EGR zelf vervangen( iemand al gedaan)

Thijsz

Nieuw lid
Beste Spierings,

Hartelijk dank voor uw reactie, wat zou het grootste nadeel van een emulator kunnen zijn?
 

Spierings

Forumguru
Heb me er niet heel erg in verdiept en krijg hem in je link ook niet zo snel gevonden..
Maar emulator welke je tussen sensoren zet houd dingen meestal voor de gek om zo zijn doel te bereiken. In dit geval geen egr storing..

Maar vaak wordt de egr gecontroleerd door o.a. de waarde van de luchtmassameter..
Wil je de ecu voor de gek houden dat de egr nog goed werkt moet je de controlerende sensoren voor de gek houden/wijzigen naar de ecu zodat deze denk dat alles naar behoren werkt..

Echter ontvangt de ecu op dat moment verkeerde waardes en niet de daadwerkelijk waarde waardoor deze de motor niet optimaal kan afregelen...
 

MacManiac78

Forumguru
Als ik in het land van herkomst zoek op een EGR dan varieren de prijzen heel sterk van 30 tot 190 euro. Als iemand het juiste artikelnummer heeft wordt het wat specifieker.

Googlen op EGR emulator geeft vele hits. Zoals ik het lees houdt het ook de LMM voor de gek. Deze emulator kost in vergelijking tot de prijs die ik las helemaal niets. Voor minder dan 10 a 20 euro kan je hem hebben.

Volgens mij doet de emulator dit:
Verhoogt /verlaagd weerstand na aansturing BMC. Emulator stuurt LMM en stuurt info naar BMC en die stuurt de inspuiting aan. Het zou dus zomaar kunnen dat de motor te arm of te rijk gaat lopen. Zullen we een expert even om zijn idee vragen? @Race Eend Zou jij hier wat over willen zeggen ajb? (Hij heeft er meer verstand van.)

Wat doet een emulator?
Wat kunnen de gevolgen zijn bij het gebruik van een emulator?
Klopt het dat de EGR voor de 1.2TDI is weg te schrijven (softwarematig) en is af te doppen als deze emulator geplaatst is?
Voor het wegschrijven van een EGR moet de BMC toch toegangelijk zijn? Als de EGR is weggeschreven heb je toch geen emulator meer nodig?

BMC zit voor zover ik weet nog helemaal op slot en is voor de code hackers niet interessant genoeg, gezien het relatief lage aantal rondrijdende modellen.
 
Laatst bewerkt:

laagvlieger

Forumguru
Ik weet niet of we nog nieuwe ontwikkelingen mogen verwachten voor de 1.2 TDI. De computer van deze motor was en is nog steeds niet te kraken. Omdat deze motor nu al een dik jaar uit productie is genomen, lijkt het mij sterk dat tuners hier nog veel tijd in gaan steken.

Het zal inderdaad blijven bij middeltjes die sensoren voor de gek houden. En of je als eigenaar van de auto zoiets wil? Ik niet.
 

MacManiac78

Forumguru
ECU is niet gekraakt. Er is wel een verschil tussen OBD tuning en externe tuning ECUs.

Dus voor de volledigheid. De motor is wel te tunen, maar de ECU is niet gekraakt. (Anders was de OBD tuning ook al beschikbaar.)
 

Spierings

Forumguru
ECU is niet gekraakt. Er is wel een verschil tussen OBD tuning en externe tuning ECUs.

Dus voor de volledigheid. De motor is wel te tunen, maar de ECU is niet gekraakt. (Anders was de OBD tuning ook al beschikbaar.)
Bm tuning praat duidelijk over andere software en er staat duidelijk in dat dit geen externe aanpassing is....

http://www.marktplaats.nl/a/auto-di...51fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=27

Beschrijving
Vanaf nu is het mogelijk bij BMEngineering alle 1.2 TDI VAG motoren met de Delphi DCM 3.7 te herprogrammeren..

Dit betreft een echte software aanpassing er wordt dus geen gebruik gemaakt van een Box of Emulator.!!!!!!!

Het is mogelijk de software aan te passen voor het EGR - Roefilter - Chiptuning

100% softwarematig

Het betreft alle VAG 1.2 tdi Motoren met Delphi DCM3.7

Roetfilter verwijderen - EGR verwijderen - Chiptunen

Mogelijke problemen van een slecht werkend EGR /DPF systeem.
Slechte warme start
Beperkt vermogen
Hoog verbruik
Vervuiling wervelklep
defect DPF systeem
Storingslampje
Stotterende motor
Slecht stationair lopen


Jaren ervaring !
100% storingsvrije oplossing.
APK keuring is mogelijk.
Ingeschreven KVK, u krijgt een FACTUUR EN GARANTIE !
(inclusief levenslange software garantie)

Voor vragen of meer informatie zijn wij telefonisch bereikbaar.
Op de website van Bmengineering staat meer informatie over het verwijderen van het roetfilter.
 

MacManiac78

Forumguru
Met alle respect maar ik heb nog nooit eerder van BMEngineering gehoord. Bedrijven van VVT en JD hebben een goede naam en zouden deze maar wat graag goed houden. Als je BME belt geven ze zelf aan dat de Greenline Ecomotive en Bluemotion niet door hun te tunen is. De enige 1.2TDI die zij (en ieder ander) van VAG kunnen tunen is de 1.2TDI van Audi. (En daar ligt een Bosch ECU in).
 

Spierings

Forumguru
Heb er zelf ook nog nooit van gehoord, ook de site is waardeloos.. kwam zelf deze op marktplaats tegen maar staat ook in het lijstje van thijsz

Geef zelf ook de voorkeur aan vag tuners, mijn tsi is bij vagtechniek gechipt..

Maar het is wel raar dat ze er wel mee adverteren als ze het niet kunnen, ze geven ook specifiek aan dat het om de Delphi gaat.... Had jij ze wel gebeld?
 
Laatst bewerkt:

Thijsz

Nieuw lid
Ik heb zelf contact gehad met Jimmy van BMEngineering over de e-mail. Hij geeft aan naast de EGR ook de roetfilter softwarematig te kunnen uitschakelen en dat dit samen ongeveer 6 uur in beslag neemt. Het grote nadeel is dat je de auto moet achterlaten.
 

Skoda_plezier

Actief lid
Ook ik ontkom niet aan een EGR revisie.
1.2 TDI Greenline Fabia Combi (6jr bijna, 102K kms bijna)
Eerste "advies prijs" 1100 euro (auw...) van A-point dealer A'dam ZO.
Tweede advies prijs ca. 450-500 euro (na coulance van importeur en bijdrage van garage)
Doet iets minder pijn, maar nieuwe EGR klep kost ook al ruim 300-400 euro.
A-Point is tot nu toe altijd onderhoudsgarage geweest van deze wagen.

Vraag nog wel aan dit Forum:
Helpt chemische toevoeging echt preventies voor allerlei vervuilingsproblemen?
(ik heb de link van AMT chem-tools gedownload en gelezen)

ps: zouden ze de auto ook wassen voor dit bedrag? buskruit van de buren lag er nog op
 

ABruintje

Senior Member
Vandaag reactie gehad van Orange Chiptuning.
Die had ik gemaild in verband met hun advertentie op marktplaats over het wegschrijven van de EGR.

Ze zeggen dus dat ze wel de ecu kunnen wegschrijven.

Ik weet het zo nog niet.

Iemand ervaring met Orange Chiptuning?


Reactie van Orange Chiptuning:

Helaas zie ik dat ik u geen email heb terug gestuurd op uw aanvraag, mijn excuses.
We zijn overspoeld met reacties.

Het is mogelijk de 1.2 TDI te voorzien van nieuwe software.
De kosten voor het uitschakelen van de EGR zijn 325,- euro ex btw.

Het betreft een echte software aanpassing dus geen box of emulator.
 

Spierings

Forumguru
Had het zelf ook gezien maar zou zelf even een mail naar de bekendere tuners sturen om daar informatie in te winnen..
 

ABruintje

Senior Member
Had het zelf ook gezien maar zou zelf even een mail naar de bekendere tuners sturen om daar informatie in te winnen..

Ik had vagtechniek ook een mail gestuurd.
Die hadden netjes geantwoord binnen een dag maar volgens vag kan het niet.

Wie van de twee zit er te liegen ?
Of Orange heeft het gekraakt en de andere nog niet ?
 

Spierings

Forumguru
.

Wie van de twee zit er te liegen ?
Of Orange heeft het gekraakt en de andere nog niet ?
Vag techniek zal hier niet om liegen.. Heb zelf goede ervaring met hun..


Maar het is vreemd dat er een aantal kleine onbekende bedrijvende zeggen de software te hebben gekraakt. Dit terwijl er wel veel kennis en tijd bij komt kijken..
 
Bovenaan Onderaan