VCDS of VAG CAN Pro of ??

Maak jij gebruik van een uitleestool voor de Modules in je Skoda?

  • Ik overweeg VAS / ODIS aan te schaffen

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    120

Antera

Donateur
uitrukservice is er ook maar is veelal niet nodig. 2x gehad maar meer omdat de startonderbreker kuren krijgt. VCp werkt zeker erg mooi en kan idd flashen. Dat houd wel in dat Flashen iets meer risico is als een aanpassing doen. Flashen en terug naar basic is er dan niet meer bij of je moet op een of andere manier back up van OEm kunnen maken maar daar zal Matt vast meer over kunnen vertellen

zie net wel dat ook voor de PQ25 en PQ 35 de nodige functies erbij zijn gekomen en de mogelijkheden aardig zijn uitgebreid met diverse aanpassingen zoals ook voor bepaalde tijden van sloten/binnen verlichting / bochtverlichting en meer.

Programma word steeds mooier. Wel is VCP voornamelijk pas gaan ontwikkeln voor de MQB en in VCDS voornamelijk blijven hangen bij de vorige modellen.

Ik zeg vaak zo VCDS is meer vergevingsgezind bij wijze van daarintegen is VCP net een slagje waarder en daarmee iets minder vergevingsgezind.


moet wel zeggen dat dat misschien vanuit mijn oogpunt is omdat ik al jaren vcds gewent bent. :D
 

Antera

Donateur
Nu loopt VCDS wel even achter want de 2017 modellen draaien op nieuwe software waar VCDS nog druk doende is deze in kaart te brengen. VCP is zeker de meerdere ook in dit geval omdat hierbij al wel grotendeels in kaart is bij VCP maar niet bij VCDS.

Let wel dat VCp minder vergevingsgezind is als VCDS
 

oco1979

Forumguru
Txs 4 Info, als ik het goed door heb,doen ze idem zoals uitlezen en parameters,loggen enz... maar de VCP kan flashen.
Tis omdat ik ene zou willen kopen.
Werk zelf met Guttman(universeel) wel van het werk,dus privé ben ik daar niet veel mee.
 
Dit is een tool die slechts de standaard obd codes uitleest
absoluut geen tool om coderingen in diverse Vag modules te doen

Met OBDeleven kun je wel degelijk programmeren, ik heb deze sinds vorige week in gebruik en je moet wat meer handelingen doen dan bij andere (veelal duurdere) programmeersets, maar het werkt prima (nu nog betaversie).

Zowel handmatig coderen is mogelijk (in de Pro-versie van de software, circa €15), als via zgn "Apps".
"Apps" is de benaming welke men gegeven heeft aan de mogelijkheid om via een druk op de knop aanpassingen te doen. Deze dien je wel te betalen met zgn "credits", welke vanaf €0,15 te koop zijn, maar per dag kun je er ook 6 verdienen door de software te openen en advertenties te bekijken.

Zie ook ;
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Gebruik je de tool al @evabraonline ??
Ik ben er niet van overtuigd dat je dezelfde zaken kunt aanpassen en uitlezen als de officiële programmatuur van Ross Tech en zeker Vag Can Pro
Worden alle functionaliteit in modules ondersteund en kunnen zeker op het MQB platform alle aanpassingswaarden worden aangepast?
Ik ben reuze benieuwd maar vooralsnog blij met ondersteuning door Ross Tech en VCP
Dat zijn programma's waar ook kopieën van instellingen opgeslagen kunnen worden en indien nodig teruggeschreven naar de module
Posten maar je ervaringen
 

EdK

Forumguru
Ik denk dat ik dan nog eerder een chinese VCDS kabel zou nemen dan dit kassie.
Zat gister dat filmpje eens te bekijken en die gozert die lult een heleboel laat veel keren dezelfde menu's zien maar hij durft nog niet eens het seatbelt geluid ermee uit te zetten....

Het word leuk verkocht met veel praatjes, maar ik denk dat een boel mensen die denken dat dit het ultime kastje is voor iedereen en hem kopen hierna een dure reparatie staat te wachten door toch hun onkunde en overmoed......
 
Gebruik je de tool al @evabraonline ??
Ik ben er niet van overtuigd dat je dezelfde zaken kunt aanpassen en uitlezen als de officiële programmatuur van Ross Tech en zeker Vag Can Pro
Worden alle functionaliteit in modules ondersteund en kunnen zeker op het MQB platform alle aanpassingswaarden worden aangepast?
Ik ben reuze benieuwd maar vooralsnog blij met ondersteuning door Ross Tech en VCP
Dat zijn programma's waar ook kopieën van instellingen opgeslagen kunnen worden en indien nodig teruggeschreven naar de module
Posten maar je ervaringen

Ik heb deze dongle inderdaad al gebruikt, maar nu alleen nog maar de kant-en-klare "apps".
Longcoding heb ik nog niet nodig gehad.
 

Cordoba

Forumguru
Er zijn meerdere opties om uit te lezen, voor coderen zou ik echt bij VCDS of VCP blijven. Ik heb zelf pas een ES680 scanner aangeschaft om foutcodes uit te lezen. Volgens de verhalen zou ie ook wat kunnen coderen, maar daar heb ik weinig vertrouwen in. Ik zal 'm dus alleen gebruiken om uit te lezen of misschien dat ik een keer ga proberen om een log te maken.

De Bluetooth dongles kunnen vaak wel aardig werken, maar als ik het zo lees ook redelijk gevoelig bij verandering telefoon en dergelijke.
 
Bovenaan Onderaan