Ervaringen van mensen met getunde motoren

MarcoO2

Forumguru
Daarom zegt Race-Eend ook dat ze 'm begrenzen icm de DSG, de mijne met handbak heeft wel de 230 PK en 350 Nm.

plaza

Forumguru
JC, mag je wel pinnen dan, ? :cheer:

Ik mag helaas van ome agent niet harder dan 120 km op de autobaan.:regels:
jammer maar helaas.
MAAR ALS HIJ EVEN NIET KIJKT, DAN ..............:uitlachen:

hemi24

Forumguru
Dacht dat de DSG-7 feitelijk bedoelt was tot 250NM, net als de handgeschakelde 5 bak die aan de 1.9TDI gekoppeld was/is?

MarcoO2

Forumguru
Zie hier van alles over de DSG. DSG kán wel veel meer koppel aan (er zijn genoeg auto's waarin een veel hoger koppel aan de DSG wordt gekoppeld), maar daar hangt een prijskaartje aan.

Ronnie

Forumguru
Citeer even een stukje van de DSG dokter in Aalten(heb daar de DSG van de Touran laten repareren):
Citaat:
Wij zijn de eerste in Nederland die zelf een versterkte DSG-koppeling hebben ontwikkeld. Onze eigen ontwikkelde koppeling is te koop in verschillende uitvoeringen. Onze sterkste koppeling kan tot 600Nm aan. Op dit moment zijn wij bezig met de ontwikkeling van een 700Nm en 800Nm DSG koppeling. Doordat wij uitsluitend onze eigen zelf ontwikkelde producten verkopen kunnen wij hierin goedkoper zijn als de concurrent.

___JC___

Forumguru
Doordat wij uitsluitend onze eigen zelf ontwikkelde producten verkopen kunnen wij hierin goedkoper zijn als de concurrent.

Goed verhaal, maar dit laatste snap ik niet. Ze zijn goedkoper omdat ze zelf ontwikkelde producten gebruiken? Zelf ontwikkelen lijkt me altijd duurder dan kennis van anderen inkopen. Maar goed het ging hier over chippen.
:grin:

hemi24

Forumguru
Over het max koppel voor de verschillende DSG's:

6 Speed Wet DSG 350 Nm Transverse Engines
7 Speed Dry DSG 250 Nm Transverse Engines
'New' 7 Speed DSG 550 Nm Longitudinal Engines & Quattro Compatible

Race Eend

Forumguru
De 105pk motor staat toch ook als 105pk te boek, toch gaat ook deze niet stuk bij 140pk. Kortom, ook de DSG bakken hebben een hoop 'over'. Een goed ingereden auto met 250Nm doet ook meer dan 250Nm, deze mag ook zijn dsgbak niet slopen.

In het DSG topic heb ik dat duidelijk uitgelegd. Zolang je het koppel er niet in 'ramt' en dit mooi soepel doet, gaat dit prima.

Nog even iets. Dat bedrijf in Aalten kletst maar wat uit de nek, zij waren zeker niet de eerste die DSG upgrades hadden, in duitsland en bij JDengineering reden we er al veel langer mee, HGP verkoopt het ook al heel lang. Maar goed schreeuwen op de website dat je de beste bent kan iedereen...

Mooi trouwens toen ze laatst een dsg bak van een Leon Supercopa kapot hadden, die hadden ze toch maar naar spanje opgestuurd, dat was sneller dan zelf maken... en dan noem je jezelf een dsg dokter!

Racer

Lid
Verbruik

Inmiddels kan ik je erbij vertellen dat ik na de tuning gemiddeld een kleine 100 km méér rijd op een tank (600 km ipv 500 km). En de top ligt niet op 240, maar op 253 (GPS, op Duitse RON100)

Hoi Marco,

Weet je zeker dat je 100km meer rijdt op een tank, dat betekent ruim 18% zuiniger!? Dan ben ik wel benieuwd wat je actuele verbruik is.

Ikzelf reed altijd gemiddeld 1 op 11 (ik heb de eerste 2 jaar standaard gereden), en na tuning door Hartog rij ik gemiddeld 1 op 11,9. Dus een besparing van ongeveer 8%, mits ik me een beetje beheers natuurlijk.

Ik vind het wel erg netjes, vooral met nu 249pk/380Nm beschikbaar.......

Racer

hemi24

Forumguru
Of zoals ik altijd zeg als er bij een brug een bord staan met een gewichtsbeperking van 1 ton: daar mag je gewoon over met een auto van 1.499kg...

Maar goed, het blijft een feit dat de genoemde NM's aangeeft waar de fabrikant de bak voor bedoelt heeft, en hier zit ongetwijfeld een veiligheidsmarge in, welke door de tuners wordt benaderd, of soms overschreden...

Van een keer over de max waarde zal de bak heus niet kapot gaan...

Constant

Erelid
Van de extra slijtage, hoeveel zit dat in de tuning en hoeveel in het rijgedrag van de gemiddelde tune-gebruiker? Ik neem aan dat het gaspedaal wat flinker wordt ingetrapt dan gemiddeld.

Stel dat ik als rustige rijder mijn auto laat tunen en sporadisch op zoek ga naar de max, valt de slijtage dan nog mee?

Chiptuning 2010 model Octavia

Hallo,

Let op bij chiptunen 2010 modellen (Octavia) kan je net als ik nu je auto meerdere dagen kwijt zijn. Reden startblokkering maakt het starten onmogelijk. Ik ben niet blij en nog erger men weet niet hoe dit op te lossen buiten het geheel te kraken.:mad:

En nee het is bij de beste (zegt men) chiptuner gedaan?????
Maakt ook reclame voor de 2010 modellen.

hemi24

Forumguru
@gerard6: wat zijn de originele spec's van je 2010 model O2?

Blijft toch de vraag wie jij 'de beste' vindt...

Race Eend

Forumguru
Hallo,

Let op bij chiptunen 2010 modellen (Octavia) kan je net als ik nu je auto meerdere dagen kwijt zijn. Reden startblokkering maakt het starten onmogelijk. Ik ben niet blij en nog erger men weet niet hoe dit op te lossen buiten het geheel te kraken.:mad:

En nee het is bij de beste (zegt men) chiptuner gedaan?????
Maakt ook reclame voor de 2010 modellen.

Jouwe staat zeker bij seat van der velden?

hemi24

Forumguru
Race Eend weet meer van dit "foutje"?!?

We zijn nu wel heel erg benieuwd naar de toedracht natuurlijk!

Bovenaan Onderaan