Roomster: Voors en Tegens

Abo

Lid
Ik heb ook een Qashqai overwogen. De binnen ruimte was wel goed, alleen de bagageruimte valt tegen. De afwerking aan de buitenzijde is ook erg grof. Sinds vorige week dinsdag hebben wij een Roomster scout 1.4.


Gefeliciteerd met je nieuwe Roomster Scout.
Donderdag 1-11-2007 krijg ik mijn ster.
Roomster Style+ 1.6 motor, brilliant zilver metallic. :yeah:
 

van_der_P

Senior Member
Gefeliciteerd met je nieuwe Roomster Scout.
Donderdag 1-11-2007 krijg ik mijn ster.
Roomster Style+ 1.6 motor, brilliant zilver metallic. :yeah:

Veel plezier met je nieuwe auto.
Ik denk dat je er geen spijt van krijgt dat je voor de Roomster gekozen hebt.
Ben er zelf heel tevrede over.
 

Boet

Actief lid
Doen jullie goed!

Ik heb overigens begrepen dat de Roomster elders prima doet. Alleen in Nederland vallen de verkopen tegen.

Dus we rijden vooralsnog exclusief en goed!
 

Abo

Lid
Probeer in de prijsklasse van rond € 20.000,00 maar eens een MPV van een ander merk te vinden die dezelfde grootte heeft, dezelfde ruimte biedt, die net zo’n goede wegligging heeft, dezelfde goede afwerking zowel van binnen als buiten, dezelfde standaarduitrusting, dezelfde veiligheidsuitrusting, alsmede dezelfde grote bagageruimte. Dit wordt goed zoeken, ze zijn er vrijwel niet.

De Nissan Note en de Opel Meriva zitten in dezelfde prijsklasse, maar ze zijn allebei kleiner.
Dan hebben we nog de Hyundai Matrix die goedkoper is dan de Roomster, maar ook deze is minder groot. Er is een nieuwe Matrix in ontwikkeling op basis van de Hyundai i30, maar deze wordt daardoor belist duurder.

Blijft over de extraverte vormgeving van de Roomster waar je aan moet wennen. De één vindt het afgrijselijk, de ander vindt het apart, en weer een ander vindt het mooi. Ik moet toegeven dat ik ook schrok van de vormgeving toen ik de Roomster voor het eerst zag, maar ik wendde er wel aan. Het is in ieder geval een auto waar je mee opvalt en zeker géén 13 in 1 dozijn is.
 

EdK

Forumguru
Probeer in de prijsklasse van rond € 20.000,00 maar eens een MPV van een ander merk te vinden die dezelfde grootte heeft, dezelfde ruimte biedt, die net zo’n goede wegligging heeft, dezelfde goede afwerking zowel van binnen als buiten, dezelfde standaarduitrusting, dezelfde veiligheidsuitrusting, alsmede dezelfde grote bagageruimte.

Veel plezier met zoeken !! En als mijn Roomster wordt ingeruild dan ben je zeker nog Zoekende !!
 

Strajo

Nieuw lid
Zou dat niet te maken hebben met de prijs hier in Nederland?
De autoprijzen zijn over het algemeen veel duurder dan in de ons omringende landen. Dus niet alleen de Roomster.

In mijn aankoopoverwegingen heb ik achtereenvolgens meegenomen:
Opel Astra> Te harde zittingen en duurder
Ford Focus> irritante hoofdsteunen en duurder
Kia Cee'd SW> Was nog niet leverbaar en mindere kwaliteitsbeleving
Toyota Verso> Duurder en kleinere kofferruimte (grootste concurent)
Opel Meriva> te weinig bagageruimte en zware auto
Nissan Note> te weining bagageruimte
Dacia Logan station>Geen uitstraling en twijfelachtige Renault kwaliteit.. maar wel erg groot.
:regels:
 

van_der_P

Senior Member
Doen jullie goed!

Ik heb overigens begrepen dat de Roomster elders prima doet. Alleen in Nederland vallen de verkopen tegen.

Dus we rijden vooralsnog exclusief en goed!

Alleen hoop ik niet dat het een negatieve invloed op de inruilprijs heeft over een paar jaar.
Er is inmiddels al iets van de prijs afgedaan,(dus dat ben je bij inruil al kwijt) en de verschillende uitvoeringen hebben een ander naam gekregen. De uitrusting is aangepast.
 

Hetzer

Forumguru
Alleen hoop ik niet dat het een negatieve invloed op de inruilprijs heeft over een paar jaar.
Er is inmiddels al iets van de prijs afgedaan,(dus dat ben je bij inruil al kwijt) en de verschillende uitvoeringen hebben een ander naam gekregen. De uitrusting is aangepast.


Het blijft natuurlijk wel zo dat de ''oude'' uitrusting niveau's gewoon wat rijkelijker zijn dan de nieuwe, ik bedoel op de Ambiente is een feite een uitgeklede Style
Voor bijvoorbeeld jouw 1.4 Style, krijg je over een paar jaar echt wel meer terug dan een 1.4 Ambiente.
 

Abo

Lid
Alleen hoop ik niet dat het een negatieve invloed op de inruilprijs heeft over een paar jaar.
Er is inmiddels al iets van de prijs afgedaan,(dus dat ben je bij inruil al kwijt) en de verschillende uitvoeringen hebben een ander naam gekregen. De uitrusting is aangepast.


Ik denk dat het wel meevalt.

Mijn Roomster Style+ 1.6 (actiemodel) kostte € 20.275,00 inclusief LM velgen, dakrailing, donker getinte ramen. Een ongeveer vergelijkbaar geprijst model is nu de Roomster Dynamic 1.6 voor € 19.625,00. Ten opzichte van de Style+ heeft de Dynamic standaard het sportinterieur, maar hij mist nu de hoofdairbags vóór en achter en de dakrailing die de Style+ wel heeft. Vermoedelijk mist de Dynamic ook de donker getinte ramen. Tegen meerpijs is dit ongetwijfeld allemaal wel leverbaar.

Ten slotte is Skoda nog steeds een groeimerk dat graag hun marktaandeel wereldwijd wil uitbreiden. Men kan het zich dan niet veroorloven om trouwe bestaande klanten af te schepen met een belabberde inruilprijs voor hun Roomster als ze een andere nieuwe Skoda kopen.
 

Hetzer

Forumguru
voor ;

De rijeigenschappen, degelijkheid, de looks en de laadruimte, icm de flexibele achterstoelen :xyxthumbs:

tegen ;
van de 2 kleine dashboard kastjes hadden ze beter 1 grote kunnen maken :koffie:

ook vind ik het jammer dat de antenne bij de modellen zonder glasdak voorop zit ipv achterop
 

Sant

Lid
Ik heb mijn Roomster (automaat) inmiddels vanaf mei-2007. Ook wij hebben de Qashqai bekeken en gereden. Mij sprak de Nissan automaat (van doorne's transmissie) erg aan. Toch is ie 't niet geworden. Duidelijk duurder, afwerking duidelijk minder en minder kofferruimte. Ook vond ik de achterinstap lastig. De hoge zit van de Qashqai vond ik daarentegen weer uitstekend.
 

van_der_P

Senior Member
Het blijft natuurlijk wel zo dat de ''oude'' uitrusting niveau's gewoon wat rijkelijker zijn dan de nieuwe, ik bedoel op de Ambiente is een feite een uitgeklede Style
Voor bijvoorbeeld jouw 1.4 Style, krijg je over een paar jaar echt wel meer terug dan een 1.4 Ambiente.

Dat hoop ik.
Waar ik mij verder nog wel eens zorgen over maak zijn de extra's die ik erbij besteld heb. Je kent dat wel je koopt een nieuwe auto, rijdt proef in een vrij komplete uitvoering. En wil die verschillende extra's er ook bij.
Zoals Maxi Dot , radio Dance , Sunset , panoramadak , metallic lak . Alles bij elkaar 2200 euro.
Wat blijft er van over als je gaat inruilen. Het zou niet de eerste keer zijn dat een dealer van de basisprijs uit gaat. Dan mag je smeken om er iets voor de extra's bij te krijgen. Ik neem mij steeds voor om geen extra's erbij te kopen, liever in kompletere uitvoering dan die extra's. Maar dat lukt niet altijd.
 

van_der_P

Senior Member
Probeer in de prijsklasse van rond € 20.000,00 maar eens een MPV van een ander merk te vinden die dezelfde grootte heeft, dezelfde ruimte biedt, die net zo’n goede wegligging heeft, dezelfde goede afwerking zowel van binnen als buiten, dezelfde standaarduitrusting, dezelfde veiligheidsuitrusting, alsmede dezelfde grote bagageruimte. Dit wordt goed zoeken, ze zijn er vrijwel niet.

De Nissan Note en de Opel Meriva zitten in dezelfde prijsklasse, maar ze zijn allebei kleiner.
Dan hebben we nog de Hyundai Matrix die goedkoper is dan de Roomster, maar ook deze is minder groot. Er is een nieuwe Matrix in ontwikkeling op basis van de Hyundai i30, maar deze wordt daardoor belist duurder.

Blijft over de extraverte vormgeving van de Roomster waar je aan moet wennen. De één vindt het afgrijselijk, de ander vindt het apart, en weer een ander vindt het mooi. Ik moet toegeven dat ik ook schrok van de vormgeving toen ik de Roomster voor het eerst zag, maar ik wendde er wel aan. Het is in ieder geval een auto waar je mee opvalt en zeker géén 13 in 1 dozijn is.

Dat de Roomster een trage start maakt, heeft alles te maken met het laatste deel van je bericht.
Zou de Roomster beter verkopen als die wat saaier vormgegeven was ? Dat is natuurlijk de discussie.
De Golf die eigenlijk al jaren het zelfde is, wordt door veel mensen gewaardeerd. Maar daar is niks spannends aan, of wel ?
 

Hetzer

Forumguru
Dat hoop ik.
Waar ik mij verder nog wel eens zorgen over maak zijn de extra's die ik erbij besteld heb. Je kent dat wel je koopt een nieuwe auto, rijdt proef in een vrij komplete uitvoering. En wil die verschillende extra's er ook bij.
Zoals Maxi Dot , radio Dance , Sunset , panoramadak , metallic lak . Alles bij elkaar 2200 euro.
Wat blijft er van over als je gaat inruilen. Het zou niet de eerste keer zijn dat een dealer van de basisprijs uit gaat. Dan mag je smeken om er iets voor de extra's bij te krijgen. Ik neem mij steeds voor om geen extra's erbij te kopen, liever in kompletere uitvoering dan die extra's. Maar dat lukt niet altijd.


Ik probeer daarom altijd zo dicht mogelijk bij de standaard uitvoeringen te blijven en zo min mogelijk opties te bestellen, je krijgt altijd maar bar weinig voor die opties terug. Voor een radio krijg je eigenlijk niets terug even als een navigatiesysteem.
 

Fabia

† In Memoriam
Maar je hebt toch ook genot van de opties.
Ik zou bv mijnstoelverwarming niet willen missen, dan maar niks terug krijgen bij inruil. Ik heb er dan wel heel veel plezier van gehad.
 

LenK

Forumguru
Bepaalde opties helpen wel bij inruil:

Airco (is een must)
Fabrieksradio
Metallic lak
Trekhaak
LM velgen

Je zult nooit 1op1 de waarde terugzien, op die opties wordt immers ook afgeschreven. Maar een auto inruilen zonder airco lukt alleen nog in de budget klasse
 

Hetzer

Forumguru
Bepaalde opties helpen wel bij inruil:

Airco (is een must)
Fabrieksradio
Metallic lak
Trekhaak
LM velgen

Je zult nooit 1op1 de waarde terugzien, op die opties wordt immers ook afgeschreven. Maar een auto inruilen zonder airco lukt alleen nog in de budget klasse

mee eens, ik zie het ook niet eens meer als optie, maar als een must.
 
Bovenaan Onderaan