VCDS of VAG CAN Pro of ??

Maak jij gebruik van een uitleestool voor de Modules in je Skoda?

  • Ik overweeg VAS / ODIS aan te schaffen

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    120
Ik werk nu een jaar met VCP maar net wat @Yuxel aangeeft VCDS is dan wel wat niveaus lager.
Brengt ook gevaar met zich mee dat je zaken kunt molesteren want het is goed nadenken bij wat je doet en goed kijken of je de juiste modules hebt waar je zaken op kunt aanpassen.
Maar zeker een goede keuze @Corné de Kluijver :thumbsup:

Zoals hier staat! Plus dat je met VCP modules kan flashen en parameters kan aanpassen en nog veel meer.

VCDS is kinderspel.
 

Joske

Forumguru
ok dankjewel :)

is er genoeg feedback te vinden op the word wide web qua coderingen e.d. of is het allemaal zelf uit te zoeken?
 

ertromp

Forumguru
Codering zijn exact hetzelfde als bij VCDS alleen een stuk makkelijker te maken binnen VCP
Zo kun je binnen VCP makkelijk sorteren op namen als je met verlichting MQB bezig bent.
Ga je iets doen aan bijvoorbeeld aan de regensensor tbv regensluiten dan pakt VCP al automatisch bijbehorende regels erbij. Bij VCDS ben je eindeloos door pagina's aan het scrollen. VCP groepeert zaken voortreffelijk.
Ook in VCP zijn dezelfde modules te zien als bij VCDS
Veel wijst zich zelf en benamingen zijn hetzelfde als bij VCDS
 

Octavia32

Forumguru
Maar is vcp niet meer gericht op het MQB platform en vcds meer geschikt ttm Octavia 2 en superb 2.

Want zoals Erik ook weet zit ik te overwegen om een ross tech kabel aan te schaffen.
 

ertromp

Forumguru
Hier nog een leuk voorbeeld hoe ver VCP gaat op het MQB platform:
Voetverlichting knipperen met knipperlicht


Kan ook met VCDS hoor :D Maar makkelijker in VCP voor een O3
 

Octavia32

Forumguru
Ik blijf voorlopig mijn S2 nog wel rijden de komende vijf jaar. En wil dus kiezen voor iets waar ik meer aan heb voor mijn auto.

Ik schrik zeker niet af van iets meer werk zoals meer zoeken.

Ik wil kiezen voor het product waar ik het meest mee kan.
Zo is er binnen vcds heb ik gelezen regels die bijvoorbeeld niet zichtbaar zijn regel 13 of zoiets.

Dus het maakt mij ook niet uit of ieder jaar een bijdrage moet betalen voor het gebruik van vcp, maar functionaliteit staat bij mij voorop.
 

ertromp

Forumguru
Ik blijf voorlopig mijn S2 nog wel rijden de komende vijf jaar. En wil dus kiezen voor iets waar ik meer aan heb voor mijn auto.

Ik schrik zeker niet af van iets meer werk zoals meer zoeken.

Ik wil kiezen voor het product waar ik het meest mee kan.
Zo is er binnen vcds heb ik gelezen regels die bijvoorbeeld niet zichtbaar zijn regel 13 of zoiets.

Dus het maakt mij ook niet uit of ieder jaar een bijdrage moet betalen voor het gebruik van vcp, maar functionaliteit staat bij mij voorop.
Kun je morgen mooi zien dat verschil :D
 
Bovenaan Onderaan