Mijn Superb 3.6 V6 4x4 2010

Blackokkie2

Forumguru
Tja, ik heb het ook wel gedaan hoor, eerst tot overeenstemming komen qua prijs en dan pas proefrijden. Maar dan wel op mijn initiatief.
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb eigenlijk één keer een auto gekocht zonder proefrijden, en dat was een nieuwe auto en die was in grote lijnen gelijk aan de occasion die ik toen reed. (alleen de motor ging van carburateur naar injectie systeem, en verschil in accessoires en dashboard). Verder altijd proefgereden, en bij proefrit een auto echt wel uitgetest. Alleen een stukje meesukkelen in de file, daarmee merk je weinig verschil tussen auto's. Ik probeer altijd allerlei soorten wegen te rijden: snelweg, buitenweg/provinciale weg, en een stuk klinkerweg, of weg die erg ongelijk is, en voor auto's zonder ABS ook altijd een stevige remactie(als er geen verkeer in de buurt is) om te kijken of de auto geen rare kuren heeft.
 

bobbl

Forumguru
En een motorfiets fanaat zo te zien!

Wat heb je nog meer in gedachten qua auto's die aan je wensen en budget voldoen?

Zekers motorfanaat, heb een streetfighter YZF 750 R en nog een CBX 1000 in onderdelen, moet ooit een fighter worden.
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Wat is er mis met de huidige wielen van deze auto dan?

De gewoonte bij deze auto's hier op het forum is 20" of groter, dat zou mij wat te ver gaan. Maar deze zien er erg klein uit...

Hier staan er ook nog een aantal leuke, maar ik denk dat je niet zo heel blij wordt van de CO2 heffing die je bij import moet betalen:
http://suchen.mobile.de/auto/skoda-...strationDate=2012-12-31&minCubicCapacity=3000

Bij import auto's van voor de CO2-gebaseerde BPM kun je volgens mij kiezen op basis van welk BPM-stelsel je aangifte doet. Het toenmalige of het huidige. Bovendien schrijft de BPM redelijk snel af.
 

Canon-Eye

Forumguru
Maar wel een nieuwe motor bij een relatief lage km-stand. Zou de rest van het mechaniek misschien ook een beetje afgeragd kunnen zijn? :pieker:
 
Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
-verhaal over niet proef mogen rijden-
Ik heb dit tijd geleden ook meegemaakt met m'n ouweheer. We gingen 2 bedrijven af voor twee min of meer identieke auto's (vantevoren op internet opgezocht)
Bij eerste bedrijf in Zwolle, goede auto, en dito prijs maar louche gozer en idd niet proefrijden, en onwelwillend in de prijsonerhandeling. Aangezien de in te ruilen wagen naar Afrika moest gaan, werd dat helemaal niks (geen marge meer op voor de handelaar)

Alleen door de klant onvriendelijke benadering zijn we meteen doorgereden naar de volgende. Daar met vlag en wimpel geslaagd ietsje duurder uit, en 1 of 2 onschuldige optische plekjes meer tov van de eerder bekeken wagen, maar wel een veel prettiger service en achteraf was er nog wel is wat met die auto en dat is telkens onder garantie of coulance verholpen! We mochten eerst uitgebreid proefrijden en de inruiler werd direct die middag nog op transport gezet :)

Bij wie je koopt, kan je plezier in de auto wel breken of maken!
 

dirkkroneman

Forumguru
Wel benieuwd naar dat bedrijf in Zwolle.. Heb namelijk wel een vermoeden, vriend van mij zou daar (als dat dezelfde is als ik denk) bijna een auto gekocht hebben. Tot ik me er mee ging bemoeien :tongue: (op zijn verzoek)
 

bobbl

Forumguru
heb alle meldingen uitgezet, maar krijg nog steeds mail bij iedere reactie, hoe kan dit?
 

Desperado

Forumguru
Als je een reactie plaatst kun je kiezen of je notificaties wilt ontvangen. (volg dit topic of ontvolg dit topic)
 

SuperBeeb

Forumguru

bobbl

Forumguru
Toch nog een paar vragen over de Superb:

- wat is de ervaring met het olieverbruik van de V6?
- Heeft de V6 een riem of ketting?
- Zag geen sleutelgat op de portieren, hoe open je de auto met de sleutel?
- Kunnen de inklapbare spiegels zo geprogrammeerd worden dat ze met het sluiten van de deuren inklappen?
- Kan de verlichting ook geprogrammeerd worden?

Hoor het wel.
Grt Bob
 

Canon-Eye

Forumguru
Och, in mijn Superb is ook onder de 150k km een nieuw blok ingekomen en dat heeft niets te maken met afraggen.
Dat weet je van je eigen auto zelf het beste natuurlijk. Maar bij een willekeurige te koop staande auto is dat toch wat lastiger te beoordelen.
In zo'n geval is enige gezonde achterdocht niet bij voorbaat misplaatst... :pardon:
 

CDK

Forumguru
@bobbl, ik rij met een zelfde auto, alleen een sedan, dus hier mijn ervaringen. ;)

- olie verbruik is bij mij 0, niets bijvullen tussen de 30k beurten

- geen riem, maar een ketting.

- er zit alleen aan de bestuurderskant onder een plastic afdekkapje een sleutelgat voor noodgevallen, als je batterij leeg is bijvoorbeeld.

- spiegels kunnen niet automatisch inklappen, wel door lang op de sluitknop op de AB te drukken, of handmatig met de schakelaar op je linker portier.

- wat wil je programmeren aan de verlichting???? Automatisch dimlicht voeren is in te stellen, evenals de Coming home & Leaving home functie.

Greetz Corné
 
Laatst bewerkt:

Adoks

Senior Member

bobbl

Forumguru
@bobbl, ik rij met een zelfde auto, alleen een sedan.
-olie verbruik is bij mij 0, niets bijvullen tussen de 30k beurten
-geen riem, maar een ketting.
-er zit alleen aan de bestuurderskant onder een plastic afdekkapje een sleutelgat voor noodgevallen.
-spiegels kunnen niet automatisch inklappen, wel door lang op de sluitknoo op de AB te drukken.
-wat wil je programmeren aan de verlichting???? Automatisch dimlicht voeten is in te stellen, evenals Coming home & Leaving home.

Greetz Corné
ok spiegels dus wel met de ab in te klappen.
Geluidje met openen en sluiten is dat standaart?
 
Bovenaan Onderaan