kan heeft hier zoizo geen inspraak in, die heeft hier niks mee te maken.
Rechtsbijstand is ook leuk als je nooit meer iets met het bedrijf te maken wilt hebben, want de volgende keer zullen ze helemaal geen moeite voor je doen.. Je zal eerder een forsere rekening krijgen..
 
Laatst bewerkt:

Spierings

Forumguru
Daar kun je je vragen bij stellen, er zijn nog geen goede vag tuners die dit aanbieden..

Het zijn met name allemaal kleine onbekende bedrijfjes, de vraag is dan bovendien of ze de egr wegschrijven of alleen de storing code melding... Daar zit een groot verschil tussen..
 

octavia99

Senior Member
Het verschil zit hem in de tool om dit te openen de grote tuners gebruiken waarschijnlijk een ander
merk dan deze kleinere tuners.
En de vraag is als de grote tuners bereid zijn om een andere tool aan te schaffen alleen voor alleen de tuning van de 1.2 TDI.
 

Spierings

Forumguru
Dat vag tuners andere tools gebruiken geloof ik meteen aangezien de 1.2 TDI als enigste Delphi gebruikt.

Maar dan is het nog vreemd dat er alleen een aantal kleine bedrijfjes ermee adverteren.. een grote bekendere tuner welke gespecialiseerd is in andere merken welke ook Delphi gebruiken heb ik ook nog niet gezien..
 

octavia99

Senior Member
Op facebook kwam ik ook nog deze tegen Ttune.

Vag 1.2 TDI 75PK delphi DCM 3.7

Chiptuning (100PK/220NM)
Egr uitschakelen
Roetfilter uitschakelen
Dtc's uitschakelen

HET BETREFT ECHTE SOFTWARE AANPASSINGEN GEEN BOXEN OF EMULATORS

Maar wie even zoekt op internet zal er meerdere kunnen vinden.
 
Laatst bewerkt:

Spierings

Forumguru
Dat is geen oud nieuws, staan er wel meer online.. markplaats staan er een paar, fb zie ik ze wel eens voorbij komen. Maar als je het forum hier een beetje volgt l, had je hier op het forum (volgens mij zelfs in dit topic) ook een lijstje met dat soort "tuners" gevonden

Maar dat een bedrijf een internetpagina heeft wil niet zeggen dat het een goede bekende tuner is...

Als je al naar steetview gaat kun je zien dat het een opgewaardeerde garagebox is...
Het is dan ook niet zo vreemd dat onder het stukje testbank op hun site absoluut geen info staat.
Niet echt een gewaardeerde tuner die het hiermee gemaakt heeft..
Is gewoon een nette site...
De vraag is ook niet of ze kunnen, maar hoe doen ze dit... Er zijn ook genoeg bedrijven die slecht werk leveren en mogelijk gewoon de storingen wegschrijven.
Zou hier echt niet naartoe gaan, al werdt het gratis gedaan..

Maar wie even op het internet zoekt komt erachter dat dit bijna allemaal flut bedrijfjes zijn..
 
Laatst bewerkt:

royjaspers

Nieuw lid
@octavia99 Een egr wegschrijven zal geen enkele dealer doen...

@royjaspers beter gewoon even met een manager van het bedrijf rond de tafel gaan zitten, en je punten aankaarten.
BOVAG kan heeft hier zoizo geen inspraak in, die heeft hier niks mee te maken.
Rechtsbijstand is ook leuk als je nooit meer iets met het bedrijf te maken wilt hebben, want de volgende keer zullen ze helemaal geen moeite voor je doen.. Je zal eerder een forsere rekening krijgen..

Zal morgen even bellen voor een afspraak (gesprek) bij de dealer. Zou het zin hebben om ook contact op te nemen met de importeur (PON) ? Of verwijst die wellicht weer naar de dealer....
 

Spierings

Forumguru
Dat is wel een van de betere, daar hebben sommige mensen meer aan als zo'n flut tuner :thumbsup:

Was deze in google nog niet tegen gekomen..
 
Bovenaan Onderaan