Roomster: Voors en Tegens

Boet

Actief lid
Werkt mijns inziens prima. Als het voor een Baleno met schuine achterruit mét trekhaak werkt, werkt het zeker voor een Roomster met loodrechte achterkant.
 

Sant

Lid
Als wij kiezen voor de Roomster dan wordt de volgende auto:
- Style 1.6v automaat/tiptronic
- kleur Cappuccino Beige metalic
- bekleding Style grey
- opties: climatronic, dance radio/cd, pdc maar niet de mistlampen met cornerfunctie

Voordat we definitief besluiten wil ik nog de Nissan Qashqai in den levende lijve zien. Deze komt over een paar weken bij de dealers. Lijkt me een hele mooie auto, wel duurder maar toch...... Het is een crossover tussen een hatchback en een SUV.
 

Okki

Donateur
Stoplichtkijker werkt feiloos. Kost maar een paar euro.
Ik heb zelf voor de achterruit een soort hard plastic parabolisch (?) kijkertje. Werkt perfect. Zal wel eens een fototje uploaden
 

Boet

Actief lid
Ik heb de Nissan ook nog alleen op foto's gezien. Weet nog niet wat ik ervan denken moet.

Hoeveel duurder is duurder?

Beige metallic en grijs interieurs...klinkt niet gek!
 

Sant

Lid
Ik schat dat de Qashqai wel eens 5000 euro duurder kan zijn. Desondanks wil ik 'm zien.

En vind je beige en grijs interieur nou wel of niet passen?
Ik heb de Roomster met deze kleuren gezien en ik vond 'm best wel mooi. Hij stond helaas wel in wat donkere werkplaats.
 

Boet

Actief lid
Sant, da's een 'ja'
xyxthumbs.gif
 

Sant

Lid
Wij hebben de Nissan Qashqai gezien en er ook een proefrit mee gemaakt. De auto winden we erg mooi, lekker hoog op de wielen en lekker stoer, daar is dus niets mee. Ook de uitrusting is prima, maar de stoelen zaten absuluut niet lekker En het wel erg kleine achterruitje en de grote dode hoek achter de c-stijl beviel ons ook niet.

Meteen daarna zijn we naar de Skoda dealer gereden en hebben onder het genot van een paar koppen koffie onze Roomster Style 1.6v Tiptronic besteld.
He he eindelijk toch maar gekozen voor de enige juiste auto. De voors wegen gemakkelijk op tegen de tegens en dat alles voor veel geld maar toch een redelijke prijs.
 

Fabia

† In Memoriam
Mijn fabje krijgt binnenkort zijn 30km beurt en ik heb voor die dag als vervangende auto een Roomster. Ga daar eens een uitgebreide proefrit mee maken. Eens kijken hoe die bevalt.
 
Mijn fabje krijgt binnenkort zijn 30km beurt en ik heb voor die dag als vervangende auto een Roomster. Ga daar eens een uitgebreide proefrit mee maken. Eens kijken hoe die bevalt.

ik was in feite ontgoocheld toen ik de eerste keer de Roomster zag, hij nl geen schuifdeuren, wat de concept-car wél had. Na verschillende proefritten met andere auto's zijn we echter een rit gaan doen met de Roomster en hebben 'm bijna meteen erna besteld, ene met alle toeters en bellen. schitterende auto, prima wegligging, écht doordacht van binnenuit ontworpen, en daarenboven verspreid hij een buitengewoon positieve flair, op zijn eigenste manier. Zoals vroeger de Austin Mini, de Renault Twingo, of de 2CV op hun manier dat ook konden. Spijtig genoeg doen de nieuwe modellen van deze merken dat absoluut niet meer. Het zijn mooie wagens, zonder meer. Maar ze nemen zichzelf te serieus, mijns inziens.
Vandaag, na 12.000km, wil ik mijn Roomsterke voor geen geld meer missen.
Dus doe die proefrit, maar vergeet je familie niet op te pikken! :)
 

Fabia

† In Memoriam
Vandaag was het zo ver, mijn Fabje kreeg z'n 30km beurtje en ik kreeg als vervanging een Roomster mee. Het is een erg fijne wagen, ruim interieur en flexibel in te delen. Ik had een Roomster met als optie het glazen dak en dan heb je echt heel veel licht in je wagen. Echt een optie die ik zou kiezen bij aanschaf. Wat ik wel erg lastig vond was om een goede en fijne zithouding te vinden achter het stuur. Ik heb heel wat standjes geprobeert (nee niet lachen we houden het netjes) maar kwam er eigenlijk niet goed uit. Het kwam ook doordat ik het zicht naar voren niet echt waanzinnig vind. Ik heb in mijn Fabia veel meer zicht naar voren, volgens mij is de voorruit van de Roomster en dus ook de nieuwe Fabia lager. Waardoor je eigenlijk wat lager in de auto wil gaan zitten. Dat had ik dus ook gedaan maar bij de eerste beste verkeerslicht had ik daar weer spijt van. Als je de stoel lager zet blijft het voorste gedeelte van de stoel op dezelfde plek alleen zakt de zitting aan de achterkant. En daar krijg ik dan pijn van in mijn rug. Wat dat betreft ben ik erg verwend met mijn sportstoel. Uiteindelijk heb ik wel een standje gevonden maar ik vind de gewone stoel sowieso te smal en te glad. Ben vanmiddag bij de dealer nog ff in een Fabia met sportstoelen gaan zitten en dat maakt voor mij echt een wereld van verschil. Maar verder geen opmerking over de Roomster, een heerlijke auto, lekker om te rijden. Dat wordt toch mijn volgende auto over pak 'm beet twee jaar. Ik wil dan wel eentje met sportstoelen en automaat. Helaas is de Roomster niet leverbaar in Tangerine Orange metallic en dat vind ik toch wel heel jammer.
 

Hetzer

Forumguru
schitterende auto, prima wegligging, écht doordacht van binnenuit ontworpen, en daarenboven verspreid hij een buitengewoon positieve flair, op zijn eigenste manier. Zoals vroeger de Austin Mini, de Renault Twingo, of de 2CV op hun manier dat ook konden. Spijtig genoeg doen de nieuwe modellen van deze merken dat absoluut niet meer. Het zijn mooie wagens, zonder meer. Maar ze nemen zichzelf te serieus, mijns inziens.
:)

Voor dat mijn auto 4 jaar word en voor dat hij op de 100.000 zit globaal volgende jaar zomer komt er een opvolger, en dat moet of de Fabia Combi-2 (Ambiente) worden of een Roomster (Style/ Ambiente), ik deel jouw mening over de Roomster dat hij uit de meute springt, hij valt op in het straat beeld en ik ben bang dat de Fabia Combi 2 dat minder doet..
Nee ik ga volgende jaar eerst deze 2 lekker goed vergelijken, in prijs en uitrusting en functionel ruimte, ik denk persoonlijk wel wel weer dat de laadruimte van de Combi bruikbaarder is dan die van de Roomster!
 

EdK

Forumguru
Nee ik ga volgende jaar eerst deze 2 lekker goed vergelijken, in prijs en uitrusting en functionel ruimte, ik denk persoonlijk wel wel weer dat de laadruimte van de Combi bruikbaarder is dan die van de Roomster!

Ben eigenlijk benieuwd waar je dit op baseert ?
Heb fabia combi 1 gereden en rij nu alweer 1/2 jaar ruim de roomster maar moet zeggen dat ik met bergruimte van roomster meer kan dan van de fabia !!
Maar een ieder beleeft dit volgens mij weer anders , dit vanwege dat ik weer andere spullen meeneem dan jij of anderen !
 

Fabia

† In Memoriam
Na een dagje gereden te hebben in een Roomster moet ik zeggen dat er echt een balzaal achter in ligt en ook mooi vierkant van vorm. Ben benieuwd hoe groot de ruimte achterin de F2 combi is.
 

LenK

Forumguru
De bak van een O2 combi is nog een kleine 30% groter dan die van de R1.
Een balzaal van 580 ipv 450 liter.
En O2 hatch doet er nauwelijks voor onder met 560 liter.
 

Hetzer

Forumguru
Ben eigenlijk benieuwd waar je dit op baseert ?
Heb fabia combi 1 gereden en rij nu alweer 1/2 jaar ruim de roomster maar moet zeggen dat ik met bergruimte van roomster meer kan dan van de fabia !!
Maar een ieder beleeft dit volgens mij weer anders , dit vanwege dat ik weer andere spullen meeneem dan jij of anderen !

Waar ik dit op baseer?? de bagage ruimte van de Roomster zonder verstelbare achterbank is 450 liter, en van de Fabia Combi-2 480 liter..

Ik denk dat overall de Roomster toch wel iets meer buikbaarder is dan de Combi-2 en dat de Roomster een opvalllender (leuker) uiterlijk heeft , maar de Roomster zal wel iets duurder gaan uitvallen dan de Combi, tzt kijken of ik met dat prijsverschil kan leven..
 

Mark

Banned
Bij de Roomster heb je ook het voordeel dat je wat in de hoogte kunt stapelen.
Bij het verwijderen van de 3 achterzetels (wat zeer vlot gaat) krijgt de Roomster echt bestelwagen alures, je krijgt er echt de gekste dingen in waar een break moet voor passen.
 
Ik snap die discussies over de hoeveelheid kofferruimte nooit. In 99% van de gevallen is die bijna altijd leeg. Weg met die ruimte ! Ik wil ruimte voor mijzelf en mijn passagiers !!
 

Mark

Banned
Bij mij word die toch volledig gebruikt, zit namelijk een bench in die plaats bied voor 2 honden.
 
Bovenaan Onderaan