Kleine storingen / irritaties

ertromp

Forumguru
@ertromp weet je toevallig wat de normale bedrijfstemperatuur van de 1.6 TDI behoort te zijn?
Nee daar zijn geen "standaard" regels voor. Voor de situatie die jij omschrijft had ik eerder ergens tissen de 95 en 105 verwacht. De 110 is nog steeds niets om je zorgen over te maken hoor
 

Tuulster

Forumguru
Ik heb inmiddels ruim 30.000 km gereden met mijn 1.6 TDI en zit eigenlijk altijd op 103 bij een volledig warm gereden auto
 

Geert daamen

Nieuw lid
3500 km. sluiten van S3 met je vinger werkt wel, niet, niet, wel, wel, niet, niet, niet. Zelfde geldt voor het swingen op straat om de koffer open te maken. Da's jammer. Verder prachtbak.
 
Je moet niet swingen maar "schoppen", recht naar achter in het midden van de bumper... altijd raak:D :jaja:

Ik sta regelmatig voor l*l moet ik zeggen. De dealer ook trouwens :-) die lukt het ook maar af en toe. Sluiten met de vinger (over streepje wrijven) lukt ook alleen maar als de S3 er zelf zin in heeft :-) Maar ik blijf oefenen Tuulster.
 

Van Hoften

Forumguru
@Tuulster heeft helemaal gelijk: gewoon onder de bumper ter hoogte/ breedte van de kentekenplaat (zachtjes) schoppen. Hard mag uiteraard ook, maar dan kun je na verloop van tijd last van zere tenen krijgen. Je moet als het ware een denkbeeldige lijn doorbreken. Swingen moet je nooit doen, daar is het ook geen auto naar...
 

BBO

Senior Member
Ik maak steeds een kleine schopbeweging en dan een zwaai naar links. En het werkt altijd.

Voor het afsluiten van de auto kom ik gewoon eens tegen de klink (niet duwen en niet wrijven) en wagen sluit altijd af. Wel zonde dat dit enkel op de voorste deuren werkt en niet op de achterste en vooral niet op de koffer. Ofwel heb ik nog niet ontdekt hoe het bij de koffer werkt.

Het pano dak sluiten met de afstandsbediening lukt ook niet, wel jammer.
 

Tassin

Forumguru
@Geert daamen
@GeertVTX1300

Openen met de vinger: ik hou altijd mijn volledige hand voor de sensor, best zo verticaal mogelijk. Altijd prijs.
Koffer openen met voet: idd een schop voorwaarts geven, best een korte snelle. 9 op 10 prijs.
 
Ik maak steeds een kleine schopbeweging en dan een zwaai naar links. En het werkt altijd.

Voor het afsluiten van de auto kom ik gewoon eens tegen de klink (niet duwen en niet wrijven) en wagen sluit altijd af. Wel zonde dat dit enkel op de voorste deuren werkt en niet op de achterste en vooral niet op de koffer. Ofwel heb ik nog niet ontdekt hoe het bij de koffer werkt.

Het pano dak sluiten met de afstandsbediening lukt ook niet, wel jammer.
Hebben we beide iets: openschoppen lukt niet, auto sluiten ook niet. Sluiten dak met sleutel wel. :-)
 

Giant

Forumguru
Mag ik nog even een oud onderwerp opvoeren? Ik hoopte dat het vanzelf spontaan openen van de elektrisch bedienbare achterklep van mijn hatchback mijn deurtje voorbij zou gaan. Helaas. Zat net binnen met zicht naar de auto, gaat de klep ineens zomaar helemaal open. Zegt de vrouw tegen mij, ik had het laatst ook toen ik 's ochtends naar mijn werk wilde, stond de achterklep ineens wagenwijd open. Ze dacht dat ze per ongeluk een knopje op de afstandsbediening ingedrukt had, maar volgens mij kan je de achterklep helemaal niet openen met de afstandsbediening. Weet iemand of er inmiddels een oplossing voor dit fenomeen gevonden is? Dit wil je zeker niet als het regent en ik zou ook niet weten wat ik de verzekeringsmaatschappij zou moeten uitleggen als mijn auto zonder braakschade gestolen zou zijn...
 

Schep

Forumguru
Sta je dan, met je 66 liter tank ...
Deze tank 1 op 9 gemiddeld. Werkt geweldig, dat downsizen ...

3KTOmUw.jpg
 
Bovenaan Onderaan