Gebruiks ervaring Octavia 3

Darkside

Forumguru
Losse voorwerpen zijn niet fijn. Toch als hij op de grond staat tussen de voorstoel en de achterbank denk ik dat je toch redelijk het risico beperkt.

Vraag me trouwens af hoe het zit met zit verhogers. Die zijn los op de achterbank en hebben geen isofix. Iig die van mij niet.
 

Joske

Forumguru
Ik borg de verhoger steeds met de gordel indien ik mijn zoon niet moet vervoeren, ik wil niet weten wat er gebeurt als het ding naar voren komt bij een botsing..
 

micky

Forumguru
bij mij zit alles vast met isofix of de gordel (in de oldtimer)

hier een linkje van een chrashtest bij 30 mph dus 48km/h als je ziet wat dit met een klein kind zonder godel doet, kun je begrijpen dat een laptop ook enorme schade aan bijv. je hoofd kan veroorzaken, het vliegt gewoon omhoog vanachter de stoel.


maar goed we wijken wel redelijk ver af nu:bloos:
 

lugolux78

Forumguru
Laptoptas staat gewoon achter mij op de grond. Daar kan ie nergens heen. Losse spullen leg ik achter in het simply clever ophang dingetje... Hou er absoluut niet van als er tijdens rijden iets rommelt of klappert, beweegt (vrouw en kinderen uitgezonderd).

On topic

12k km en a lot of fun
 

yaden

Nieuw lid
Na 120km een storing lampje van het motorblok dat begint te branden...schijnt iets met een nokkenassensor te zijn. Maandag krijg ik bericht van de dealer.

Na 7 jaar een VW bus te hebben gehad, had ik nog zo gezworen nooit meer VW te rijden. Na 3 jaar nooit met mijn Toyota de dealer te hebben gezien.....zal het toch niet waar zijn he?

Lease is fijn maar steeds terug naar de dealer...ik heb wel wat beters te doen
 

Rene C

Forumguru
Had volgende melding in scherm al eerder gezien, maar deze drong niet door.

Wanneer ik de auto verlaat en de verlichting is ingeschakeld blijft deze door de coming home nog even 30 sec branden. Volgens de tekst tussen de tellers is dit echter 30min.?? :pieker:
 

11221

Nieuw lid
Kan iemand mij zeggen hoe ik de navigatiestem kan uitschakelen bij een O3 Columbus?
Ben al een paar keer door de menu's gegaan, maar kan het niet direct vinden.

Ook een zoektocht hier op het forum, heeft mij nog niks opgeleverd.

Thx.
 

lugolux78

Forumguru
Kan iemand mij zeggen hoe ik de navigatiestem kan uitschakelen bij een O3 Columbus?
Ben al een paar keer door de menu's gegaan, maar kan het niet direct vinden.

Ook een zoektocht hier op het forum, heeft mij nog niks opgeleverd.

Thx.


Handleiding kan helpen.

Maar bij Navigatiescherm - setup menu daar staat het
 

Hans_RS

Forumguru
Als je naar het instellingenmenu gaat van de navi, heb je daar volume van de navigatiemeldingen. Volledig toe draaien...
 

notjes

Actief lid
weet er iemand hoe je het scherm kan uitzetten van rns 510 moet wel blijven spelen en navigatie doorgeven via maxidot maar scherm stoort beetje tijdens het rijden in de nacht
 

Rene C

Forumguru
@micky volgens het onderschrift van notjes rijdt hij in een O3 dus waarschijnlijk heft hij gewoon Columbus of die andere (weet ff niet meer hoe dat kreng heet :D). Ben btw wel benieuwd naar het antwoord, kan idd het scherm op zwart maar wel blijven doorspelen met muziek.?
 

Archie

Senior Member
Ik was eens aan het kijken; maar is er ergens een lijstje met dingen die je al kersverse eigenaar moet/kunt doen?

Ik denk aan:
- Inrijden (wat wel/niet doen?)
- Inspelen speakers (niet te hard zetten of geduld hebben?)
- Bepaalde instellingen die iedereen meteen veranderd?
- etc?
 

micky

Forumguru
@Archie vooral genieten, inspelen Luidsprekers heb ik nooit van gehoord, inrijden het ik de eerste 800-1000 km gedaan, maar ook wel soms doorgetrokken in de toeren, na zo'n 2500 km ben ik gewoon gaan rijden alsof hij ingereden is, echter niet lang op topsnelheid gereden nog :)
Alles aangepast met VCDS waar ik zin in had en 's avonds op de oprit muziek luisteren met TFM op schoot om alles te leren kennen
 

Hans_RS

Forumguru
is mogelijk. ergens bij de instellingen van de columbus zelf, kan je instellen dat het scherm donker wordt na 10 sec.

edit: moet wel elke keer terug aangezet worden na elke nieuwe start. maar dat zal met VCDS wel opgelost kunnen worden denk ik.
 
Bovenaan Onderaan