Het grote S3 levertijden topic

Identiek aan die van Inspector geloof ik, alleen is dit een Style... Wat een vooruitgang met de vorige Superb (Ambition) uit 2012...
Vooral de 10 Canton speakers. Die zijn al flink op de proef gesteld...

Jayjo4

Nieuw lid
Als nieuw lid volg ik deze topics ook graag, dus ook van mijn kant maar even een update.
In week 13 een SIII Combi 2.0TDI 150pk Style Businessline besteld. Ik werd gisteren gebeld door de dealer dat de productiedatum week 18(!) is. Dat is 5 weken :D

Aangezien mijn huidige leasecontract pas afloopt in begin augustus zal ik dus nog wel even moeten wachten helaas.

D

Deleted member 20754

Kleine update, mijn Skoda Superb Combi 2.0TDI Style Businessline staat gepland voor productieweek 16. Dan zou de auto in week 18 bij de dealer staan en plusminus in week 20 zou de aflevering kunnen plaatsvinden.

Besteld in de eerste week van februari 2016.

De configuratie:

- Skoda Superb Combi 2.0TDI (6v)Style Businessline
- Metallic lak Lava Blue
- Panoramisch schuif/kanteldak
- Sunset
- Led interieurpakket
- Wegklapbare trekhaak (af fabriek)
- Lichtpakket incl. lane assist
- Hill Hold Control
- Travel Assist

Helaas zal de auto pas in augustus worden uitgeleverd.

Kleine update, mijn Skoda Superb Combi 2.0TDI Style Businessline staat gepland voor productieweek 16. Dan zou de auto in week 18 bij de dealer staan en plusminus in week 20 zou de aflevering kunnen plaatsvinden.

Besteld in de eerste week van februari 2016.

De configuratie:

- Skoda Superb Combi 2.0TDI (6v)Style Businessline
- Metallic lak Lava Blue
- Panoramisch schuif/kanteldak
- Sunset
- Led interieurpakket
- Wegklapbare trekhaak (af fabriek)
- Lichtpakket incl. lane assist
- Hill Hold Control
- Travel Assist

Helaas zal de auto pas in augustus worden uitgeleverd.
Waarom heb ik toch een L&K besteld... Het is duidelijk dat de problemen zich nu enkel nog voor L&K's voordoen... Hopelijk komt daar - zoals D'Ieteren voorspelde - snel verandering in!

BBO

Senior Member
Ik heb vandaag van een ex skoda dealer gehoord dat de invoerder in Belgie D' Ieteren een afspraak had met Skoda voor 59 L&K 's dit jaar af te nemen. Dus dat er 1,1 auto per week zou gemaakt worden voor Belgie van de L&K. Maar dat de verkoop zo een succes is van 3 tal L&K's per week. Dat ze daardoor ook leverproblemen zou hebben. De invoerder zou nu aan het proberen zijn of ze plaatsen kunnen overnemen van andere landen waar de L&K minder verkoopt als verwacht.

Heeft nog iemand dit verhaal gehoord?

Ik heb vandaag van een ex skoda dealer gehoord dat de invoerder in Belgie D' Ieteren een afspraak had met Skoda voor 59 L&K 's dit jaar af te nemen. Dus dat er 1,1 auto per week zou gemaakt worden voor Belgie van de L&K. Maar dat de verkoop zo een succes is van 3 tal L&K's per week. Dat ze daardoor ook leverproblemen zou hebben. De invoerder zou nu aan het proberen zijn of ze plaatsen kunnen overnemen van andere landen waar de L&K minder verkoopt als verwacht.

Heeft nog iemand dit verhaal gehoord?
Eerste keer dat ik dit hoor, maar dat zou wel de info die ik bij d'ieteren kreeg verklaren. Zij zeiden dat er vanaf MY17 'misschien wel veranderingen zouden kunnen zijn', en dat ze daarover met skoda in gesprek waren.

Heb vandaag informatie gekregen van de Skoda garage en LM dat de papiermolen in gang is en kan dus ergens komende week de Skoda Superb Combi L&K 150pk DSG ophalen.

Dat valt dus nog goed mee: besteld eind december, initieel eind juli voorzien, dan eerst vervroegd, dan weer verlaat naar eind september en nu toch uiteindelijk begin/half april.

Hopelijk kan ik jullie volgende week foto's tonen.

S-coda

Lid
Nou, mij auto staat nog bij de dealer en wordt pas over 4 weken afgeleverd, maar is in feite afleverklaar. De Sirius velgen zitten eronder, type aanduiding is weggehaald, en de witte led mistlampen zijn gemonteerd. Nu eerst nog ff langs het inbouwstation om een Alpine subwoofer met versterker aan te laten sluiten op het bestaande Canton systeem

Bijlagen

• image.jpeg
    image.jpeg
    787,9 KB · Weergaven: 116
  • image.jpeg
    image.jpeg
    549 KB · Weergaven: 105
  • image.jpeg
    image.jpeg
    757,9 KB · Weergaven: 108

s_janssen

Actief lid
Nou, mij auto staat nog bij de dealer en wordt pas over 4 weken afgeleverd, maar is in feite afleverklaar. De Sirius velgen zitten eronder, type aanduiding is weggehaald, en de witte led mistlampen zijn gemonteerd. Nu eerst nog ff langs het inbouwstation om een Alpine subwoofer met versterker aan te laten sluiten op het bestaande Canton systeem
Leuk! Kan je iets meer vertellen over die subwoofer die je gaat aansluiten?

S-coda

Lid
Ik laat de subwoofer van het Canton systeem afkoppelen. Ik heb een losse Mosconi versterker en een Apline subwoofer. Het signaal gaat van de Canton naar de Mosconi versterker die dan weer de subwoofer aanstuurt. Die sub kan ik dan helemaal optimaal laten afstemmen en afstellen (kantelfrequentie en fasering) en via een afstandsbediening separaat regelen qua volume en intensiteit van het laag.

Via het Canton systeem icm de Columbus kan ik het totaalbeeld van het geluid ook nog blijven regelen.

De sub van het Cantonsysteem is overigens al heel goed, maar een losse sub met aparte versterker geeft nog meer balans en dynamiek in het geluidsbeeld.

Vanaf 14 mei is alles gereed; sub ingebouwd, met Eibachset verlaagd incl spacers en VAGCOMM aangepast.

Als iemand dan het resultaat live wil en/of horen, van harte welkom.

sen

Lid
IMG_8850_1.jpg IMG_8862_1.jpg Mijn auto staat inmiddels ook bij de dealer. Deze is besteld op 5 feb, en afgelopen week dus afgeleverd bij de dealer. Heb een 1.6 h6 style business line met ACC en lichtpakket. Nu nog een maandje overbruggen met me huidige S2.

edit foto's toegevoegd

Laatst bewerkt:

RoyV1982

Forumguru
@S-coda, is dit bij Versluis in Zoetermeer?

S3 combi style 1.4 tsi dsg quartz grey met de 3 optiepakketten en nog wat kleinigheden (acc, led plus pack, travel assist, rijprofielselectie, elek. achterklep en SLA, LA en BSD) besteld op 28/01/2016 in België. Verwachte productiedatum: week 21-22 (einde mei), maar leverdatum op factuur pas 31/7.
Ben benieuwd naar wanneer ie er nu gaat zijn, want kan precies geen patroon in de levertijden meer zien hier...

Bovenaan Onderaan