Roomster: Voors en Tegens

van_der_P

Senior Member
Bepaalde opties helpen wel bij inruil:

Airco (is een must)
Fabrieksradio
Metallic lak
Trekhaak
LM velgen

Je zult nooit 1op1 de waarde terugzien, op die opties wordt immers ook afgeschreven. Maar een auto inruilen zonder airco lukt alleen nog in de budget klasse

Het helpt natuurlijk als er opties op zitten. Het is alleen jammer dat je als eerste eigenaar dat afschrijft. En de dealer er weer mooi weer mee speelt.
Er voor de tweede keer geld aan verdient. Dat vindt ik oneerlijk.
 

Hetzer

Forumguru
Weer even on topic, wat ik een optisch voordeel vind zijn de zwarte a-stijlen, alleen ben ik er achtegekomen dat ze wel kars gevoelig zijn, bij de normale lak kun je de krasjes nog weg poetsen, maar bij deze zwarte plasitc kappen niet!!!

Nu zitten er een aantal krassen op de a-stijl rechtsvoor, geen flauw idee hoe dat gekomen is, nu vallen ze niet heeeel erg veel op, maar ik ga me er toch tzt aan irriteren..
Nu kan je deze kappen los bestellen bij de dealer, kosten 17 euro pstuk dus dat is te overzien, en dat is ook precies wat ik binnenkort ga doen.
 

Fabia

† In Memoriam
En hoe is het met de kras/plekje op de motorkap afgelopen? Ben je nog naar Rijnwoud daarvoor geweest?
 

Hetzer

Forumguru
En hoe is het met de kras/plekje op de motorkap afgelopen? Ben je nog naar Rijnwoud daarvoor geweest?

:ot: Ben 1 keer bij Rijnwoud terug geweest, de RadioCD speler dat het niet, toen hebben ze er voor mij (gratis) een nieuwe in gezet,

dat plekje op de motorkap kon ik goed zelf wegwerken met de lakstift, de auto is nu trouwens in onderhoud bij mijn eigen dealer Vepreda, dus bij Rijnwoud ga ik niet meer komen, is voor mij natuurlijk ook net iets te ver rijden.
 

Fabia

† In Memoriam
Dat van het onderhoud wist ik nog, ik was alleen benieuwd hoe het met het plekje was afgelopen. Ook omdat de verkoper een beetje moeilijk liep te kijken.
 

Hetzer

Forumguru
Ik heb nu ook een paar keer met de nieuwe F-2 Combi gereden, maar ik kan jullie zeggen dat deze voor mij toch een stuk minder praktisch is dan mijn huidige Roomster, en dat ik er niet meer aan denk de Roomster in te ruilen voor een Combi, ik was in eerste instantie toch van plan om over een jaar of 2/3 de Roomster weg te doen voor een Combi, maar ik ben toch erg bang dat ik dan die functionele Roomster ga missen!
Dus als over de paar jaar de Roomster Scout nog leverbaar is dan word dat m'n volgende Skoda, ik vind hem gewoon erg mooi, functoneel en STOER!!!!
 

Bijlagen

  • media44.jpg
    media44.jpg
    52 KB · Weergaven: 22
  • media77.jpg
    media77.jpg
    53 KB · Weergaven: 17
  • media999.jpg
    media999.jpg
    43 KB · Weergaven: 20
  • z.jpg
    z.jpg
    83 KB · Weergaven: 19
Schitterend om te zien hoe iemand bijna vergroeid kan raken met zijn nieuwe auto! 'k Heb het al eens eerder gezegd, geloof ik: voor mij is het begrip Roomster vergroeid met de naam Hetzer.

:1819:
 

Fabia

† In Memoriam
Ik zou 'm alleen wat beter parkeren. Dit is niet echt goed voor de banden. Vind de Scout heel mooi alleen die "afdekplaat" aan de achterkant niet mooi. Doet me een beetje denken aan een luier. Maar dat vind ik bij meer SUV's.
 

EdK

Forumguru
Ik heb nu ook een paar keer met de nieuwe F-2 Combi gereden, maar ik kan jullie zeggen dat deze voor mij toch een stuk minder praktisch is dan mijn huidige Roomster, en dat ik er niet meer aan denk de Roomster in te ruilen voor een Combi, ik was in eerste instantie toch van plan om over een jaar of 2/3 de Roomster weg te doen voor een Combi, maar ik ben toch erg bang dat ik dan die functionele Roomster ga missen!
Dus als over de paar jaar de Roomster Scout nog leverbaar is dan word dat m'n volgende Skoda, ik vind hem gewoon erg STOER!!!!


Ik kan me hier geheel bij aansluiten.

Afgelopen weekend even naar tuincentrum en daar wordt er besloten om een paar tuinstoelen en tafel aan te schaffen !
Affijn komt de verkoopster met een paar dozen aanrijden !!
Tja daar staat de wederhelft me aan te kijken van ships dit is wel veel doos ! En ja hoor daar komt het zachte stemmetje " kan dit allemaal wel in een keer mee ?? " Tuurlijk we rijden Roomster , klappen de stoelen volledig weg en stapelen maar !! En zonder veel poespas werd alles er zo ingeschoven , en dus niet voor het vertrek naar tuincentrum eerst de achterbak met spullen te legen !!

Heerlijk en kan ook niet meer buiten die ruimte !!

Tja leuke was dat er een volvo V70 naast me stond die net zoveel dozen met andere spullen had en dit niet in een keer mee kreeg !! Tja daar ging manlief eerst naar huis om te lossen en om weer terug te komen om restant en vrouwlief op te halen !! LOL voor mij !!
 
Ik heb net 2 dagen Roomster erop zitten omdat mijn Fabia (I) Combi bij de garage stond. Mijn besluit stond al vast dat ik niet voor de derde keer een Fabia Combi zou nemen, want mijn kinderen (en ik) klagen over gebrek aan beenruimte achter en ik vind het nieuwe model niet mooi.
Kort en goed: wat een waanzinnige wagen die Roomster. Wat een ruimte achter voor de mensen op de achterbank. Ik hoef en wil geen honderden liters in de achterbak. Wat koop ik daarvoor ? 99% van de tijd ligt daar niets. Ik wil BEENruimte en dan is de Roomster echt formidabel. Vooral dat flexibele schuiven met de stoelen is ideaal. Bovendien rijdt 'ie heerlijk (alhoewel de 1.6 benzine wel wat bromt). Ik weet al wat mijn volgende wordt.
 

higgy

Forumguru
Vergeet mijn opmerking over quoten en EdK excuses: door een hik vd software oid werden je quotes niet als quotes weergegeven maar als platte tekst. Sorry.
 

Hetzer

Forumguru
Kort en goed: wat een waanzinnige wagen die Roomster. Wat een ruimte achter voor de mensen op de achterbank.

De ruimte op de achterbank met de 3 verplaatsbare zitplaatsen is echt briljant, je doet je kinderen er ok echt een plezier mee!!
De meeste mensen vallen over de achteramen van de Roomster, maar ook deze zijn voor de kinderen echt ideaal!! ze zien echt alles!!!!!!!!
Ik raak echt steeds meer onder de indruk van het slimme ontwerp van de Roomster

Wellicht inderdaad geen slecht idee om mijn forum-naam te veranderen in Hetster :471:
 

Fabia

† In Memoriam
Daarom wordt mijn volgende auto een Roomster. Het zoontje van mijn vriendin is nu tien en wordt echt een lange slungel. Dus de ruimte achterin kan ik goed gebruiken. Vind de ruimte op de achterbank in de Fabia niet echt waanzinning.
 

Hetzer

Forumguru
Daarom wordt mijn volgende auto een Roomster. gebruiken. Vind de ru

ik kan haast niet wachten!!!!!!!!

Echt de ruimte op de achterbank ook nog eens icm de hoofd ruimte is formidabel, maar ja dat hoef ik jou niet uit te leggen, je kent de Roomster!
Voor de mensen onderons die de Roomster niet kennen, check deze foto maar eens voor de beenruimte op de achterbank!!!!!
 

Bijlagen

  • 11b.jpg
    11b.jpg
    67,3 KB · Weergaven: 39
  • beauty137687db83-8be9-4790-b85e-4a73d9692b2d.jpg
    beauty137687db83-8be9-4790-b85e-4a73d9692b2d.jpg
    65,3 KB · Weergaven: 35

van_der_P

Senior Member
ik kan haast niet wachten!!!!!!!!

Echt de ruimte op de achterbank ook nog eens icm de hoofd ruimte is formidabel, maar ja dat hoef ik jou niet uit te leggen, je kent de Roomster!
Voor de mensen onderons die de Roomster niet kennen, check deze foto maar eens voor de beenruimte op de achterbank!!!!!

Het zijn mooie foto's maar ze zijn er ook voor gemaakt, ze overdrijven. De Roomster is ruim, maar niet zo ruim als de foto's je doen geloven. Het meeste van de ruimte wordt bereikt door het feit dat de achterbank/stoelen hoger staan. Daardoor kun je de knieen meer buigen, heb je minder ruimte nodig.
 

Hetzer

Forumguru
Het zijn mooie foto's maar ze zijn er ook voor gemaakt, ze overdrijven. De Roomster is ruim, maar niet zo ruim als de foto's je doen geloven. Het meeste van de ruimte wordt bereikt door het feit dat de achterbank/stoelen hoger staan. Daardoor kun je de knieen meer buigen, heb je minder ruimte nodig.

tuurlijk dit zijn brochure foto's maar toch de been ruimte is toch aanzienlijk meer dan de Combi, zoals je op deze "echte" foto's kunt zien mijn oudste dochter zat in mijn Fabia Combi altijd met haar benen tegen mijn rug te schoppen, dat was het zelfde in de F-2 "leen" Combi, alleen in de Roomster hebben we daar geen problemen mee!!

en dat terwijl de achterstoel nog niet eens in de achterste stand sta en ik met mijn 1.84 toch ook niet de kleinste ben.
 

Bijlagen

  • DSC00491 (2).jpg
    DSC00491 (2).jpg
    89,6 KB · Weergaven: 42

EdK

Forumguru
Vergeet mijn opmerking over quoten en EdK excuses: door een hik vd software oid werden je quotes niet als quotes weergegeven maar als platte tekst. Sorry.


Geen probleem ! We weten dat de software ( forum ) nog in ontwikkeling is , dus dit soort dingen kunnen gebeuren !!
 

EdK

Forumguru
Het zijn mooie foto's maar ze zijn er ook voor gemaakt, ze overdrijven. De Roomster is ruim, maar niet zo ruim als de foto's je doen geloven. Het meeste van de ruimte wordt bereikt door het feit dat de achterbank/stoelen hoger staan. Daardoor kun je de knieen meer buigen, heb je minder ruimte nodig.


Maw ze zijn clever met de beperkte ruimte omgegaan om ruimte te creeeren ! ? :xyxthumbs:
 

Boet

Actief lid
Inderdaad. De Roomster is één van de weinige auto's waar ik achter mezelf kan zitten en de krant kan lezen. Ruimte? Me dunkt!
 
Bovenaan Onderaan