VCDS of VAG CAN Pro of ??

Maak jij gebruik van een uitleestool voor de Modules in je Skoda?

  • Ik overweeg VAS / ODIS aan te schaffen

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    120

Hans_RS

Forumguru
ik wil mij misschien ook zoiets aanschaffen... als ik de voor -en nadelen bekijk uit de startpost, kan ik maar beter voor VCDS of VAG can pro gaan. Natuurlijk zou ik het liefste VCDS hebben gezien de support hier op het forum groot is. Maar hoe zit dat met die "beperkte" ondersteuning voor het MQB-platform? Want mijn Octavia III moet natuurlijk wel werken hier mee!
 

ertromp

Forumguru
Op dit moment biedt VAG CAN Pro voor het MQB platform alleen de VIM (Video in motion) en het regensluiten en het veranderen van de rijsnelheid voor de snelwegverlichting meer aan dan tov VCDS.
Je ziet bij versie updates dat het e.e.a weer rechtgetrokken wordt
 

Vanenkelen

Forumguru
Waarom zijn er eigenlijk verschillende leveranciers, met verschillende mate van compatibiliteit? Is een van deze producten van VAG zelf, of zijn het allemaal externe ontwikkelaars?

Je zou denken dat VAG dit soort dingen wellicht niet zou willen hebben en dicht zou bouwen, of doen deze partijen dat onder licentie?
 

Hans_RS

Forumguru
al die comfortfuncties die geprogrammeerd kunnen worden met VCDS, kan dat ook met de "micro"-versie? want volgens de specs is het verschil met de volwaardige hex+can enkel dat oudere wagens ook ondersteund zijn. maar met m'n octavia III maakt dat niet zoveel uit en 't is toch wat goedkoper!
 

ertromp

Forumguru
al die comfortfuncties die geprogrammeerd kunnen worden met VCDS, kan dat ook met de "micro"-versie? want volgens de specs is het verschil met de volwaardige hex+can enkel dat oudere wagens ook ondersteund zijn. maar met m'n octavia III maakt dat niet zoveel uit en 't is toch wat goedkoper!
Ja werkt ook :D
 

ertromp

Forumguru
Waarom zijn er eigenlijk verschillende leveranciers, met verschillende mate van compatibiliteit? Is een van deze producten van VAG zelf, of zijn het allemaal externe ontwikkelaars?

Je zou denken dat VAG dit soort dingen wellicht niet zou willen hebben en dicht zou bouwen, of doen deze partijen dat onder licentie?
Het zijn externe ontwikkelaars behalve VAS is eigen VAG product. In hoeverre eea onder licentie vanuit VAG voor die ontwikkelaars gaat geen idee
 

Antera

Donateur
VCP word wel steeds uitgebreider en moet daarvan zeggen dat deze ook bepaalde zaken groepeerd en niet net als VCDS in een ellelange lijst set. Zoek je verlichting dan krijg je een gecombineerde regel daarvoor net als voor het regensluiten en voor knipperlicht enz enz

Ik gebruik de Ross-Tech kabel nog steeds het meest omdat ik deze kan dromen en alles (nog) makkelijk overal terug te vinden is. VCP gaat zeker de goede richting in nadeel is wel dat deze met een dongel werken en daarnaast ook jaarlijkse updates hebben. Dit laaste vind ik dan weer jammer en twijfel dan ook om deze te updaten elk jaar. Misschien zodra er een nieuw model uit komt en dan na een paar maanden eens ene update te doen.

Daarnaast gebruik ik ook nog met VDS Pro om wat omcoderingen te kunnen doen voor de ramen en de AB ( golf 4 basis autos)
 

Joske

Forumguru
dit oude draadje maar eens een schopje geven wegens interesse van sommige forumleden in Vag Can Pro.. :)
@Corné de Kluijver en @Joske :bloos: :D )

Hoe is de evolutie momenteel bij Vag Can Pro? Bieden ze veel mogelijkheden op het MQB platform??
 

micky

Forumguru
Ik zou opnieuw willen stemmen aangezien ik van overwegen tot aanschaf inmiddels wederom een originele Rosstech Kabel heb :)
 

CDK

Forumguru
Liefst wil ik ook nog eens VCDS aanschaffen, maar eerst VCP maar eens uitdokteren ;)
 

ertromp

Forumguru
Ik werk nu een jaar met VCP maar net wat @Yuxel aangeeft VCDS is dan wel wat niveaus lager.
Brengt ook gevaar met zich mee dat je zaken kunt molesteren want het is goed nadenken bij wat je doet en goed kijken of je de juiste modules hebt waar je zaken op kunt aanpassen.
Maar zeker een goede keuze @Corné de Kluijver :thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan